Mikaels tuffa år efter mc-olyckan

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Smittades av aggressiva bakterier. För ett år sedan krockade mc-föraren Mikael Källström med en älg. Efter 18 timmar hittades han med svåra skador. Sedan dess har han genomgått sju operationer eftersom bakterier och benröta bet sig fast runt en inopererad metallskena.
— Men står jag bara ut med penicillinet kan det bli bra, säger han.

Läs hela artikeln i ST

Kämpa på, håller tummarna för att allt ska gå bra :tummenupp

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Abloy skrev:
Smittades av aggressiva bakterier. För ett år sedan krockade mc-föraren Mikael Källström med en älg. Efter 18 timmar hittades han med svåra skador. Sedan dess har han genomgått sju operationer eftersom bakterier och benröta bet sig fast runt en inopererad metallskena.
— Men står jag bara ut med penicillinet kan det bli bra, säger han.

Läs hela artikeln i ST

Kämpa på, håller tummarna för att allt ska gå bra :tummenupp

usch, han har mitt största deltagande, jag har haft resistena stafylokocker jag med, de satte sej i ett stag som jag hade i ryggen (jag har stelopererat 5kotor innan). Man är inte så kaxig kan jag säga.

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Daniel-San skrev:
usch, han har mitt största deltagande, jag har haft resistena stafylokocker jag med, de satte sej i ett stag som jag hade i ryggen (jag har stelopererat 5kotor innan). Man är inte så kaxig kan jag säga.

Hej. :kryckor
Ja det har varit ett tufft år men det ska bli bra nu, har fått olika antibiotika i 13 månader, tror jag fick för dåligt direkt efter olyckan men man ska inte kolla bakåt utan det är bara sikta framåt så blir allt bra på ena eller andra viset till slut.
Kör försiktigt i sommar och meddela vart ni ska åka eller åtminstone att ni ska ut och åka för era anhöriga, och ha med mobilen.

Hade gott/Micke

Last edited:

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Daniel-San skrev:

Jo d är inget att skämta om :död ,
Men jag måste få fråga ,blev du tvungen att lösa biljett inne i bussen ?

Kämpa på Micke :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
164 på rullen skrev:
Men jag måste få fråga ,blev du tvungen att lösa biljett inne i bussen ?

Jag tror att han försökte smita in där bak utan att betala, men det blev inte så tyst och smidigt som han avsett. Jag misstänker starkt att busschauffören upttäckte när han så att säga klev på ;)

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Abloy skrev:
Jag tror att han försökte smita in där bak utan att betala, men det blev inte så tyst och smidigt som han avsett. Jag misstänker starkt att busschauffören upttäckte när han så att säga klev på ;)

Smita in där bak? Nänä, jag är oskyldig, jag va aldrig inne.. :tungan

snibben

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Cbr 954-02
gixxer1000Mike skrev:
Ja det har varit ett tufft år men det ska bli bra nu, har fått olika antibiotika i 13 månader, tror jag fick för dåligt direkt efter olyckan men man ska inte kolla bakåt utan det är bara sikta framåt så blir allt bra på ena eller andra viset till slut.
Kör försiktigt i sommar och meddela vart ni ska åka eller åtminstone att ni ska ut och åka för era anhöriga, och ha med mobilen.

Hade gott/Micke
Krya på dig och hoppas allt blir bättre o bättre!
Låg själv inne på sjukhus i 4 veckor efter en mc-olycka,varit hemma i 3 nu. Höger lårben var av i 4 delar samt en ful fraktur på vänster häl.
Bli långsamt bättre och siktar på att komma upp på min nya hoj i september.
Jag hoppas att jag klarar mig från staffylikockerna för de lät inte som någon trevlig upplevelse.
Kör med insidan//J

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
snibben skrev:
Krya på dig och hoppas allt blir bättre o bättre!
Låg själv inne på sjukhus i 4 veckor efter en mc-olycka,varit hemma i 3 nu. Höger lårben var av i 4 delar samt en ful fraktur på vänster häl.
Bli långsamt bättre och siktar på att komma upp på min nya hoj i september.
Jag hoppas att jag klarar mig från staffylikockerna för de lät inte som någon trevlig upplevelse.
Kör med insidan//J
Det var inte du som ringde på en PC3r till mig eller?
Jag ringde efter nån vecka och då sa en fröken att vederbörande varit med om en mc-olycka.
Skönt o höra att du klarat dig i alla fall.

snibben

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Cbr 954-02
Ricken skrev:
Det var inte du som ringde på en PC3r till mig eller?
Jag ringde efter nån vecka och då sa en fröken att vederbörande varit med om en mc-olycka.
Skönt o höra att du klarat dig i alla fall.

Jo, det va jag..tjejen berättade att du ringt.
Tackar..

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
gixxer1000Mike skrev:

Hade gott/Micke

Drar upp tråden igen:

Nu börjar det hända saker, kan böja knät 80 grader (läkarna sa max 45 grader för ett år sedan) och fått sluta med en av mina antibiotika, får ev. sluta all antibiotika i oktober sen ser jag fram emot att åka hoj nästa sommar :squid , kommer förmodligen kännas konstigt efter vad som hänt men.
Vill bara säga till andra som fått utlåtanden av läkare att man kan påverka mycket själv och ge aldrig upp för man vet aldrig hur framtiden blir.
Hoppas få kasta kryckorna till vintern :kryckor

/Micke

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Jag har forfarande inte sett till några backspeglar som du lovade att du skulle fixa till hojen (dom var ju betald och allt som du sa) så jag var faktiskt och beställde speglar på Alviks igår då jag lessnat på att vänta...........

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Tomasol skrev:
Jag har forfarande inte sett till några backspeglar som du lovade att du skulle fixa till hojen (dom var ju betald och allt som du sa) så jag var faktiskt och beställde speglar på Alviks igår då jag lessnat på att vänta...........

Okej.
Vad synd för de är betalda, vet inte vad som hände och jag har åkt ut och in på sjukhus och varit ett nermedicinerat vrak sen i våras så det har inte varit så lätt tyvärr. Får gottgöra dig sen.
I´m so sorry.
/Micke

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj