Metalika

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Metallica kommer aldrig mer göra något bra, och har heller inte gjort något bra sen Ride The Lightning, är det såå svårt att fatta? MAN BLIR FÖRBANNAD! :mad:

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Metallicas nya låter skit. Hörde på radion då vi skruvade i bilen. Håller med Henrik, "Metallica kommer aldrig mer göra något bra".

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Metallica kommer aldrig mer göra något bra, och har heller inte gjort något bra sen Ride The Lightning, är det såå svårt att fatta? MAN BLIR FÖRBANNAD! :mad:

Nu tycker jag du låter arg.
Blir ingen filmkväll då vettu !

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Metallica gick ner i kvicksanden för länge, länge sedan. Fy fan vad kassa de är idag! :arsele

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Sen att Lars inte alls så jävla dålig.. han är kanske inte imponerande, men han håller takten rätt och han gör minimalistiska skillnader i sitt spelande som ger en enorm skillnad. Som att han typ på vissa låtar, bara slår någon millisekund senare på virveln för att få vissa låtar att kännas "hängigare" och tyngre. Det är fan inte många som fattar det viktiga med de små detaljerna i musik!
Det är ju svårt att hålla takten med en klick i örat (som den där jag-kan-låta-Kalifornisk-fast-jag-är-dansk-tönten aldrig skulle erkänna att han använder i studion). :rolleyes:

Tacka vet jag Eurotechno. :yoparty

Nä, men vadå.
Jag trodde Ulrich var en av världens bästa trummisar. :confused:
Burton var bra på bas iaf. :)
Pöbeln avgudar honom, "för han kan spela jete snappt".

Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Fast då är ju problemet att Dream Theater kanske är ett av världens tråkigaste och sämsta band. Wannabe-musiker brukar bli fuktiga i arslet av deras superavancerade alster, synd bara att dom verkar ha glömt att det ska låta bra också.

WORD!!!!:fakta Fan va sega dom är, vet inte om jag ska ogilla gitarristen (med sitt jävla namn jag inte orkar stava till) mest som bara tror att man är grym om man kan spela 5 miljarder toner/sekunden, ogilla sångaren mest för att han har så jobbig röst eller om jag ska ogilla hela bandet för dom har så tråkiga "vi-vill-vara-tekniska" låtar

Det är ju svårt att hålla takten med en klick i örat (som den där jag-kan-låta-Kalifornisk-fast-jag-är-dansk-tönten aldrig skulle erkänna att han använder i studion). :rolleyes:
".

Läs på mer innan du säger sånt.. Han säger ju till och med att det är en av de få gånger på länge som de inte använder klick i studio på den här skivan. Och sen kan jag garantera dig att nästan precis alla andra av dina favoritband använder klick(även kallat metronom) i studion. Men det har jag svårt att tro att du har någon erfarenhet eller direkt kunskap om:arsele

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Det är ju svårt att hålla takten med en klick i örat... :rolleyes:

Pöbeln avgudar honom, "för han kan spela jete snappt".

Vad fan är en klick i örat?
En klicka vadå?

Valmers skriver helt enkelt fel, det heter "ett klick" inte "en klick" eller till och med bara i en mening "han använder klick i örat", och det han menar är alltså en metronom som är ett upprepande klick som man hör i hörlurar i en studio som hjälper en att hålla sig till ett tempo.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Läs på mer innan du säger sånt.. Han säger ju till och med att det är en av de få gånger på länge som de inte använder klick i studio på den här skivan. Och sen kan jag garantera dig att nästan precis alla andra av dina favoritband använder klick(även kallat metronom) i studion. Men det har jag svårt att tro att du har någon erfarenhet eller direkt kunskap om:arsele
Precis, han sa det ja. Låter ju trovärdigt. :rolleyes:

Varför skulle inte jag ha någon kunskap om klickar/metronomer?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
WORD!!!!:fakta Fan va sega dom är, vet inte om jag ska ogilla gitarristen (med sitt jävla namn jag inte orkar stava till) mest som bara tror att man är grym om man kan spela 5 miljarder toner/sekunden, ogilla sångaren mest för att han har så jobbig röst eller om jag ska ogilla hela bandet för dom har så tråkiga "vi-vill-vara-tekniska" låtar

Jo, för John Petrucci spelar bara snabbt på gitarren, han kan ingen annan teknik. :rolleyes:

Dream Theater har gjort en hel del riktigt bra låtar och det är roligt när det är lite baktakt och meckigt men bara för du är irriterad på att dina favoritgullpojkar i Metallica är en samling mediokra halvmusiker behöver du inte hacka på dem som faktiskt har övat hela livet på att spela instrument istället för att supa och tro att de kan spela.

Det finns en anledning till att Metallica används tidigt bland lektionerna när man lär sig spela gitarr eller trummor. Deras basister är ju de enda som nånsin har hållit musikerklass.

EDIT: Stavfle...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad fan är en klick i örat?
En klicka vadå?
Vid en studioinspelning, och även ofta live numera, har oftast alla i studion/på scenen en örsnäcka i vilken man kan ha den medhörning man önskar. En trummis kanske bara har ett taktklick eller även bas, en sångare måste höra sången för att träffa tonerna o.s.v.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vid en studioinspelning, och även ofta live numera, har oftast alla i studion/på scenen en örsnäcka i vilken man kan ha den medhörning man önskar. En trummis kanske bara har ett taktklick eller även bas, en sångare måste höra sången för att träffa tonerna o.s.v.

Vidrigt.
Liberalt.
Normupplösande.
Demoraliserande.

:4skrika

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kan bara instämma, Lars är medioker och framförallt live slarvar han, eller rättare sagt bryr sig inte om eller orkar spela rätt.

steff90, jag hade sett metallica ett antal gånger innan du föddes,
Då va Lars ok, nu e det katastrof.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jo, för John Petrucci spelar bara snabbt på gitarren, han kan ingen annan teknik. :rolleyes:

Dream Theater har gjort en hel del riktigt bra låtar och det är roligt när det är lite baktakt och meckigt men bara för du är irriterad på att dina favoritgullpojkar i Metallica är en samling mediokra halvmusiker behöver du inte hacka på dem som faktiskt har övat hela livet på att spela instrument istället för att supa och tro att de kan spela.

Det finns en anledning till att Metallica används tidigt bland lektionerna när man lär sig spela gitarr eller trummor. Deras basister är ju de enda som nånsin har hållit musikerklass.

Har du inte sätt han på G3 i japan? Han är så jävla stel! det är löjligt! han spelar inte med känsla som exempelvis Satch gör! Det är iofs inte många som gör lika bra som han, men Stev Vai är jävligt teknisk och han kommer iaf närmare.

Jag säger inte att Dream theater inte har några bra låtar, Panic Attack kan jag erkänna är bra! Och deras Keyboardist är ju också duktig med hans sologrejer när han väl försöker.
Men" baktakt och meckigt".. jomen det är ju fan inte mycket annat dom lyckas med.. Kan inte folk fatta att bara för att dom kan flasha som fan på sina instrument så behöver inte musiken bli bäst i världen! Men fortfarande glöm nu inte att jag faktiskt sa att de har lyckats med någon låt iaf! lämnar inte dem helt i sticket..

Sen att Metallica skulle vara det du kallar "halvmusiker".. :lol :lol
Visst att du lär dig Enter sandman och nothing else matters rätt tidigt men det räknas fan inte.. och de andra låtar de han är det inte många som lyckas spela så jävla perfekt, gå in på youtube och kolla på de som har jätte mycket teknik, dom spelar inte metallicalåtar alltid så jävla bra dem heller..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
han spelar inte med känsla som exempelvis Satch gör!

Känsla hit och batch dit, ditt svall är fan otroligt!
Och din profilbild, vilken jävla man. :yoparty

michael_bolton2.jpg

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Känsla hit och batch dit, ditt svall är fan otroligt!
Och din profilbild, vilken jävla man. :yoparty

shit har du problem att diskutera eller?:arsele hur min profil ser ut har nada med det här att göra, slår vad om att din ändå inte är mycket roligare.

nej men seriöst.. jag tycker det jag tycker sen får du väll tycka det du tycker, är det fel eller? och är det fel att argumentera för det?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

De kanske skulle provat lära sig göra bra låtar istället för att bli duktig på att spela. En annan anledning till att metallica tydligen används "tidigt bland lektionerna" är att de har gjort bra låtar som människor lyssnar på istället för att runka till.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Hur svårt nånting är att spela har väl inget att göra med hur bra det är att lyssna på. James och Lars är och har alltid varit bättre låtskrivare än vad samtliga i Dream Theater nånsin kommer att bli. Det finns en anledning till att det bara är musiker som gillar Dream Theater.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept