Milano

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Tjena!

Jag ska till milano om två veckor i hopp om att hitta en hoj (ja ni läste rätt, jag har inte bestämt vilken ännu, ska bara ner o chansa). Jag är ute efter en ducati monster över 750cc och undrar om några här har tips på var jag kan hitta en?

Jag är inne på subito vaje dag så den sidan har jag koll på, jag tänkte mer om nån har koll på en bra försäljare när man väl är på plats, och så kommer jag att behöva köpa en hjälm när jag ändå är där, tips på det?

Tack gott folk!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Har du kollat processen för att ta hem en hoj från Italien?
Har för mig att det var krångligt med papper och regskylt därifån.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jo det har jag... och det är lite krångligt... får hoppas att jag inte klantar till mig =)

Synd att jag är upptagen den helgen, jag är sugen på att göra det samma. Dock är exportreglerna ohyggliga som jag förstått det, så det är inte bara att köpa den och köra hem :)

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Synd att jag är upptagen den helgen, jag är sugen på att göra det samma. Dock är exportreglerna ohyggliga som jag förstått det, så det är inte bara att köpa den och köra hem :)

Sjukt synd! Hade verkligen varit gött med sällskap på en sån resa :D

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag har tänkt köra hem hojen =)

Tror du kommer få problem med plåtar då.
Har för mig att du måste skaffa "export plåtar" (om det nu heter så) här hemma och för att göra det måste du ha papper på hojen om jag inte minns fel.
Då måste säljaren skicka dem till dig i förväg... Ja du hänger med. Blir lite trubbel.
Men jag kan ha fel.

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Tror du kommer få problem med plåtar då.
Har för mig att du måste skaffa "export plåtar" (om det nu heter så) här hemma och för att göra det måste du ha papper på hojen om jag inte minns fel.
Då måste säljaren skicka dem till dig i förväg... Ja du hänger med. Blir lite trubbel.
Men jag kan ha fel.

Som jag har förstått det ska man ha temporära plåtar som man får av den italienska trafiskverket... hoppas att du har fel och jag rätt :D

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Jag tror du har oddsen emot dig, men jag hoppas du har rätt. Glöm inte skriva hur det gick och vad som krävdes.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag har kollat lite på både tyska och den här italienska sidan och prisbilden känns väldigt sprid. Betydligt mer spridd än på svenska blocket. Man undrar ju om det billigaste är vrak och varför de dyra är så mycket dyrare än motsvarande i sverige?

Kollat CBR 900 RR.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Bra, mycket har snackats här på sporthoj, men sällsynt få har faktiskt importerat från Italien. Återigen, glöm inte skriva hur det gick. Tyvärr har jag ingen koll på åf.

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Jag har importerat både bil och hoj från Italien. Det finns inga "Export" plåtar. Dom har endast Regplåt i pappersformat som man får köra med till t.ex till skroten i Italien.Trafikförsäkringen gäller endast i Italien. Jag körde bilen till Sverige :dummer . Den enda alternativ för dig är om säljaren (endast privat person) låter dig köra med hans reg plåt. Det brukar dom inte göra om dom inte känner en bra. Att fixa alla papper och den tillfälliga skylten är lika enkelt som att få bygglov för en motorbana i Sverige :zpy . det enklaste är att åka ner med skåpbil. Det kostar inte mycket mer en du kommer att spendera i pengar och tid för att köra hem den.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring