Midlanda blir troligen inte av..

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Troligen blir Västra's tävling på Midlanda inte av.. Hörde det av Sköld idag, han hade nyss fått reda på hur det låg till..

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Vet bara att Västra inte arrangerar tävlingen..

Vad som är bakgrunden vet jag inte.. men det är tydligen nån fnurra på tråden mellan Västra och den/dom som hyrt banan av konkursförvaltarn..

/B

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
MCHK's tävling blir ju defintivt inte av. Att Västra skulle fixa det då är ju det inte nån stor chans till.

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
vad jag förstått så kommer inte konkursen att påverka verksamheten i allt för stor utsträckning, hur det blir med SM har jag dock ingen aning om. Detta är klippt från lokaltidningen.

"Anders Smedsaas Jörgensen fd platschef för Midlanda Motor Park tar över banan. Det är en tillfällig lösning fram till 15 september.
- Sedan får vi se vad som händer, säger Smedsaas Jörgensen som kan tänka sig ett permanent övertygade när säsongen är slut.

Det var Anders själv som presenterade sin idé för konkursförvaltare Alf Bohlin. Eftersom han letar efter en köpare så är det viktigt att verksamheten kan fortsätta som vanligt.
Det här betyder att sommaren program räddas med Classic racing som höjdpunkt om två veckor.
- Nästan varje helg är inbokad, berättar Anders som också driver förarutbildning. Den kommer att fortsätta på samma sätt som tidigare.
Konkursbouppteckningen är inte avslutad och därför kan man inte säga hur omfattande skulderna är och vilka som drabbas.
- Det finns ingen möjlighet för mig att i efterhand göra upp med fordringsägarna. En konkurs är en konkurs, konstaterar Anders Smedsaas Jörgensen.
I vintras fick han lämna jobbet på Midlanda Motor Park sedan den ekonomiska situationen förvärrats.
- Just nu jobbar vi med att förbättra banan, säger Anders Smedsaas Jörgensen.
Andra stora arrangemang i sommar är High Coast Racing i banracing, Turbo Perfomance för turbobilar och porscheklubbens sommarmöte. "

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Västra tittar åt andra alternativ/banor samma datum. Men i dagsläget låter det som Midlanda faller bort. Stryk inte datumet ur kalendern ännu dock.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Får hoppas något blir av iaf, mantorp skulle sitta fint sådär i början av juli :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Superbike Roger skrev:
Har inte ARC möjlighet att anordna en Sm tävling i år?
Skulle vara kul att åka där igen...

Inga lediga bullerhelger vad jag vet. Två biltävlingar och sen EM är de som tar dem som jag förstått det.
Men anderstorp skulle inte heller vara fel.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Varför inte söka samarbete med Norge vid samma tidpunkt som när midlanda skall köras går om jag inte minns fel rudskogens festivalen
om nu norrmännen skall köra gemensam sm-nm uppe i kalskoga så kan väl vi köra på rudskogen detta kan kanske öka sammarbetet i mellan norge och sverige. :squid

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
oFFkeFF skrev:
MCHK's tävling blir ju defintivt inte av. Att Västra skulle fixa det då är ju det inte nån stor chans till.

Var har du fått den informationen? Det senaste de som är anmälda till MCHK-tävlingen har fått, är att de BLIR av den 23-25/5! :confused:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Yasha skrev:
Var har du fått den informationen? Det senaste de som är anmälda till MCHK-tävlingen har fått, är att de BLIR av den 23-25/5! :confused:

Det har nog hunnit ändras tillbaka verkar det som...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning