Det är skillnad på ryggradslösa och sjuka!
Det är väl fan klart att man är stressad, chefen gapar i ena hörnet, 378 kunder från var sitt håll samtidigt som 5"kolleger" står och lipar att de vill ha hjälp med sina arbetssysslor, för de är ju självklart viktigare än allt annat. Och att livet trillar ihop runt en. Och att ekonomin inte går ihop. Och att fanstyget till chef glömmer att betala ut vikarietillägget på lönen. Och att kroppen säger ifrån. Och att man har ont överallt. Och att man varje morgon när klockan ringer funderar allvarligt på att hänga sig istället för att gå till det förbannade skitstället igen.
Men, lite jävla arbetsmoral har man väl ändå, kommer man ur sängen klarar man av att gå på jobb, det är klart det suger, men det är möjligt.
Men det är klart, folk som sjukskriver sig för en stukad fot, och bra kan gå på festival, men inte kan stå i kassan "För de har ju så ont..." har ju minst lika lätt att få jobb, och minst lika bra lön, så bevisligen är ju jag fullkomligt jävla dum i huvudet som ställer upp, så lyssna för allt i helvete inte på mig...
Du är kanske på gott och ont på sätt och vis om inte kanske av hårdare så i alla fall annat virke.
Det du beskriver låter utan att försöka fjärranalysera allt för mycket som om det kanske vore dags för dig, att lyssna på din onda kropp, ta lite kvalitetstid med din chef för att reda ut en del. Se sen till att få dina kollegor att förstå och det mycket väl att de har mer nytta av en snäll trevlig du än den mindre kula typen de gör dig till genom att ständigt störa dig med saker de borde och rimligen förväntas göra själva!
Vår värld innehåller tyvärr en och annan ryggradslös person som liksom inte riktigt greppat eller aldrig förstått det här med att göra och ta ansvar själv...det är ju alltid någon annan som skall fixa. Såna som för vilka arbetsmoral och ansvar är abstrakta begrepp och något andra berörs av, visst, jag har träffat en och annan dylik amöba. Där handlar det om fiske i den grunda änden på genpoolen, så där bara i största allmänhet.
Det förhindrar inte att det finns de som verkligen är så deprimerade, katatoniska, psykotiska o.s.v att de faktiskt verkligen, på alldeles verkligen, verkligt riktigt inte fixar vardagen.
Det är en helt annan sak en vad de ryggradslösa håller på med!
I all välmening, se nu till att reda ut det du beskrev ovan...för det är få förunnat att hela vägen kunna stå emot alla stormar.
En sak till, Ricky Gervais lär ha bl.a kommenterat Robin Williams självmord och en del av de inte fullt så finskänsliga kommentarerna efteråt med nåt sånt här: "Telling a person with depression, to snap out of it, is like telling a person with cancer to stop having it!"
[EDIT] Redan citerat ovanför såg jag...men fortfarande och ändå talande[\EDIT]