Micke.a o alla andra Var *** e ni

Robz

Guest
Bingo skrev:
Min försäkring gäller oavsett vilken försäkring ni har/inte har. Min försäkring gäller även i licensgruppen. Den gäller därmot inte på tävling eller under träning inför tävling. Detta är inte träning inför tävling.
Hmmm... intressant. Jag har (i o f sig på löst håll) fått höra att det räcker med en oreggad (eller trafikoförsäkrad) hoj på banan för att sabba samtligas försäkringar :va (Självklart är det inte möjligt för bolaget att kontrollera detta - men ändå).

Vi har ju LF bägge två - Har du kontrollerat detta?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Robz skrev:
Hmmm... intressant. Jag har (i o f sig på löst håll) fått höra att det räcker med en oreggad (eller trafikoförsäkrad) hoj på banan för att sabba samtligas försäkringar :va (Självklart är det inte möjligt för bolaget att kontrollera detta - men ändå).

Vi har ju LF bägge två - Har du kontrollerat detta?


Har man själv försäkring så är man väl ALLTID och jag menar ALLTID själv försäkrad öven om du e aspackad...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Robz skrev:
Hmmm... intressant. Jag har (i o f sig på löst håll) fått höra att det räcker med en oreggad (eller trafikoförsäkrad) hoj på banan för att sabba samtligas försäkringar :va (Självklart är det inte möjligt för bolaget att kontrollera detta - men ändå).

Vi har ju LF bägge två - Har du kontrollerat detta?
Jepp, kollat och dubbelkollat. Den enda restriktionen är att det inte får vara tävling eller träning inför tävling - annars är det fritt fram. Jag har kollat med min "försäkringsman" på LF och med jurist. Mitt fall är solklart. Min körning på Sturup är verkligen ingen träning inför tävling, mer än någon annan bandag jag kör på.

En liten brasklapp dock; detta är inget som står uttryckligen i fösäkringsvillkoren så det kan ev bli diskussion om saken om man inte fått OK från försäkringsbolaget (som jag). Jag tror inte att det är något problem, men man vet aldrig vilket humör skaderegleraren vaknat på den aktuella dagen. Avtalsrättsligt är det dock inget problem - dvs går saken till rättslig prövning vinner man med största sannolikhet.

Det kan dock vara annorlunda i de andra försäkringsbolagen som tillåter bankörning, dvs att de kräver att det inte får vara licens- eller oförsäkrade hojar på banan samtidigt som försäkrade. Motiveringen kan t ex vara att det då inte längre är frågan om sån trafikövning som de godkänner.

Ett önskemål till Sydskanesemse också. Jag skulle önska att ni ändrar formuleringen innan vi kör ut i licensgruppen från "Du vet väl att din försäkring inte gäller..." till något i stil med att "Du vet väl att det finns RISK FÖR att din försäkring inte gäller..." Om försäkringen verkligen gäller eller inte är en affär enbart mellan försäkringstagaren och försäkringsbolaget.
 

Robz

Guest
Bingo skrev:
Jepp, kollat och dubbelkollat... ...Om försäkringen verkligen gäller eller inte är en affär enbart mellan försäkringstagaren och försäkringsbolaget.
Mycket bra inlägg! :tummenupp :tummenupp
 

Jan-E

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
Yamaha R6
Von Vettet skrev:
Fån Fettet i gul grupp, moahahahaha

Ja,någon i gul måste väl stå för omkörningarna och deschyssta varvtiderna:D
Så...oavsett gul grupp eller om man är i grön så kan tiderna pressas.

Anledningen till mitt val av grupp är enkelt: Antingen har man en banhoj och väljer då vit grupp, eller så har man gathoj och då åker man i gul, just av de fakto att klotningar sker alltid på bandagar. men med handen på hjärtat....vilken grupp står för flest klotningar???? jo,RÖD, för där har du X-antal rossi-wanna-bees, vilket medför att banan ska saneras och skrotet ska bort. Detta tar upp tid för just den grupp som är ute. Jag har åkt ett antal bike-events i röd grupp och ångrat mig bittert varje gång. Ex. om man åker ut för att åka 20 minuter, så blev det bara 4 varv för någon klotade.....allt drabbade RÖD grupp. Så av taktiska skäl har jag valt gul grupp. Du kan fortfarande köra hur fort du vill men alla andra tar det lite mer sansat,vilket innebär fler varv om man ser till hela dagen!! :tummenupp

Ledsen, men i detta läget kan jag inte hålla med. Till hälften har du rätt och till hälften har du så fel, så vad gäller våra körningar.......

Rätt:
1.Någon måste träna omkörning, och det är bra för både den som kör om och den som blir omkörd.
2. Personliga tider kan pressas i vilken grupp man än kör. ( Om det nu är det man vill. )
3. Banhoj - välj vit grupp. Sydskanes Emse har inget annat val för banhojar denna körning.

Fel:
1. De flesta klotningarna tillhör inte den röda gruppen enligt vår statistik.
( Baserad på Sydskanes Emses körningar. )
2.Sydskanes Emse kör inte bantid som Bike-Events. Vi KÖR 15-20 minuter per grupp oavsett eventuella vurpor och saneringar. Detta för att inte en grupp eventuellt ska bli "lidande" hela dagen. Det är bättre att låta alla vänta. I längden blir det mer rättvist.
3. Gathoj - det finns inte bara gul grupp att välja på, det finns även grön och röd.

Och förresten, vad menar du med rossi-wanna-bees????? Har du någon gång funderat på att alla kanske inte önskar vara som Rossi??? Sete Gibernau rules :yoparty ( enligt mig )

/ Väntar på svar..........
 

Talpai

Back to basic
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
KTM 625
159 Johan Palmaeus Grön - Mellan
21 Mikael Pålsson Grön - Mellan
147 Lars Günther Gul - Mellan
53 Lars Linde Gul - Mellan
56 Thomas Novin Gul - Mellan
115 Anders Olsson Röd - Snabb
38 Jimmy Hansson Röd - Snabb
200 Johan Holmberg Röd - Snabb
100 Johan Kalén Röd - Snabb
20 Robin Östlin Röd - Snabb
125 Alexander Nilsson Vit - Licens - Oreg
162 Mikael Magnusson (von vettet)-Gul-Mellan
101 Talpai Vit Licens
 

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
Fel:
1. De flesta klotningarna tillhör inte den röda gruppen enligt vår statistik.
( Baserad på Sydskanes Emses körningar. )

Det du nämner kan jag inte säga emot.Mitt beslut är baserat på Bike-events. Och där har jag fått många fina körpass fördärvade av personer som anmält sig i röd grupp men borde vara i gul/grön. Att vi sen inom klubben har beslutat att varje grupp ska få åka sina 20 minuter oavsett klotningar kan jag bara beklaga. Jag är stark förspråkare för demokrati, så jag följer lojalt beslutet. Men jag anser att om man tillhör de snabbaste grupperna så är man närmre klotning, vilket inte ska gå ut över ex.grön grupp....
Det är min personliga åsikt i frågan.
 

Robz

Guest
Von Vettet skrev:
...om man tillhör de snabbaste grupperna så är man närmre klotning...
Huh :confused: Normalt har du alltid vettiga inlägg, men denna gång :va :pannkyss
Vit grupp som av naturliga skäl (licensförare-med-obegränsade-monetära-tillgångar-somläggeralltidpåbanköra) är snabbast, gissar jag har minst marksyningar. Statten visar nu att Röd klarar sig bra :banana
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Von vettet, nu gör du skäl för namnet.

Anledningen till att det finns olika grupper beroende på hastighet är ju för att kunna få så bra flyt och någerlunda lika hastighet i grupperna.
Om då några snabba jeppar då placerar sig "taktiskt" i en annan grupp för att dom tror dom får mer körtid då, vad ger det? Strul, gnäll och osäkerhet.

Anmäl er till dom grupperna som stämmer överens med er hastighetsmässigt o strula inte till saker...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
CorbenDallas skrev:
Von vettet, nu gör du skäl för namnet.

Anledningen till att det finns olika grupper beroende på hastighet är ju för att kunna få så bra flyt och någerlunda lika hastighet i grupperna.
Om då några snabba jeppar då placerar sig "taktiskt" i en annan grupp för att dom tror dom får mer körtid då, vad ger det? Strul, gnäll och osäkerhet.

Anmäl er till dom grupperna som stämmer överens med er hastighetsmässigt o strula inte till saker...
FF vill glänsa i snigeltruppen
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Plats

Någon som ångrat sig,har inte möjlighet eller rent av inte har ett medgörligt försäkringsbolag som tillåter bankörningen på Knutstorp 6/10.
Är såfall intresserad att köpa din plats i Grön-mellan grupp.
PM:a
 

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö, Skåne
Hoj
R6 -06 Racer
Ingen som vill lämna en plats i vit grupp? Jag garanterar omkörningsövningar åt de andra i gruppen :gnissla
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top