Att den här personen överhuvudtaget har kunnat bli nominerad till en valbar plats inom ett parti är ju dels så PK att det stinker ändå hit, dels snudd på mygel. Kvinna - check. Muslim - check. Född utanför Europa - check. Och uppenbart nominerad i ett enda syfte - att ragga så många röster som möjligt ur en specifik grupp väljare. Tyvärr glömde man att det knappast blir "check" på personens kompetens, men det brukar ju inte heller vara så noga i sällskap som vill skapa jämställdhet medelst kvotering...?
I vilket fall som, detta stolpskott ska alltså sitta i Sveriges Riksdag de nästa fyra åren och därmed - under förutsättning att hon lyckas bättre med bordsskivan nästa gång - vara delaktig i beslut som rör landet och dess befolkning.
Hjälp. Nu blev jag rädd på riktigt...
Nja, hon har ju i princip kuppat in sig själv.
Hon har stått på sitt torg och sett till att alla kryssat in henne i valet, folk som kanske inte ens kan svenska och helt plötsligt har en landsfrände som pratar samma språk på väg in i riksdagen. Inte så konstigt om dom kryssar in henne.
Och svenska folket kryssar väl inte så mycket över lag utan slänger bara valsedeln på lådan.
Så nu sitter hon väl där hon sitter den här mandatperioden.
Funderade själv förra valet på att kuppa in mig själv som representant för SD i kommunalvalet 2014, tror det skulle ha räckt med en handfull kryss så skulle jag kanske ha suttit i kommunfullmäktige och representerat ett parti vars partiprogram jag tyckte var direkt motbjudande.
Nu efter övriga partiers ignorans och handfallenhet efter flyktingströmmen 2015 är jag iofs inte lika negativ till partiet längre.