Min dogge gav på en grävling ikväll

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Min kära lilla katt gav sig på en räv nu i sommar. Räven fick sig några smällar och sprang fort därifrån. Har faktiskt bilder på händelsen men dom väntar på att bli framkallade.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
berggren_martin skrev:
Tycker det är konstigt att grävlingar har sånt dåligt rykte. Man har lärt sig att hata dom ända sen när man var liten, inte förrän nu jag har insett att de är ganska fascinerande djur.

Precis samma sak med varg:mattias

Kneedrag

Guest
Qwerty skrev:
Och min katt gav sig på en räv. Vinnaren blev katten och räven flydde. Innan detta så var han världens mjäk katt, sprang så fort något annat djur kom. Nu bara denna sommar har han plockat två harar och fightats med andra katter och en räv.

Kan man lära katter fånga kossor eller får? Så kunde man spara in lite pengar på mat.

Har du sett filmen Babe?
Kan ju kanske hjälpa din katt :D :D :p

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
min katt ger sig på grävlingar, harar, rävar, andra katter (oavsett storlek), igelkottar (men bara en gång :crash ) :D :D :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Zeeall skrev:
min katt ger sig på grävlingar, harar, rävar, andra katter (oavsett storlek), igelkottar (men bara en gång :crash ) :D :D :D

Haha, visst är det småkul när ett husdjur attackerar en igelkott. De kryper till ett klot, spärrar ut taggarna, skakar samtidigt som de fräser på av satan. De låter som en kaffebryggare på hög volym som håller på att klappa ihop. Katten/hunden blir minst sagt förvånade (liksom ofta husse/matte).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...