Pizzabagarn
Guest
Har biljett
Vi som inga biljetter fick får ha fest på gräsmattan vid Sophiahemmet och lyssna gratis utanför!
PET flaska med onämnbar sörja och chips... Rock n Roll
Jag köade och köade, men fick ingen biljett.
Ja juuust...saker måste ju vara NYA för att vara moderna.
Eller bra.
ÄN en gång träffar dig livet som en hård hand rätt i nyllet
Jag kan avslöja en sak för dig:
Rock´n roll will NEVER die!
Och nej, Metallica ÄR inte gamla. de är tvärtom väldigt unga - i SIN genre!
Det görs nämligen inte längre någon RIKTIG hårdrock, och Metallica - unga och snoriga som de var när de kom en gång - var ett av de allra sista riktiga hårdrockbanden som skapats på denna jord.
Det var under en tid då det fortfarande var MÄNNISKOR som spelade på sina instrument, inte datorer, och det var då man var KLASSISKT skolad från början. (d.v.s kunde spela)
För om man LYSSNAR på musik, och inte bara HÖR (som man gör med techno och annan hissmusik) så hör man att detta är folk som KAN traktera sina instrument, och som formligen älskar med sitt instrument och man kan t.o.m KÄNNA de olika känslorna i varje perfekt avpassad ton.
Rakt nedstigen ur bluesens känslosamma rötter...
För de är kommna ur händer, som styrs av känslor, inte som dagens skitmusik, där hårdrockens förfall började med speedmetal och trash för att nära nog dö med just death-metal. (Nu ska man ha klart för sig att dessa genrer OXÅ kan vara bra, på SITT sätt. Men hårdrock av duktiga MUSIKER är det INTE.)
Allt nytt är inte skit. Men ffa: Allt nytt är inte bra.
Saker är INTE dåliga för att de är gamla.
Tvärtom!
Tack och LOV har många gamla fina hårdrockband överlevt, och än idag är de lika bra som då. Metallica är ETT av dem. Så häda icke pojk!!
Idag KAN ingen skapa riktig Heavy Metal.
Inte av den magnituden som det gjordes förr iaf.
Så spring hem och lyssna på nåt datoriserat plipp-ploppband som kissar på sig när "No Release" med Rainbow (som jag just nu har i lurarna) går loss på 137 dB...
Det var vid den tidpunkten jag slutade lyssna på Metallica. När Black-albumet kom tappade jag intresset totalt.
Skrik-hårdrocksband rockar. Growl är Ok det med
Ha det så skoj ni!
Själv drar jag till Göteborg och lyssnar på 2st Mycket bättre band!
Porcupin Tree lirar på Trägår'n med Pure Reason Revolution som förband!
Har faktiskt en Metallica LP-liggandes här någonstans men den spelas inte så mycket...
AWESOME!!
Metallica ska ses live!
Fast jag undrar hur många i publiken som ropade HORA (ursäkta språket) som svar på Hetfields hejarop på scenen *fniss*
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|