Min Älskade Hund Billy

Status
Ej öppen för fler svar.

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Tack alla för era vänliga ord till oss:pannkyss

Konstig känsla är det, i morse öppnade jag dörren och släppte
ut Billy i vanlig ordning, stänger dörren och går på wc
då jag kommer på att han inte borde varit där.

Vilken inbillning jag ryser av tanken. Men jag kände att jag
verkligen släppte ut han och reflekterade inte över det
förrän det gått 40-50 sec inne på wc!!

Än en gång Tack för er omtanke & en stor kram till er alla:pannkyss.

Till Billy "Du är älskad var du nu än befinner dig Puss min vän:angel "

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Mycket sorgligt att läsa Micke... :( Är ganska säker på att Billy verkligen besökte dig och att det inte bara var inbillning. Han ville visa dig att han mår bra och har det bra där han är nu.

freddan83

Medlem
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
Triumph TT 600 -01
seriöst, är du så jävla korkad att du låter din hund springa omkring som den behagar över vägar får du skylla dig själv... Hade jag kört över den hade jag kört upp till ditt hus och begärt ersättning för skadorna på bilen. Skaffa ingen ny!

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
seriöst, är du så jävla korkad att du låter din hund springa omkring som den behagar över vägar får du skylla dig själv... Hade jag kört över den hade jag kört upp till ditt hus och begärt ersättning för skadorna på bilen. Skaffa ingen ny!

Vad fin kännslig du var då.
Såna åsikter kan man ju ta och hålla för sig själv.

IDIOT

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ibland gör man fel.
Då blir det fel.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag körde på en lösspringande hund idag och har brutit handlederna, några revben och har fått en hjärnskakning. Dessutom är hela hojen skrot och jag har bara trafikförsäkring. Allt bara för att nåt white trasch inte kan ta hand om sin hund. Att jag kör för fort regelbundet är ingen nyhet.
Tycker ni jag ska kräva att hundägaren betalar reparation av min hoj?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag körde på en lösspringande hund idag och har brutit handlederna, några revben och har fått en hjärnskakning. Dessutom är hela hojen skrot och jag har bara trafikförsäkring. Allt bara för att nåt white trasch inte kan ta hand om sin hund. Att jag kör för fort regelbundet är ingen nyhet.
Vad hade du gjort om det varit en älg?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Trist för dig och självklart ska du det, men gå först till läkaren en gång till och kolla upp den där skallen för allt verkar inte stå rätt till där uppe. Hur vet du att hundägaren i fråga är "white trash" (mmmm, det stavas faktiskt så, kolla, http://tyda.se/search?form=1&w=trash&w_lang=en)?
Sen kan du ju också läsa på lite i SFS 1998:1276 speciellt 14 §

"Hastighet
14 § Ett fordons hastighet skall anpassas till vad trafiksäkerheten kräver. Hänsyn skall tas till väg-, terräng-, väderleks- och siktförhållandena, fordonets skick och belastning samt trafikförhållandena i övrigt. Hastigheten får aldrig vara högre än att föraren behåller kontrollen över fordonet och kan stanna det på den del av den framförvarande vägen eller terrängen som han eller hon kan överblicka och framför varje hinder som går att förutse."

Kör man på landsväg nära skog och gårdar med fält får man alltså vara beredd på att rådjur, harar, kaniner, grävlingar, älgar, katter, hästar och hundar kan dyka upp. Det är förutsägbara hinder så skyll dig själv.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Självklart ska du kräva hundägaren på ersättning:
http://www.inter.se/arkiv-artiklar-advokatfirman-inter.aspx?url=Hundägarens ansvar&&id=43

Minns själv en olycka som jag bevittnade. Det var en hund som sprang ut från en tomt och blev påkörd av en bil. Hundägaren sprang ut och gormade över både det ena och det andra, men det slutade med att han fick betala alla skador på bilen.

Själv är jag uppväxt med hundar och gillar alla hundar, och dom gillar mig. Lyckas alltid bli kompis med även dom skyggaste och mest aggressiva jyckar. Men händer det nåt bör man ju veta vilket ansvar man har.

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön

Tycker jag inte du ska. Du har gjort ett medvetet val när du teckna försäkring. :fakta Och som skrotnisse fråga...vad hade du gjort om det var en älg?? Bromsat??? Gjorde du inte det nu då??? Eller vi behöver inte ta en älg som exempel. En fasan kan vara tillräcklig för att du ska gå omkull. Vem ska du då kräva ersättning av??? Naturvårdverket?? Tss dumaste jag har hört.

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr

Ojojoj... vaknade på fel sida??? Trasiga leksaker och fylle morsa???

Jaja... jag kastar iväg ett avelsförbud på dig! SKÅL! :näsblod

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...