Michelin Power One Competition vs Maxxis

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
KTM SuperDuke 06
Såg att Hojdäck nu säljer Michelin Power One Competition B 180/55-R17
för riktigt lågt pris, 1050 kr. Med framdäck hamnar man på cirka 2500 kr. Känns riktigt prisvärt. Någon som testat dessa däck och kan komma med ett omdöme? Kommer att köra en hel del bandagar i år men även lite gata. Hade först tänkt att köra med Maxxis med tanke på priset men nu är skillnaden så pass liten så att jag lutar åt Michelin. Finns det någon nackdel med de nämnda Power One jämfört med Maxxis, kräver de däckvärmare exempelvis eller är de snorhala om det är fuktigt eller lite svalare?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Power One Competition är racedäck, ska du köra nånting på gata med Power One ska du köra Street-versionen. Maxxis är nog mer att jämföra med Pilot Power 2CT eller nämnda Power One Street (njaa), har kört Power One och Maxxis men inte Pilot.

Uppvärmningen är däremot bra i både Power One och Maxxisdäcket. Normalt behöver du inte däcksvärmare till Comp, däremot förlänger det livet på däcket då det slipper gå så många värmecykler och såklart har det arbetstemp direkt. Men inte ett måste alltså.

Svensk vår med +3 är ju däremot inte optimalt för något däck, jag skulle säga att Maxxis funkar bättre där då det är gjort i Silica vilket inte Power One är (utom regndäcken).

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Stämmer det priset?
1050 för det däcket känns väl billigt va?

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Jag gav 3000:- för en uppsättning power one street till gixxern.190 bak o 120 fram...

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Har kört Maxxis innan, skall testa Competition C Bak o B Fram tänkte att C det håller lite bättre än B bak eftersom man kör till och från banan. Den lilla gatkörningen kag kör för övrigt kan det kvitta när jag ligger bakom frugan på sin gixxer :tuttar då skulle jag kunna köra på Avon däck.....

Last edited:
Nyheter
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...