Min DR650 mot en ZXR400?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag har annons ute på min DR650´-96. Vill sälja eller byta mot en liten plasräcer. Nu har en kille hört av sig som har en ZXR400 -96:a. Den är dessutom stypt till 25kw (Passar bra eftersom jag bara har mellankort).

Någon som vet något om den hojen..? Tacksam för tips o råd.. :Bugar
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har för mig att ZXR400 bara togs in till sverige av Kawasakiimörtören 1994.
Så den hojen är kanske privatimporterad?

Ska vara en rolig hoj vad jag förstått! Förhållandevist låg sadelhöjd som kanske är bra om man inte är så lång. Har väl ca 65hk ostrypt och den går att varva högt (14.000v?)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Axxexs skrev:
den går att varva högt (14.000v?)
Fel uttryckt, den går inte om den inte varvas högt ska det ju vara.... :hihi

Med tanke på effektregistret i en högt trimmad 4-cylindrig 400:a har jag svårt att tänka mig att den är särskilt rolig att åka runt på i strypt utförande. Men det är ju skillnad på registrerad och strypt...

exiteme: kolla lite på www.ninjaclubsweden.com/forum, där finns det folk med erfarenhet av hojen ifråga.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Låter som en fantastisk bra deal!
400:eek:rna är relativt svåra att få tag på i sverige och brukar vara rätt dyra.

Sen är den FANTASTISKT snygg :kär
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
McRae skrev:
ZXR_Green från staffanstorp har en.. fråga honom!
Har PM:at honom. Jag tackar för hjälpen.. :)

Här e förresten en bild på min eventuella blivande hoj...
 

Bifogat

  • zxr400.jpg
    zxr400.jpg
    71 KB · Visningar: 190

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
ZXR400an är rolig att köra :)
Mycket bra nybörjarhoj, dock så bör man inte vara längre än 170 för att tycka att den är skön att köra längre sträckor. Jag själv är 173 och känner mig som ett gem efter att jag kört längre sträckor, man sitter sååå jäkla ihoptryckt med tanke på att hojen är så pass låg i sitthöjd.


Jag har bara erfarenhet av min egen zxr400 och det är att när man väl behöver reservdelar kan det bli mycket dyrt om man har otur.
Jag skulle nog tänka över valet lite.

Vad du måste veta är att hojen fungerar INTE om du inte ligger och tokvarvar den på över 8000rpm, helst uppe på mellan 10-12 13 har den sitt apex på då går det, men som sagt det är en 400.. samt att den är strypt = eu moppe fart, det händer inte så mycket och raksträckor är en plåga att köra på. kurvigt är skitskoj!!!


Hoppas du blir nöjd hur du än gör.

/AC
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
har haft en ZXR400 93a o kommer ihåg den som en kul hoj att köra. Sen köpte jag en större hoj för att kunna wheela :rolleyes:
 

HanneZ

Guest
Ingen lackar om världens snyggaste orginallack på motorcykel utan anledning!

Besiktningen säger inget. De dom kollar på besiktningen kostar 200 kr o laga i snitt. D.v.s lager o blinkers typ.

/ Hannes
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
HanneZ skrev:
Ingen lackar om världens snyggaste orginallack på motorcykel utan anledning!
/ Hannes

Nja...Jag ville lacka om min hoj...

Men hur kan man kolla resten då, om nu inte besiktningen kollar sådant :confused:
 

HanneZ

Guest
Tja de viktiga är ju att motorn låter bra. Att gaffeln är rak m.m. är ju hyffsat viktigt då det är dyrt o laga. Ramen självklart men de blir svårt att kolla på plats.

Finna massa trådar om vad man ska kolla när man köper!

/ Hannes
 

Sniper

Guest
zxr

exiteme skrev:
Nja...Jag ville lacka om min hoj...

Men hur kan man kolla resten då, om nu inte besiktningen kollar sådant :confused:
Klart det är ett bra byte :tungan min polare har en avreggad
stående så reservdelar finns det gott om.
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
ZXR400an släpptes inte enbart i Kawagröna och vita färgen om jag förstått handlarna rätt, utan det finns oxå en lilablå variant. Discoäckel lackad.
När jag slipade ner mina kåpor efter att jag fått hem den från tyskland så kan jag säga att min inte varit grön, utan snarare blå, lila och rosa om jag kunde tyda färgerna rätt :gnissla

som sagt, jag har nästan bara haft problem med min hoj, visst dom är roliga att köra KURVIGA vägar, själv övningskörde jag på en 600 hoj och när jag sedan körde min 400 höll jag på att spy. Det händer ABSOLUT ingenting..

Som banhoj är den nog relativt skoj skulle jag tro, förutom på alla stora raksträckor då. hmm kanske ska omformulera mig, som gokartbanehoj är den skoj :p


Exiteme: Det är en skoj hoj, men tänk över ditt val, särskilt om hojen varit krashad innan.


/AC
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top