Min Dt125r

Petter_S

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Ort
luleå
Hoj
Dt125r -91
Hej, har en yamaha dt125r -91, en dag när jag var ute å körde började den plötsligt gå jäkligt dåligt, ja tog hem iaf, men sen gick den inte att få igång mer. Jag har bytt tändstift, men det funkar inte, den bara flödar över som f*n.

Nån som har varit med om liknande? Skulle bli så jäkla glad om ja fick lite hjälp:)

Det enda ja tror är att det kan vara flottören, men skriv å berätta vad du vet
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Petter_S skrev:
2463910 Hej, har en yamaha dt125r -91, en dag när jag var ute å körde började den plötsligt gå jäkligt dåligt, ja tog hem iaf, men sen gick den inte att få igång mer. Jag har bytt tändstift, men det funkar inte, den bara flödar över som f*n.

Nån som har varit med om liknande? Skulle bli så jäkla glad om ja fick lite hjälp:)

Det enda ja tror är att det kan vara flottören, men skriv å berätta vad du vet
Rengör gasar'N
 

Petter_S

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Ort
luleå
Hoj
Dt125r -91
Loy skrev:
2463914 Rengör gasar'N
Har redan tagit isär gasarn, då kollade vi flottören och den tätar inte helt när man suger. Men min kompis farsa trodde ändå inte att det var det:va
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Petter_S skrev:
2463930 Har redan tagit isär gasarn, då kollade vi flottören och den tätar inte helt när man suger. Men min kompis farsa trodde ändå inte att det var det:va
Om det flödar kan det ju bara vara förgasaren. Väl?
 

Petter_S

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Ort
luleå
Hoj
Dt125r -91
-Rosen- skrev:
2464361 appappapp, han skrev att han hade bytat stift, det har jag också gjort men min funkar inte heller :tungan
jo jag har gnista, det har jag kollat, men hur bra den var det vet jag ej, ja är inte särskilt motorkunnig :(
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Petter_S skrev:
2464381 jo jag har gnista, det har jag kollat, men hur bra den var det vet jag ej, ja är inte särskilt motorkunnig :(
ah okej, men du ser väl om det är en stark eller svag gnista?
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Går den att starta?

menar du att du ser bensin komma ut ur föggen/motorn?
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
kan ju va att det är förstort munstycke. hojen tar kanske inte upp all bensin från förgasaren och då måste bensien komma ut på något annat sätt, alltså rinna ut. Hojen har kanske blivit jävligt SUR...
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Kronen skrev:
2465078 kan ju va att det är förstort munstycke. hojen tar kanske inte upp all bensin från förgasaren och då måste bensien komma ut på något annat sätt, alltså rinna ut. Hojen har kanske blivit jävligt SUR...

Ja men han har ju en flotör som ska hindra det.

Lite bensin i förgasaren - flotören åker ner och släpper in med soppa
Mycket bensin i förgasaren - flotören åker upp och stänger hålet där soppan kommer in i förgasaren.

Om det flöder hela tiden pga att flotören har hängt sig kan du pröva att slå på koppen (undersidan av förgasaren) med skaftet på en skruvmejsel.
 

Petter_S

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Ort
luleå
Hoj
Dt125r -91
flexbert skrev:
2465211 Ja men han har ju en flotör som ska hindra det.

Lite bensin i förgasaren - flotören åker ner och släpper in med soppa
Mycket bensin i förgasaren - flotören åker upp och stänger hålet där soppan kommer in i förgasaren.

Om det flöder hela tiden pga att flotören har hängt sig kan du pröva att slå på koppen (undersidan av förgasaren) med skaftet på en skruvmejsel.
Den går inte att starta, och vi har testat att slå med en mejsel på flottör kåpan, men de blir inge bättre, ja tror inte att det har med choken att göra
 
Last edited:

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
Är du säker på att den inte har skurit?
om det inte är av värsta sorten så kan den ju gå att köra med trots att den har skurit.

Du verkar ju ha prövat det mesta med förgasaren...

Hoppas det löser sig! Mvh Jens
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Hur långt har motorn gått sen renoveringen senast?
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Jezze_irsta skrev:
2465759 Är du säker på att den inte har skurit?
om det inte är av värsta sorten så kan den ju gå att köra med trots att den har skurit.

Du verkar ju ha prövat det mesta med förgasaren...

Hoppas det löser sig! Mvh Jens

Jag har också kört hans hoj.. den har gått bra hela tiden men en dag när han körde mitt i allt så dog den.. sen har den gått att få igång och köra som vanligt men den har dött ibland när man kör på höga varv... jag körde på höga varv med den i femman en gång och så fort jag släppte gasen då dog den :S den har gått så där att den dör ibland ett tag men nu startar den inte alls :S

Jag är typ 99% på att det inte är kolven.. nån som har nån annan idé om vad det kan vara?
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Jag tror det är Simon som blev less på att du drog han så han har troligtvis skärt av nå slangar, pressat 1 kilo socker i tanken eller stockat igen nått.

Lika bra att ge igen :arsele
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
BigAir skrev:
2472698 Jag tror det är Simon som blev less på att du drog han så han har troligtvis skärt av nå slangar, pressat 1 kilo socker i tanken eller stockat igen nått.

Lika bra att ge igen :arsele

Haha hur kunde du veta det ? :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top