Mike the Bike är banne mig med i matchen!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Jo det är väl så.

Har bara kört på Falken 2 gånger och första gången körde jag på 53 vilket inte är särskilt häftigt.

Det är väl inte 48 heller, men för mig är det ett stort steg som jag blev överlycklig för, jag har svävat på moln sedan dess då det inte finns något som betyder så mycket för mig just nu som att trimma tiderna.

Så det är extra tråkigt att bli trakkaserad på detta sätt om livets stora glädjeämne närallt känns så bra, det förstör ju lusten lite.

Men sen betyder ju tyvärr inte det att jag kör 48or hela tiden.

Problemet är att jag snabbt blir trött i underarmar o axlar så till den milda grad att jag måste ibland bryta innan passet är slut.

Jag började värrma däck på 57or första passet, måste varit då gammelgixxern körde om :hihi

Andra passet 52or vilket jag faktiskt var nöjd med då det var en förbättring sen förra gången.

Men sen tjatade DQ på mig att använda öroproppar och fan vet vad som hände men tiderna bara föll med en gång.

Det började med ett helt pass på 49 följt av 48,3 och en 48.

Vi får väl se vad som händer om man kommer med till helgen (står ju som reserv nu).

/M

Lime skrev:
Jag skulle nog bli mer oroad om GSXR1100R INTE retades med dig.

Tänk bara på att "formökning" är logaritmiskt: i början kärvs det lite ansträgning för att göra mycket bättre resultat och i slutet en jävla massa slit för ett par hundradelar.

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Hoppas du kommer med så kan vi fajtas där runt 48-49 sekunder :D Ligger själv på ungefär de tiderna. Klockade med stoppur ...

mvh benfre

Mike the bike skrev:
Jo det är väl så.

Har bara kört på Falken 2 gånger och första gången körde jag på 53 vilket inte är särskilt häftigt.

Det är väl inte 48 heller, men för mig är det ett stort steg som jag blev överlycklig för, jag har svävat på moln sedan dess då det inte finns något som betyder så mycket för mig just nu som att trimma tiderna.

Så det är extra tråkigt att bli trakkaserad på detta sätt om livets stora glädjeämne närallt känns så bra, det förstör ju lusten lite.

Problemet är att jag snabbt blir trött i underarmar o axlar så till den milda grad att jag måste ibland bryta innan passet är slut.

Jag började värrma däck på 57or första passet, måste varit då gammelgixxern körde om :hihi

Andra passet 52or vilket jag faktiskt var nöjd med då det var en förbättring sen förra gången.

Men sen tjatade DQ på mig att använda öroproppar och fan vet vad som hände men tiderna bara föll med en gång.

Vi får väl se vad som händer om man kommer med till helgen (står ju som reserv nu).

/M

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stoppurstider är faktiskt mer inexakt än vad man tror. Diffar ofta 0,5 till 1 sekund åt fel håll, dvs de är positivare än sanningen.

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Goodstuff skrev:
Stoppurstider är faktiskt mer inexakt än vad man tror. Diffar ofta 0,5 till 1 sekund åt fel håll, dvs de är positivare än sanningen.

Hur kan stoppurstider vara så inexakta om man tar tid flera varv? det borde ju diffa åt båda hållen då...

De som tagit tid på mig med stoppur tidigare har inte diffat mycket, lite grann kan det ha varit men det är mest för att de tar tiden från ett annat ställe än start å mål. (typ nån stolpe som står bra till som man passerar) Då har diffen varit kanske ett par tiondelar plus på ett varv och sen har nästa kunnat vara ungefär samma minus om man jämfört med transpondertid.

Man ser ju manuella klockor i Motogp (Jeremy Burgess åt Rossi?) fortfarande så helt fel kan de inte visa.

/lastu

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Min erfarenhet är att de tider man tar med tidtagningsur/mobil/whatever nästan alltid är lite optimistiska. Jag klockade själv några på SM:et och de tiderna var bättre än deras bästatider med transponder, folk klockade mig med samma resultat. Fast jag har ju inga vetenskapliga bevis. Det ger ju dock en indikation på i vilket ungefärligt område man ligger tidsmässigt. Mina erfarenheter enbart.

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
Mike the bike skrev:
Nu får du för fan skärpa dig innan jag tröttnar.

VAD FAN HAR JAG GJORT DIG !!!!!!

Kan du inte unna en annan människa lite framgång och förbättring.

Eller är det så jävla jobbigt att nån blir snabbare än dig.

Med tanke på att jag snittar mellan 2-3 träningsdagar i veckan så vore det väl än mer konstigt om det aldrig blev bättre.

Då hade det ju inte varit någon idé, eller hur?

/M

vi letar up honom på falken ! jag håller han om du slår :tummenupp
nu ska du få spö GSXR1100! :fatta!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
lastu skrev:
Hur kan stoppurstider vara så inexakta om man tar tid flera varv? det borde ju diffa åt båda hållen då...
Jag har också klockat och fått tider som ligger väldigt nära de officiella. Dock, man ser tider uppges som ibland är lite svåra att tro på. Det blir ju lite konstigt när folk uppger tider som är betydligt bättre än det egna personbästat trots att man kör förbi dem med lätthet när man kör samtidigt. Om tiderna sedan beror på dålig tidtagning eller skarvande i efterhand vill jag låta vara osagt. Min tilltro till tider man fått från annat än laptimer/motsvarande är "begränsad".

Det speciella fallet här styrks dock av DQ, som ju låg bakom, och kan mycket väl stämma. Rent generellt är dock uppgivna "mobiltider" notoriskt låga.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mike the bike skrev:
Jo det är väl så.

/M
Ta inte allt på blodigt allvar, vi kör väl för att det är kul och inget annat, att sätta ett snabbt varv är ju ballt men att kunna hålla samma tempo i ett helt race är en annan femma.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Gratulerar! Skoj med framgång juh! Kul att se att din intensiva träning ger bra resultat. Då är det inte kört för en annan heller som redan stagnerat i snigelfart :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
På träning ett par veckor innan racet i Linköping klockades jag med stoppur för 58,5. På racet blev min snabbaste tid 59,5 och jag är ganska säker på att jag körde snabbare då. Minst en sekunds fel med stoppuret således.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Min farsa är kung på stoppur! Tiderna diffar max 2-3 tiondelar och då är de ofta SÄMRE än de officiella, lustigt faktum som vi uppmärksammade både på Sviestad och Anderstorp.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mike the bike skrev:
Nu får du för fan skärpa dig innan jag tröttnar.

VAD FAN HAR JAG GJORT DIG !!!!!!

Kan du inte unna en annan människa lite framgång och förbättring.

Eller är det så jävla jobbigt att nån blir snabbare än dig.

Med tanke på att jag snittar mellan 2-3 träningsdagar i veckan så vore det väl än mer konstigt om det aldrig blev bättre.

Då hade det ju inte varit någon idé, eller hur?

/M

Tagga ner lite.....du börjar ju studsa som ett moppefucko bara för att gammelmannen retas lite. Du behöver dock inte bekymra dig, det är det enda han kan, att köra ifrån honom är lättare än att sno snask från en 3-åring.... :hihi

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Tagga ner lite.....du börjar ju studsa som ett moppefucko bara för att gammelmannen retas lite. Du behöver dock inte bekymra dig, det är det enda han kan, att köra ifrån honom är lättare än att sno snask från en 3-åring.... :hihi
Japp så är det..

Om man nu är så fokuserad på sina tider bör man göra följande.

1. Lita bara på lap timer tiderna
2. Hitta ett tempo som du trivs i, ett snabbt varv gör dig inte till vinnare
3. Inse att det alltid finns någon som är snabbare än dig
4. Kör med harmoni och ha kul

Jag har kört hoj i 20 år och trivs med det, även om många kör ifrån mig, Kriss Kross är något snabbare än mig men det unnar jag honom, å andra sidan så dyker han i bollhavet oftare än mig, det gör ont som Lena PH säger :lol

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
1. Lita bara på lap timer tiderna (Var köper man en sådan och vad är kostnaden?)2. Hitta ett tempo som du trivs i, ett snabbt varv gör dig inte till vinnare (Snabbast möjliga / Självklart inte men det är motiverande)3. Inse att det alltid finns någon som är snabbare än dig (Alla är ju för fan snabbare :hihi )
4. Kör med harmoni och ha kul (Harmoni?, jag kör för att bli snabb) Kul har jag redan.

Jag har också kört mycket hoj, om än inte så mycket som du men jag har tyvärr inte särskilt roligt utan framgång så därför försöker jag givetvis bli snabbare och mina tider är otroligt viktiga för mig.

Alla är vi ju olika som tur är.

/M

GSXR1100R skrev:
Japp så är det..

Om man nu är så fokuserad på sina tider bör man göra följande.

1. Lita bara på lap timer tiderna
2. Hitta ett tempo som du trivs i, ett snabbt varv gör dig inte till vinnare
3. Inse att det alltid finns någon som är snabbare än dig
4. Kör med harmoni och ha kul

Jag har kört hoj i 20 år och trivs med det, även om många kör ifrån mig, Kriss Kross är något snabbare än mig men det unnar jag honom, å andra sidan så dyker han i bollhavet oftare än mig, det gör ont som Lena PH säger :lol

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
http://www.w-motoracing.se/
Mike the bike skrev:
1. Lita bara på lap timer tiderna (Var köper man en sådan och vad är kostnaden?)
Jag har också kört mycket hoj, om än inte så mycket som du men jag har tyvärr inte särskilt roligt utan framgång så därför försöker jag givetvis bli snabbare och mina tider är otroligt viktiga för mig.

Alla är vi ju olika som tur är.

/M
Laptimers

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Du ska köpa en riktig logger om du har möjlighet (och det har du!), muchos bättre än en laptimer för att se var man är långsam. Kika på t.ex www.aim-racing.se och deras MyChron3. Du givetvis varvtider men även kurvor på hastighet och varvtal samt programmerbara shiftligts, guldpryl!
Jag hade en MyChron2 men om den blir hel igen efter vårens första krasch är inte helt säkert. Om inte så ska jag försöka få tag på en MyChron3 jag med.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Torkel skrev:
Du ska köpa en riktig logger om du har möjlighet (och det har du!), muchos bättre än en laptimer för att se var man är långsam. Kika på t.ex www.aim-racing.se och deras MyChron3. Du givetvis varvtider men även kurvor på hastighet och varvtal samt programmerbara shiftligts, guldpryl!
Jag hade en MyChron2 men om den blir hel igen efter vårens första krasch är inte helt säkert. Om inte så ska jag försöka få tag på en MyChron3 jag med.

Vad kostar en sådan?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mike the bike skrev:
Undrade var fan alla var då dom inte körde om lika frekvent längre men förstod anledningen när jag kommer in å dom säger att jag kört 48 blankt.

Ok ok det kanske inte är värt mycket om man skall jämföra sig med Packalèn o Co men för att vara jag så var det allt bra jävla snabbare än vanligt.

Väntar nu bara på besked från Karlskoga om min plats på SM på Falken.

Kommer jag med så lovar jag 46:eek:r.
Grävde lite i gamla trådar och blev lite konfunderad?

Hur va det nu 48 eller 58? inget ont menat men 10 sekunder är 10 sekunder, jag körde 49:eek:r och blev ändå omkörd av dom flesta.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
48, my bad jag var så jävla trött igår.

/M

GSXR1100R skrev:
Grävde lite i gamla trådar och blev lite konfunderad?

Hur va det nu 48 eller 58? inget ont menat men 10 sekunder är 10 sekunder, jag körde 49:eek:r och blev ändå omkörd av dom flesta.

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...