Gulleplutt
#24, Rookie 1000
Var å styrde på gelleråsen å nu har jag äntligen slängt på en fjäder bak för min vikt. Efter lite skruvande så tyckte jag att den känns bra bak men den är en aning nervös. Har sänkt den bak mha hydraliska fjäderförsp. Nu är den i botten så ska jag sänka mer måste jag ta lös dämparen. Efter sänkningen så blev den mycket bättre men inte riktigt klockrent.
Fram sticker gaffelbenen upp hela 10mm ovanför gaffelkronan. Tänkte ta och höja där istället 2mm så det bara sticker upp 8mm.
Då är frågan. Får det samma effekt som att sänka den bak? dsv flackare gaffelvinkel. Men är det nått annat jag missat?
Ska tävla till helgen så jag vet inte om jag vågar ändra nått, annars hade det varit enkelt att testa.
Fram sticker gaffelbenen upp hela 10mm ovanför gaffelkronan. Tänkte ta och höja där istället 2mm så det bara sticker upp 8mm.
Då är frågan. Får det samma effekt som att sänka den bak? dsv flackare gaffelvinkel. Men är det nått annat jag missat?
Ska tävla till helgen så jag vet inte om jag vågar ändra nått, annars hade det varit enkelt att testa.