Metzeler M3 däck bra eller?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Det är ett gatdäck, men funkar bra i medelsnabb gatgrupp på bana skulle jag vilja säga. Fungerar även bra i blött.

Är du snabbare än så, så kör på något mer direkt racebetonat.

johnny highsider

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR och R6 räcer
Yo jag kör mest med metzeler K2 slicks med räcing hoj men jag tänkte om jag ska köra i gatgrupp nån gång slippa jag bytta däck

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag kör på Sportec M3, men har ingen större erfarenhet. Slängde på dem i slutet på förra säsongen och har inte hunnit köra så mkt i år pga en vurpa. Det berodde inte så mkt på däcken då dessa var kalla vid tillfället och förödande rullgrus var inblandat också.
Måste säga ivf att de funkar väldigt bra i blött som tidigare har nämnts. Sedan om man dessutom är lite fåfäng så tycker jag mönstret på bakdäcket är riktigt nice..;)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag kör med M3:eek:r på min BMW R1100S och den är ju ganska lika VTR:en (om det är den du tänkte köra). De håller bra tills det börjar gå riktigt fort och som redan nämnts så är de bra på regn. Jag upplever att M3:eek:rna håller lite bättre än Pilot Power om det är varmt ute men det är klart att det inte är samma grepp som med rena rejsdäck.

Maxxis Presa Sport har också fått riktigt bra kritik. De har jag inte hunnit använda själv ännu men baserat på vad andra säger om dem och det relativt låga priset så är det nog en kandidat.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Jag körde en heldag på kinnekulle ring när det var som varmast i juni på ett m3 däck på en r6:a, det däcket fungerade jäkligt bra när det var så varmt ialf. :tummenupp

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Jag har kört mycket på både sportec m1 och sportec m3 genom åren. Riktigt bra banåkardäck som håller länge även om man inte håller på och fipplar med fjädringsinställningarna. Funkar perfekt även i snabba gatgruppen. Ska du däremot slipa tider i licensgruppen så är det bättre att köra med race-däck.

Kör så det ryker!:tummenupp
/B)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...