Old Badger
SportHojsentusiast
Är det så att vi måste se bakåt i framtiden?
Fotocred: Göran på http://nortonsingles.se/gammal/d982fba5-74a9-4841-bc7f-4523cb46fd14-29.html
Ja, jag vet att det är valår i år och de olika partierna kämpar järnet med att profilera sig.
Men hur tänker dom?
Ja hur tänker de?
Miljöpartiet har fått vara med och "ta ansvar" och bevisat att de inte riktigt förstår hur demokrati fungerar. De kan visserligen ha rätt i att vi inte kan fortsätta att leva som vi gör idag för då dör mänskligheten troligen ut. Men inte under vår livstid, kanske inte ens under våra barnbarns, så som egoister kan vi skita i det!
För i en demokrati, till skillnad från en diktatur, måste man ha människorna med sig. Annars förlorar man inflytande.
SD har fått människor med sig men har ännu inte fått "ta ansvar" och då kan man vara hur populistisk som helst.
Hade politikerna från början argumenterat med SD istället för att mobba ut dem hade de kanske inte blivit lika stora. Om de sedan, som i Finland, låtit dem vara med och "ta ansvar" så hade de troligen krympt och delat sig som Sannfinländarna.
För min del så skulle jag gärna pendla med en sidventilsstånka som drivs med gengas!
Bandagarna skulle se lite annorlunda ut men nog skulle jag fortsätta även om topphastigheten blir något lägre.