Min andra MC i mitt liv. TIPS?

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Hej!

Nu var det ett tag sen jag loggade in på sporthoj så jag vet ej om det är befogat att starta ny tråd. Jag har haft mycket hjälp av alla här förra sommarn då jag var nybliven MCägare.

Min första MC som var en Suzuki Bandit 1200köptes och såldes förra sommarn. En underbar MC som jag var väldigt nöjd med.
Nu har jag redan börjat känna suget igen och vill köpa mig en MC till sommaren. Jag är helt inne på sporthojar, kanske supermotards. Jag vill ha tips på fina motorcyklar som en "gammal" banditägare kan tänkas gilla.

Tack på förhand.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Skall du ha en renodlad sporthoj eller är det bandit stuket som gäller?

Moderna litersporthojar är det enda jag har erfarenhet utav, där valde jag r1000 k7 :tummenupp

Varför inte hondan? Haft 2st hondor, 600 & 1000, tycker dem känns så himla tråkiga i den bemärkelsen att dem inte utmärker sig någonstans.
Dem är bra på alla sätt o vis, inte bäst på något. Absolut inte sämst på något heller.

R1000 för motorn och att jag gillar att den är smal. Yamaha vart utesluten pågrund av att jag bor i ett område där man frågar efter bästa hojen och alla svarar R1. Dem som svarar är inte heller svenskar. Jag vill inte ha stämpeln "Blattehoj".
Jag är säjlv blatte så tänk inte något om rasist skit eller liknande.

Kawa? Näää, fula i mitt tycke.
Sen vart de större rad fyrorna slut.. för rimliga summor

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Sporthoj finns från 20k och ja uppåt. EN sådan kanske MV Agusta Tamburini kostar bara US $36,000.00

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
gsxr 750 07
Min första hoj var en 650 bandit som jag ägde förra sommaren, I sommras Köpte jag mig en gsxr 750 och det är nog nått av det bästa jag gjort:yoparty
Har aldrig kört en 1200bandit men det jag gillade med 650 va att den va så pass smidig som den va även fast den vägde sina 230 kg torr om jag inte missminner mig. va väl just därför jag valde en 750 istället för nån av 1000 kubikarna. så är du ute efter en smidig vass sporthoj så rekomenderar jag dig att testa 750.

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Min första hoj var en 650 bandit som jag ägde förra sommaren, I sommras Köpte jag mig en gsxr 750 och det är nog nått av det bästa jag gjort:yoparty
Har aldrig kört en 1200bandit men det jag gillade med 650 va att den va så pass smidig som den va även fast den vägde sina 230 kg torr om jag inte missminner mig. va väl just därför jag valde en 750 istället för nån av 1000 kubikarna. så är du ute efter en smidig vass sporthoj så rekomenderar jag dig att testa 750.

Låter som en ide... har själv tittat lite på en sådan.
Och en R1 låter som ovan säger verkar inte vara så kreativt val.
Mer tips allihop! Detta forum är ju så bra.:yoparty

Funderar på Triumph Daytona 675. Någon som vet om det kan vara nåt att ha?

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Daytonan är skitfin. Upplever den själv som väldigt liten, dock. Jag är 186/87.

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
JAg är 182 så det kanske inte är nåt för mig då...
Svårt och leta MC eftersom man bara hinner med en MC per sommar

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag har troligen en gammal CBR900RR -96 att sälja av till förmånligt pris snart.

EDIT:
Då den är konverterad till 17" fram, så har den blivit av med mycket av nervositeten tidiga fireblades beskylls för.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Låter som en ide... har själv tittat lite på en sådan.
Och en R1 låter som ovan säger verkar inte vara så kreativt val.
Mer tips allihop! Detta forum är ju så bra.:yoparty

Kan starkt rekommendera 675an! :)
Har inte kört så jättemånga andra hojar men tror inte du kommer bli missnöjd med en. Bästa är väl om du åker och provkör lite olika hojar.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Min andra MC i mitt liv. TIPS? En svenskalektion, eller har du haft andra MC i någon annans liv? :hihi

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Min andra MC i mitt liv. TIPS? En svenskalektion, eller har du haft andra MC i någon annans liv? :hihi

Teoretiskt skulle det vara möjligt att det skulle kunna vara min andra MC i någon annans liv om nu MC:n skulle stå på mig men brukas av annan.
Så för att förtydliga och inte missförstånd skulle uppstå ville jag vara tydlig i min rubrik.

För övrigt så heter det "svensklektion" :whip

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Du kanske ska fundera på att köpa min; en fin Kawa zx636a -05. :) Mycket trevlig att köra, både på bana och landsväg. Dessutom en av de snyggaste hojar som finns. :tummenupp

/M

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010

Eller kanske Traja Street Triple med samma 675-motor?

Då får du dessutom en maxpremie på 7150kr per år, helförsäkrat.

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Du kan inte gå fel med en Daytona 675! :tummenupp

Den är perfekt som förstahoj, men om du nu är van vid 1000cc så kanske D675 känns lite tam. Du kommer dock få skoj i alla fall. Den här cykeln är till för att ta kurvor bättre än de flesta hojjar på marknaden. :yoparty

Hade själv valt en 1000cc som andrahoj, kanske en Ducati 1098 eller en Kawasaki 10ZX. Men Daytona 675 kommer stanna hos mig några år kan jag lugnt säga. Den cykel jag varit mest nöjd med att kört/testat helt klart. :tuttar

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Thunderace
jag är ii samma sits som du har du råd skaffa dig en blackbird ,det hade jag gjort för mig blir det en Thunderace igen :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln