Min cykel läcker bromsvätska...?

RevIt

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
-97 Suzuki Gsxr 600
Jag har redan torkat av allting och sett att det borde komma från locket. membran o plastbrickan är rengjorda o ditlagda igen, har dock beställt nytt då jag kanske missat nåt.

O nej, är livrädd att få vätska på hojen så jag är rätt säker på att jag inte spillde.

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Kan det vara så att ngn avskiktligt eller oavsiktligt tryckt in kolvarna när hojen stått i garaget? Något har tryckts emot bromsoken(en)? Eftersom du fyllde upp till max så kanske inte expanderdosan räcker till då och istället läcker överflödig vätska. Kolla med de andra grabbarna som huserar i garaget:tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
ähh håll dej till din gokart, bilmupp:mad:

*ASG*, ja 20år med racinghojar så ...visst bilmupp sen november:tummenupp

Jag bestrider även No18 trots hans många år inom racing också.
Hela iden med membranet är att minimera bromsvätskans förmåga att skvalpa runt så man inte olyckligtvis får en luftbubbla i bromspumpen. Membranets uppgift är att hålla vätskan "luftfri" men ändå ha expansions möjlighet vartefter beläggen slits å mer vätska behövs i oken så följer membranet med och ser till att ingen (minimalt) med luft kan skvalpa med vätskan....

Att ha en halvfull behållare och membranet i invecklat viloläge gör ju att det finns luft som kan följa med bromsvätskan ned i pumpen!!! Hur smart är det?

Ser gärna ett väl genomtänkt svar.

Kamikaze...hur tänker du när du menar att man skall ha halvfull behållare?? Läcker det mer då? :confused:

Jälla bråkon!! :D

RevIt

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
-97 Suzuki Gsxr 600
Nu har jag varit hemma i garaget igen, har läckt ut ännu mer vätska, ser tydligt att det är mellan gängor och lock det läcker... men hur och varför?? Blir inte klok på det här..

Locket var ordentligt påskruvat, vätskan når inte mer än till strax över miniminivå.. Får verkligen hoppas att det kan göra susen med ett nytt membran men vet inte hur det kan spela in då det läcker vid sidan av det..?

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...