Jaha, nu gör ÄNNU en tråd om min förgasare
Men denna gången behöver jag hjälp med felsökning typ..
Jag har ju som bekant(?) satt på ett öppet filter och bytt munstycket till 260, sen hann vi inte med att ställa in den riktigt förra hösten, så lät den stå över vintern, så nu förra veckan så blev jag klar med den till att börja fiffla lite med den än en gång. Men nu är det så att den startar bra och så, men tomgången varierar ganska mkt.. Sen RÄTT SOM DET ÄR så kan den börja öka i varv ganska mkt (upp till ungefär 7000 varv innan jag hunnit döda den). Men sen rätt som det är så är det som vanligt igen och den verkar gå ganska okej, men efter man varvat med den så går den väldigt långsamt ner i varv..
Det är alla "fel" jag kan komma på...
Är det så enkelt att det är fel munstycke eller kan det vara tjuvluft?
Hatar förgasare Speciellt nu när det är fint väder
Avgaserna ser helt okej ut enligt mig, men tändsktiftet har jag inte kollat!
(hoppas det inte blev allt för kluddigt inlägg)
Men denna gången behöver jag hjälp med felsökning typ..
Jag har ju som bekant(?) satt på ett öppet filter och bytt munstycket till 260, sen hann vi inte med att ställa in den riktigt förra hösten, så lät den stå över vintern, så nu förra veckan så blev jag klar med den till att börja fiffla lite med den än en gång. Men nu är det så att den startar bra och så, men tomgången varierar ganska mkt.. Sen RÄTT SOM DET ÄR så kan den börja öka i varv ganska mkt (upp till ungefär 7000 varv innan jag hunnit döda den). Men sen rätt som det är så är det som vanligt igen och den verkar gå ganska okej, men efter man varvat med den så går den väldigt långsamt ner i varv..
Det är alla "fel" jag kan komma på...
Är det så enkelt att det är fel munstycke eller kan det vara tjuvluft?
Hatar förgasare Speciellt nu när det är fint väder
Avgaserna ser helt okej ut enligt mig, men tändsktiftet har jag inte kollat!
(hoppas det inte blev allt för kluddigt inlägg)