min Ducati monter (-94) sviker mig..

FlyingSpirit

Längtar efter min ducce :-)
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag har lite problem med min kära vän Ducati monster (600 -94). Den hade fått stå ett par dagar ute i regnet nu och visade sig inte alls glad över det, jag kom ett par kilometer innan den började gav upp, ganska direkt hittade den tillbaka och tände igen men sen hände samma visa ett par gånger till innan den dog helt.

Den drar runt när jag startar, men den tänder inte.. precis som att den inte får något bränsle.. Någon som kan identifiera vad problemet är ??

Tack så mycket för all hjälp! jag saknar den redan...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Först bör du reda ut om den inte tänder eller inte får soppa.

Startgas. Hostar den till på det, har du gnista. Fortfarande lika död, ingen gnista.

Återkom med resultat.

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Jättetack för tipset, det står först på schemat imorn! Återkommer då!

shit va jag saknar den...

Först bör du reda ut om den inte tänder eller inte får soppa.

Startgas. Hostar den till på det, har du gnista. Fortfarande lika död, ingen gnista.

Återkom med resultat.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jättetack för tipset, det står först på schemat imorn! Återkommer då!

shit va jag saknar den...

Har du haft vatten på den!!? :skrämd

Inte vatten på HD:s och Ducatis för jäkulen! :ajjabajja

Försök få in den under tak och blås ur och spraya i kontakter och tändlås mm samt låt den torka.

Last edited:

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
jo visst hade den blivit blöt...

:huvet stod utan skydd de tre dagarna det regnade som värst :huvet och visst har jag hört att den är känslig för vatten..

Nu har jag testat iaf, den går igång med startgasen (äntligen fick jag höra han igen!!)

Jag tar och häller i lite K-sprit och blåser rent den ordentligt så får vi se om han blir gladare efter de. Hrligt med hojar som säger ifrån när de blir dåligt omhändertagna :tummenupp

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Nu är han igång!

NU äntligen är han tillbaka.. efter tömda förgasare och en skvätt k-sprit så blev han mycket gladare. Men allt verkar inte vara helt ok ändå.. Tog en runda för att känna på den och jag känner hur den fortfarande tappar kraft i högre varv, men det avtog efter ett tag så jag hoppas att det bara var dålig-bensin-problem?

Däremot har jag problem ibland när jag stannar eller startar och har växel i så hjälper inte alltid kopplingen. Under min nya felsökning så fann jag att oljefönstret på vänster sida av motorcykeln i stort sätt är tomt.. har försökt hitta vad det betyder men hittar det inte i boken, någon aning?

Det är inte motoroljan för den visar fullt i oljefönstret på höger sida av motorcykeln...

Jag är glad att han startade iaf äntligen, tack för värdefulla tips!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
NU äntligen är han tillbaka.. efter tömda förgasare och en skvätt k-sprit så blev han mycket gladare. Men allt verkar inte vara helt ok ändå.. Tog en runda för att känna på den och jag känner hur den fortfarande tappar kraft i högre varv, men det avtog efter ett tag så jag hoppas att det bara var dålig-bensin-problem?

Däremot har jag problem ibland när jag stannar eller startar och har växel i så hjälper inte alltid kopplingen. Under min nya felsökning så fann jag att oljefönstret på vänster sida av motorcykeln i stort sätt är tomt.. har försökt hitta vad det betyder men hittar det inte i boken, någon aning?

Det är inte motoroljan för den visar fullt i oljefönstret på höger sida av motorcykeln...

Jag är glad att han startade iaf äntligen, tack för värdefulla tips!

Är det möjligen slavcylindern till hydralkopplingen du tittar på på vänster sida?

Inspektionfönstret sitter på höger.

Iof ett annat motorblock på på just 600 än de jag är van vid men.....dubbla fönster? Nää....:va

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Är det möjligen slavcylindern till hydralkopplingen du tittar på på vänster sida?

Inspektionfönstret sitter på höger.

Iof ett annat motorblock på på just 600 än de jag är van vid men.....dubbla fönster? Nää....:va

Jo visst är det dubbla fönster, det är helkonstigt. Man kan inte läsa någonting om det här fönstret (på vänstersidan) i verkstadshanboken heller.. ska det vara olja runt slavcylindern, om det nu är den jag skymtar i fönstret eller ska det vara tomt?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept