Mil ?????

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
350mil ungefär,
47mil som längst på en dag. Dock så var det under en bandag på Anderstorp, 22mil på banan o resten var bara transport.

Och då undviker jag ändå att köra vid dåligt väder.
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Jag har hunnit med 300 mil med nya hojen och drygt 400 mil totalt i år.
 

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Blackbird-98
562.86mil enligt GPS:en.. Men då har jag hunnit med en resa till Prag med omnejd.. Blir lätt 500 till innan sommaren e till ända.. Ses där ute.. :banana
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
FRiLLA skrev:
srry för att man stavar som ett arsle ,men min frågan har faktiskt en mening.
Kollat lite efter en ny hoj och ingen av dom hojarna som var 2 år gamla hade gått över 350 mil. Så därför vill jag se lite om det kanske är normalt att inte köra mera .Tycker inte att jag bor på hojen direkt men lägger endå 500 mil på en vår. plzz ingen kritik på min stavning nu va =P

Många som köper värstinghojar har dom mest för att posa med framför korvmojjen :rolleyes: Dessutom är försäkringen vansinnigt dyr, så dom har inte råd att åka nånting, och efter 1-2 års posande och pengaförstörande måste dom sälja!

Edit: Har gjort nästan 300 mil! :tummenupp
 
Last edited:

All-in!

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Västervik
Hoj
Fajjerbläjde...Igen!:)
är uppe i 370mil än så länge, dock så är jag lite skeptisk till trippmätaren.. jag och polaren tog en långtur i helgen, vi tankade på samma ställe innan vi åkte och nollställde trippen samtidigt, vid nästa tankstop så visade det sig att min (blade-00) hade gått 18mil, och polarens (r6-01) hade gått 16mil!? :va
 

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Ort
Toulang'e
Hoj
R1
har hunnit med !812! mil sendan skärtorsdagen!!.... ni ligger efter!! :banana ..... hehe..nån som har däck till salu? :(
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Bara hunnit med dryga 200 mil i år hittills. Kan bero lite på vädret men framför allt så har jag bara 1 mil till jobbet. Det gör inte så många mil i veckan. Började före påsk i år. Det tycker jag är sent. Jag kör fram till snön ligger ordentligt på marken och börjar så fort asfalten tittar fram. Våren är fin när snön ligger vid sidan av vägen och man far fram med kalla vindar innanför hjälmen! :) Sen blir våren ännu finare!
En kompis köpte hoj 2000. Han körde 850 mil de första 3 veckorna. Sen lugnade han ner sig lite men hann ändå med drygt 2000 mil med den hojen och knappt 1000 mil till med en annan hoj. Sen åker han förstås ännu mera bil än hoj varje år. Långmilare...
Normalt för en hoj är ca 500-700 mil / år. Nice 2 know. :tummenupp
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ca 500 mil hittills, mer än vad jag körde på en hel säsong med min RD 350. :)
 

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Ort
Pennybridge
Hoj
Stor, go & tysk
Knappt 350mil, sen slutet på maj.
Hur går det för dej i dina hoj-bytar-tankar då? Vi måste träffas, så kan vi lånbytas hoj. Vem vet, du kanske faller ner i BMW-träsket du oxå... :D
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
pucko skrev:
Jag har bara hunnit köra hundra mil. Regnar bara :huvet
Vilken planet bor du på? Här har det fan varit bra väder i en månad nu.

470 mil sen 1:a juni, men det har ju startats en tråd häromdan om detta.
 

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg, Majorna
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
För er som undrar hur en hoj endast gått x antal mil så har min har endast rullat ca 3 mil sedan augusti förra året(320 mil totalt). Har haft lite otur(med jobb och skador), men längtar tills man är frisk nog och köra igen, väntar väl en vecka till max, sedan så ses vi på vägarna igen,

Väl mött, John
 

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Huskvarna
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
300 milen passererade jag nyligen.... hade blivit fler mil om man hade haft nån fartdåre framför/bakom sig. men iår så har det vart lugnt tyvärr, men nu har man nya lärjungar :D nya nyp nya tag! :banana
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Det hann bli närmare 500 mil med 929:an inann den gick i graven... o Ktm:en har fått snurra ca 140 mil de 6 dagar jag ägt den... Kommer man nånsin tröttna på tidernas bushoj ????? :tuttar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top