Min devis, som jag sagt förr i liknande trådar, är hellre många mil och få år än få mil och många år. Hojar tenderar inte att slitas ut utan ruttna bort.
2000mil är ingenting på en bra hoj. (KTM möjligen och skum Kinaskit undantaget )
Mina två senaste hojar passerade i min ägo 10000 mil med råge utan annat än normalt service behov.
Däremot är jag tveksam inför att köpa nytt, tycker man hör rätt många som har problem till en början med nya hojar, ibland allvarliga sådana och även om det löses på garanti så blir det ju en del besvär, kanske inte ett problem för många som bara kör lite då och då, men mellan mars och november vill jag ha min hoj i drift så gott som varje dag.
Störigt nog att vara utan hoj när den är inne på vanlig service en gång eller tre per år...
2000mil är ingenting på en bra hoj. (KTM möjligen och skum Kinaskit undantaget )
Mina två senaste hojar passerade i min ägo 10000 mil med råge utan annat än normalt service behov.
Däremot är jag tveksam inför att köpa nytt, tycker man hör rätt många som har problem till en början med nya hojar, ibland allvarliga sådana och även om det löses på garanti så blir det ju en del besvär, kanske inte ett problem för många som bara kör lite då och då, men mellan mars och november vill jag ha min hoj i drift så gott som varje dag.
Störigt nog att vara utan hoj när den är inne på vanlig service en gång eller tre per år...