Jag hittar ingen annan nyare tråd att ventilera sina tankar om Johans MC så därför skriver jag om mina erfarenheter av Johans MC här.
Jag har bara haft begagnade 2hjulingar innan och är trött på allt mekande. Sen var jag också jävligt trött på alla som har ute annonser på en "fin" mc och sen väl på plats är det skrot. Ägaren verkar helt ovetande naturligt vis... Så jag bestämde mig för att slå till på en HELT NY Street tripple på Johans MC.
Jag visste precis vilken jag ville ha och slog till.
Jag började köra in den enligt instruktionerna men tyckte att den blev lite varm. Varningslampan tändes inte men stapeln gick i topp. Jag läste runt och det verkar vanligt att helt nya motorer blir varma, men jag kollade kylarvätskan för säkerhets skull... Den var under MIN! Va fan! Enligt verkstaden hade de kollat detta och mycket mer... Nå ja, jag fyllde på lite och körde vidare. Den blev lite svalare och sen var det dags för vinterförvaringen.
Nästa år tog jag ut den när sanden var bortsopad och körde in resten av motorn.
Men så lägger jag den i knapp styrfart i en rondell, där det låg några gruskorn... Först tänkte jag skita i att ta den till service men efter vurpan var det svårt att växla från 3an upp till 4an. När den ramla var den i 3an och landade olyckligt på växelspaken och krossväxlade upp till 4an.
Försäkringsbolaget kontaktades och Johans MC är verkstaden jag ska gå till. Jag förklarar vad som har hänt och vad som är felet. De säger 2-3veckor. Efter 2-3 veckor säger de att de ska köpa delar nu. Efter 6 veckor får jag tillbaka den utan att de har gjort något åt växellådan. I stället bytte de en fotpinne, styrända och motorkåpan. "Den ska vara så" säger Marcus på verkstaden när jag undrar om växlandet. Hmm ok då, jag ska på MC semester i europa så jag kan inte vänta längre. Säger den auktoriserade verkstaden att det är OK så är det, tänkte jag och godkände reparationen.
Genom Europa blir det svårare och svårare att få i 4an och väl i Österrike händer inget längre när jag försöker växla. Jävlar vad glad jag blir! Jag tar kontakt med försäkringsbolaget som dirigerar mig till en Triumph verkstad. Jag är där på morgonen och verkstadskillen ber mig vänta medans han plockar isär motorn! Jag tar en glass och kollar på deras utbud och så kommer han till mig och visar vad det är för del som är strasig och förklarar att jag kan hämta min MC i morgon(!!). Nästa dag hämtar jag ut den och då har han även bytt laddningsregulatorn.. Hmm varför gjorde inte Johans MC detta bara ca3 veckor sedan när de var på reparation?!
På väg hem från Italien märker jag att det läcker olja från den kåpan som Johans MC hade bytt... Helvete. Jag har inga verktyg med mig men det går bra hem till Sverige. Nivån når aldrig MIN.
Efter nästa vinterförvaring lämnar jag den åter för vanlig service till Johans MC. Där får jag veta att kåpan läcker olja... No shit. Jag förklarar vad jag har varit med om men får ett tråkigt bemötande. Marcus säger att de har så många olika motorcyklar att de inte kan skilja på hur det är att växla på olika modeller.. Men jag tycker att det borde märkts plus att om jag upplever att det är är ett fel så är det ingen jag bara hittar på.
Oljeläckaget fixade jag genom att dra åt skruvarna(!) och gav hojen nytt gummi. Den var helt hel men känndess besudlad för mig. Även förtroendet för Johans MCs verkstad är dåligt. Så jag tog beslutet att sälja min roligaste hoj till dags datum.
Johans MCs butik har jag igentligen inget att säga om, men verkstaden tycker iaf jag är tvivelaktig. Flera jag har pratat med har en helt annan uppfattning och går gärna dit. Men jag ville ändå berätta vad jag har varit med om.
Lärdomen är att inte lita på företaget. Kontrollera själv att rätt saker är gjorda och ge dig inte om du tycker att det är fel! Jag var allt för blåögd