mikuni tm 40!

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ktm640
finns det nån som kan hjälpa mig på vägen lite? jag har köpt en tm40 förgasare om har förstått att man ska plugga nån luftslang för att lättare bestycka/samtbänka den? ska man korka "snorkeln"som går till förgasarn???,eller vad?????? har en 640 05a sm

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Luftslangarna är väl SAS-grejerna om du nu har en ganska ny maskin... De bör plockas bort och hålen pluggas på rätt sätt (se andra trådar om just SAS). Sedan finns det en del skrivet om TM40 också - det är en av de vanligaste fuggarna som eftermonteras, om vi så säger :)

Du behöver avslöja lite mer detaljer om avgassystem, luftburk m.m. för bestyckningsråd.

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ktm640
TomK skrev:
Luftslangarna är väl SAS-grejerna om du nu har en ganska ny maskin... De bör plockas bort och hålen pluggas på rätt sätt (se andra trådar om just SAS). Sedan finns det en del skrivet om TM40 också - det är en av de vanligaste fuggarna som eftermonteras, om vi så säger :)

Du behöver avslöja lite mer detaljer om avgassystem, luftburk m.m. för bestyckningsråd.
vad har "sas" grejerna för funktion?ger den mer luft? ska man sträva efter att bara förgasarn ska få luft från luftburken om det e så det funkar?.har öppnad luftburk samma som duken,2xackra dämp orginal avgasrör,obes orgi.. förgasare på nu men har fårstått att den ska gå ännu bätter med tm40

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sök m.a.p. "SAS" så får du alla svar du behöver ;)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum