Michelin pilot power

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag har fått chansen att köpa Michelin Pilot power för bra pris. Någon som har provat detta däcket på en motard hoj? Jag skall ha det på min XT inte den värsta motarden direkt men jag vill ju ändå att den skall ha en go känsla i styrningen mm. Så om någon har erfarenhet utav däcket (då gärna på en motard), dela gärna med er :)

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Har kört med det däcket och kan väl säga att det funkar RIKTIGT bra på gatan och faktiskt funkar på bana om man inte kör allt för hårt, bra grepp i både vått och tort, någorlunda livslängd.. kan gott rekomendera det däcket om du mest åker gata.

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
D-MAN 660 skrev:
Har kört med det däcket och kan väl säga att det funkar RIKTIGT bra på gatan och faktiskt funkar på bana om man inte kör allt för hårt, bra grepp i både vått och tort, någorlunda livslängd.. kan gott rekomendera det däcket om du mest åker gata.

Bara att hålla med, har inte provat däcket på bana, men på väsgen var det kanon, så köp köp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Som jag har förstått det är det mångas favoritval av däck för motardbruk!

Y2K Duke

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda VTR 1000 F
Spretman skrev:
Bara att hålla med, har inte provat däcket på bana, men på väsgen var det kanon, så köp köp

Hur många mil håller det om man räknar endast landsvägskörning? Sitter 2:a slutkörda däcket på nu och hojen har gått 930 mil. Första var Pirelli och det som sitter på nu är Dunlop. Är ute efter ett däck för landsväg som räcker lite längre utan att ha värdelöst fäste.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024