Mike the Bike är banne mig med i matchen!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det var onsdagsträning idag. Kom i vanlig ordning ifatt Mike och tänkte i vanlig ordning köra om honom på yttern i snabbhögern. Men något var fel. Jag kom inte om och fick vänta en kurva innan jag kunde bromsa förbi. Lite märkligt men jag grubblade inte mer på det. I mellanpausen sa jag åt honom att det faktiskt går riktigt hyffsat fort i ovan nämna kurva men att han fortfarande bromsar som en kärring och borde gasa mer runt resten av banan + dom vanliga tipsen från nån som tror han har en aning om hur man gör.

Nästa knep - Mike använde äntligen för första gången öronproppar och sa att det kändes så lungt och harmoniskt när det inte lät så mycket. Sen undrade han om jag inte tyckte det var vackert på baksidan med dom fina gräsmattorna och solnedgången osv. Förklarade att om man har tid att sitta och titta o tänka på sånt så bör man nog försöka köra lite fortare.

Efter nästa pass skröt grabbhalvan om att han hade lyckats hänga på mig några varv och detta backades upp av åskådare. Nah, den lätta går jag inte på tänkte jag men blev ändå lite fundersam.

Och mina damer och herrar, på sista passet presterade vår vän flertalet 49or och en 48a!!! En sån fundamental hastighetsökning har man inte sett på länge. Hepp hepp hurraaa...

:fyllisar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Inte illa minsann, det tar sig sa mordbrännaren :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Öronproppar är nog det allra bästa trimmet man kan köra med. Gäller bara att bli av med rasnojan.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Öronproppar är nog det allra bästa trimmet man kan köra med. Gäller bara att bli av med rasnojan.
Tänk om fler som "vill höra motorn" kunde fatta det.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Vänta bara min käre vän, snart är det inte bara svårt att köra om utan du får nog kallt räkna med en och annan omkörning också :hihi :hihi

Don Quixote skrev:
Det var onsdagsträning idag. Kom i vanlig ordning ifatt Mike och tänkte i vanlig ordning köra om honom på yttern i snabbhögern. Men något var fel. Jag kom inte om och fick vänta en kurva innan jag kunde bromsa förbi. Lite märkligt men jag grubblade inte mer på det. I mellanpausen sa jag åt honom att det faktiskt går riktigt hyffsat fort i ovan nämna kurva men att han fortfarande bromsar som en kärring och borde gasa mer runt resten av banan + dom vanliga tipsen från nån som tror han har en aning om hur man gör.

Nästa knep - Mike använde äntligen för första gången öronproppar och sa att det kändes så lungt och harmoniskt när det inte lät så mycket. Sen undrade han om jag inte tyckte det var vackert på baksidan med dom fina gräsmattorna och solnedgången osv. Förklarade att om man har tid att sitta och titta o tänka på sånt så bör man nog försöka köra lite fortare.

Efter nästa pass skröt grabbhalvan om att han hade lyckats hänga på mig några varv och detta backades upp av åskådare. Nah, den lätta går jag inte på tänkte jag men blev ändå lite fundersam.

Och mina damer och herrar, på sista passet presterade vår vän flertalet 49or och en 48a!!! En sån fundamental hastighetsökning har man inte sett på länge. Hepp hepp hurraaa...

:fyllisar

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Mike the bike skrev:
Vänta bara min käre vän, snart är det inte bara svårt att köra om utan du får nog kallt räkna med en och annan omkörning också :hihi :hihi

Då är det bäst att hålla i utan hel...te nästa helg annars får man väl försöka ta rygg på den silvriga kawaknakin.....

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Mike the bike skrev:

Tjena Mike, gött att det går undan :tummenupp
Har du fått bekräftat om du har en plats till nästa helg ?

mvh Fredrik

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
highsider1 skrev:
Jag fick bekräftelse på mejl, eftersom jag var klantig att hamna på reservlistan...
JAG HAR PLATS!!!!!!!!!! :yoparty :banana

Stod du som första reserv? Undrar bara för kompisen (#31) fick mail i måndags att han var 2:e reserv, han går på nålar och väntar på bekräftelse att han kommer med.........000000000

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Pelle B skrev:
Stod du som första reserv? Undrar bara för kompisen (#31) fick mail i måndags att han var 2:e reserv, han går på nålar och väntar på bekräftelse att han kommer med.........000000000

O jag står trea. Kom igen nu'rå!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Fan va gott. :tummenupp

Se bara till att skaffa en hoj av rätt märke nu med så ska du se att du hänger av alla surkawor som om dom rasat.;)

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Härligt Mike :tummenupp
Då får du visa mig hur man tar sig runt på Falken, för jag lär vara rätt så vilsen.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Yes nu rullar äntligen skiten.

Billigt det där med öronproppar, sen var ju familjen på besök för första gången så man blev ju lite pressad.

Det bästa av allt med att vara lite snabbare är att man slipper alla jävla omkörningar hela tiden (mycket skönt).

Undrade var fan alla var då dom inte körde om lika frekvent längre men förstod anledningen när jag kommer in å dom säger att jag kört 48 blankt.

Ok ok det kanske inte är värt mycket om man skall jämföra sig med Packalèn o Co men för att vara jag så var det allt bra jävla snabbare än vanligt.

Väntar nu bara på besked från Karlskoga om min plats på SM på Falken.

Kommer jag med så lovar jag 46:eek:r.

Fan va gött att kunna kvala in för en gångs skull och inte bara komma med för att det råkar finnas plats.

Nu jävlar.

Tack för allt stöd från de som ger det (det värmer) till alla andra som tycker tvärtom säger jag bara "Lady Luck Fortunes The Brave" så se upp i backspegeln för nu kommer jag :hihi

Peace Out / Mike

ecce skrev:
Go Mikey Go Mikey Go Mikey. Gytt att du börjar få fart på grejorna. :tummenupp

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...