På Kriega R3 kan du justera spännet på två ställen. Så beroende på hur fet man är kan man få det lite mer på sidan. Jag har en om du vill prova, finns troligtvis på skäligt avstånd från dig. Tror inte det finns någon i 08-regionen som lagerför Kriega.
Kriega gör bra grejer i allmänhet så hade själv siktat på deras produkter. Tänk på att en midjeväska kan ge allvarliga skador vid en ev. olycka då hårda saker du har där kan skada ryggen, organ. Ryggskyddet täcker inte så långt ner.
Jag tror att du har ett alldeles för litet ryggskydd, om det inte går ner längre än där bröstkorgen slutar, eller så har du midjeväskan nedanför höfternaKriega gör bra grejer i allmänhet så hade själv siktat på deras produkter. Tänk på att en midjeväska kan ge allvarliga skador vid en ev. olycka då hårda saker du har där kan skada ryggen, organ. Ryggskyddet täcker inte så långt ner.
Du borde nog skaffa ett eller ett par nummer större(längre) ryggskydd.Kriega gör bra grejer i allmänhet så hade själv siktat på deras produkter. Tänk på att en midjeväska kan ge allvarliga skador vid en ev. olycka då hårda saker du har där kan skada ryggen, organ. Ryggskyddet täcker inte så långt ner.
VarsågodMitt ryggskydd täcker som det ska. Precis skaffat nytt och det täcker nämnt område. Tack för omtanken dock boys!
Det jag menade var och detta är något som tagits upp här på forumet tidigare där jag läste det själv första gången och även av smc instruktörer. Vill man köra med nycklar och mobiler i en tätt sittande väska i närheten av sina organ så får man göra det. Risken finns att vid en olycka så vrider sig kroppen över väskan när man tumlar runt och där t.ex mobilen eller nycklar kan orsaka skada på ryggen eller organen.
Men folk får göra precis hur dem vill. Gav ett tips på något som kan vara värt att tänka på bara. Sen om ts bryr sig eller inte kan ju jag strunta i.
Vh
Varsågod
Vissa menar ju dock att ryggsäckar och midjeväskor i sig är en risk, om man går omkull och sedan fastnar i något så kan det ta väldigt tvärstopp, vilket kan ge både knyckskador och mosade inre organ, beroende på hur det tar. Att bli hängande, så att säga, kring veka livet med ett rejält tvärstopp från en lagom underhållande hastighet är nog minst sagt obra.
Varför inte en liten tankväska med quicklockfäste runt tanklocket så man slipper ha saker fastspända på kroppen.
Jag har köpt benväskor via aliexpress. Varit väldigt nöjd, tycker placeringen blir mycket bättre när väskan inte kläms mellan mig och tanken. På mig hamnar spännet ungefär vid höften, så inga problem med det heller.
View attachment 448576
Äkta fejkdainese, men finns med andra logotyper med.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|