Hej på er gott folk!
Byte däck för ca 100 mil sedan, blev PilotRoad 3 efter ett släpp en regnig dag och med efterföljande dödsångest begav jag mig relativt snart till närmsta mc verkstad. Nämligen MC-Center i Kristianstad som både lyckades med bedriften att repa svingen och och vara oerhört oförskämda när detta uppdagades. Till saken hör att hojen endast rullat 340mil vid det aktuella tillfället. Alltså praktiskt taget ny och definitivt inga repor innan däckbytet. Repor bör man vänta sig efter däckbyte påstod farbror sur i kassen. Åtgärd? Tuschpenna... Hur som helst är det inte det spörsmålet gäller.
Däcken skulle vara super bra när det är blött sades det. Och genast kändes det genast bättre även när jag överaskades av regnet nästkommande dag. Men efter en oerhört skoj tur på Lockarp KNIX fick jag genast mer smak för att åka bana, sagt och gjort nu ska det köras på knutstorp nästa. Som ni säkert förstår är jag lite av en novis, även om (och det med en viss stolthet) kan informera om att det både skrapades knä och fotpinne på min förskräckta Z1000. Bör jag oroa mig för släpp vid en allt för aktiv körning? Ska jag rentav köra försiktigt? Anledningen till detta spörsmål är att en hel del visserligen självutnämnda experter både sagt ditt och datt. Är det någon som rentav har praktiserat det hela? Någon som har erfarenheter av detta däck, på bana? goda eller av ondo?
Var då vänlig och upplys mig.
Tack för mig.
Byte däck för ca 100 mil sedan, blev PilotRoad 3 efter ett släpp en regnig dag och med efterföljande dödsångest begav jag mig relativt snart till närmsta mc verkstad. Nämligen MC-Center i Kristianstad som både lyckades med bedriften att repa svingen och och vara oerhört oförskämda när detta uppdagades. Till saken hör att hojen endast rullat 340mil vid det aktuella tillfället. Alltså praktiskt taget ny och definitivt inga repor innan däckbytet. Repor bör man vänta sig efter däckbyte påstod farbror sur i kassen. Åtgärd? Tuschpenna... Hur som helst är det inte det spörsmålet gäller.
Däcken skulle vara super bra när det är blött sades det. Och genast kändes det genast bättre även när jag överaskades av regnet nästkommande dag. Men efter en oerhört skoj tur på Lockarp KNIX fick jag genast mer smak för att åka bana, sagt och gjort nu ska det köras på knutstorp nästa. Som ni säkert förstår är jag lite av en novis, även om (och det med en viss stolthet) kan informera om att det både skrapades knä och fotpinne på min förskräckta Z1000. Bör jag oroa mig för släpp vid en allt för aktiv körning? Ska jag rentav köra försiktigt? Anledningen till detta spörsmål är att en hel del visserligen självutnämnda experter både sagt ditt och datt. Är det någon som rentav har praktiserat det hela? Någon som har erfarenheter av detta däck, på bana? goda eller av ondo?
Var då vänlig och upplys mig.
Tack för mig.