SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu har ju inte jag läst hela tråden, men har du provat att runka?
Sen har jag alltid känslan av att jag ej hinner träna för att jag istället borde plugga - även om träningen lugnar mig så har vi den andra aspekten istället, att jag kanske borde istället läsa. Ja jag vet, skolan är inte livet... men säg det till min hjärna!
Fysisk träning är bra mot stress för att de bryter ner stresshormonerna i blodet, vilka på sikt är skadliga. Tyvärr kommer träning inte åt huvudproblemet med "att bli stressad" så det blir lite som att ösa ur en läckande båt.
Läser maskin på CTH.
Gör alltid upp scheman, lägger alltid undan x antal timmar som jag brukar hålla hårt på. Har funkat bra, och funkar bra nu också men det känns som om stressen har samlat på sig lite. Jag kanske läser för mycket?
Har hittills också gått väldigt bra med studierna, är inne på andra året utan omtentor och det är jag väldigt nöjd med.
Sen har jag alltid känslan av att jag ej hinner träna för att jag istället borde plugga - även om träningen lugnar mig så har vi den andra aspekten istället, att jag kanske borde istället läsa. Ja jag vet, skolan är inte livet... men säg det till min hjärna!
Klampa på bara! Finns ingen copyright att skydda... Plus att stress är inte något jag är särskilt bra på!Nu klampar jag in på ditt professionella område som ligger långt utanför mitt håller jag inte med dig vill ändå säga att jag inte håller med dig för med regelbunden konditionsträning så blir man dels bättre koncentrerad när man sitter och studerar och dessutom börjar man sova färre timmar vilket i sin tur ger fler vakna timmar att lägga på studier.
Så länge man tränar lagom mycket, vilket jag personligen anser vara just som jag nämnde ovan. ca 30 min varannan dag.
Trivs som fan när jag tar ut enduron en sväng i skogen
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |