Min 600RR startar inte...

LoudNproud

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
-05 Honda CBR 600RR
Hej som ämnet lyder så startar inte min Bike 600RR -05
När jag körde in den i garaget i höstas så funkade den klockrent, men nu vill den inte, Startmotorn går hur fint som helst, låter verkligen precis som när man har stödet nere o ska starta.....

Till saken hör den att den står i luften på depåstöd pga Lackering av fälgar. är det då så att "Vippbrytaren" känner av detta eller har det inte alls med saken att göra?? Tycker det verkar konstigt om man inte skulle kunna starta den på depåstöd då man meckar o så.
Stödet är ju uppe o så.

Det är även lite bensin i tanken kan det har blivit kondens i tanken, Svar uppskattas :)

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
det är väl skitvanligt att sporthojjarna är sura och tvära efter att dom har stått ett längre tag... typ 1 månad eller så.... bara att rulla igång....
ät mer spenat och lycka till....

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
det är väl skitvanligt att sporthojjarna är sura och tvära efter att dom har stått ett längre tag... typ 1 månad eller så.... bara att rulla igång....
ät mer spenat och lycka till....

Nja, det är väl inte så förekommande med modernare hojar som har insprutning?

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Kolla de tre reläerna på vänster sida om motorn innanför kåpan. Ett av dem är till bränslepumpen. Om de "klibbar" kan du börja med att knacka lite på dem.

Roberth

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag citerar mig själv från en annan tråd:
Du skrev själv varför batteriet inte startar. Att starta hojen lite då och då, kanske tom låta den stå på tomgång en stund, innan man stänger av den igen är bästa sättet att tömma batterier på! En hojgenerator ger ingenting under 3-4k varv, dvs du drar ur en hel del kräm när du startar hojen, och fortsätter dra ur det när du låter den stå på tomgång (soppapump, tändning lysen mm). Sen drar batteriet ur sig själv när det står halvladdat i garaget.
Så ladda batteriet fullt, å ge fan i att starta hojen innan det är dags att börja köra igen ;)
Innan nån säger det, ja, motorn mår inte bra av att stå på tomgång heller, kall motor + tomgång = ingen smörjning i toppen. Motorn mår bäst av att man kör iväg så fort man har startat den, och varmkör den försiktigt. Och startar man den då å då på vintern får man bara en massa kondens mm i motorn.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Kolla så att kontakten inte kärvar till stödet.:)

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Hoj
ktm 625 -05
lyssna så att insprutningen går igång när du vrider på nyckeln, ska tjuta liten stund.. hade samma prob med min...ett relä som brukar krångla

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad gör ni med era hojar? Hag har haft Gammelretta, insprutsretta och några nyare gixxer1000 och Jag har bara ställt hojarna i garaget och glömt dessa under vintern och på våren så har de startat som om Jag nyss kört dem. Har aldrig plockat ur batterier och fjompat mig.

lyssna så att insprutningen går igång när du vrider på nyckeln, ska tjuta liten stund.. hade samma prob med min...ett relä som brukar krångla

Det är matarpumpen...

Last edited:

LoudNproud

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
-05 Honda CBR 600RR
TACK för alla svar!!!!!
Har löst bekymmret tackvare forumet, Jag hade nämligen satt tippsensorn på fel håll alltså 180 grader fel, Hojen trodde ju att att den var upp och ner.

Dumma dumma mig!!! Men tack som faan för snabba svar.

Hur ska jag bevara hojen nu tills april/Maj??? Vill ju att den ska starta direkt sen.

Full tank, dra ut batteriet eller va där det som gäller?

MVH// Micke

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fylld tank är jättebra, speciellt bra var det runt tiden kring andra världskriget och du skulle ställa undan en Nash-39 några månader.

Dra ur batteriet kan du eventuellt:rolleyes: skita i faktiskt. Kanske underhållsladda istället.

I övrigt är det verkligen onödigt att göra något annat än att ställa hojen under ett tak. Gärna inomhus.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring