Remus
Radical Riders
Då har man ringt runt lite!!
Helförsäkring på min Gixxer:
Länsförsäkringar: 85.203:-
Trygg Hansa: 39.000:-
IF: 49.200:-
Folksam: 41.881:-
-------------------------------------------------------------->>>
Trafik ligger på c:a 9-10.000:- på samtliga utom Bilsport..
Jag ringde Bilsport, kärringen frågade ENDAST vad det var för hoj,
Suzuki svarade jag, Vad heter den mer? frågade hon.. GSX-R1000..
Dröjde ett par sekunder, sedan sa hon: Trafik - 24.700:-
Jaha.. tack för mig sa jag & lade på luren..
Kärringen frågade inte ens hur gammal jag var, var jag bor etc!! Tala om att diskriminera min Gixxer!!!
När jag talade med Folksam passade jag på att fråga vad de skulle ha för en garageförsäkring: 9280:-!!!
Och trafik hade kostat mig 9683:- :kocko !!!
Hur fan kan en garageförsäkring kosta nästan lika mkt som en trafik!!!
Har "Svealand" kvar att ringa till, kan ej betjäna mig förrän i eftermiddag...
Suck....
Har nu ÄNTLIGEN fått tag på Svealand... men vad hjälpte det mig.. Enl. killen jag talade med var Gixxern "för tuff" för dem! Coolt va?! Så han kunde endast ge mig en trafikförsäkring.. Som skulle kosta 12.000:-/året.
En fråga: MÅSTE inte alla försäkringsbolag som håller på med fordon ge mig en trafikförsäkring? Har för mig att de inte kan neka en det? Tänkte att man skulle ringt Salusansvar el. liknande & tvingat dem ett ge mig ett pris?
Ang. PÅ/AVställning så MÅSTE du ha MINST halvförsäkring för att kunna nyttja denna funktion hos Folksam & IF!
Dock är de flesta som arbetar på bolagen trevliga & vi skrattar ikapp när de räknar ut min årsförsäkring! Vissa frågar om jag sitter ner & vissa drar den månadsvis för mig för att det låter mindre enl. dem själva!
Helförsäkring på min Gixxer:
Länsförsäkringar: 85.203:-
Trygg Hansa: 39.000:-
IF: 49.200:-
Folksam: 41.881:-
-------------------------------------------------------------->>>
Trafik ligger på c:a 9-10.000:- på samtliga utom Bilsport..
Jag ringde Bilsport, kärringen frågade ENDAST vad det var för hoj,
Suzuki svarade jag, Vad heter den mer? frågade hon.. GSX-R1000..
Dröjde ett par sekunder, sedan sa hon: Trafik - 24.700:-
Jaha.. tack för mig sa jag & lade på luren..
Kärringen frågade inte ens hur gammal jag var, var jag bor etc!! Tala om att diskriminera min Gixxer!!!
När jag talade med Folksam passade jag på att fråga vad de skulle ha för en garageförsäkring: 9280:-!!!
Och trafik hade kostat mig 9683:- :kocko !!!
Hur fan kan en garageförsäkring kosta nästan lika mkt som en trafik!!!
Har "Svealand" kvar att ringa till, kan ej betjäna mig förrän i eftermiddag...
Suck....
Har nu ÄNTLIGEN fått tag på Svealand... men vad hjälpte det mig.. Enl. killen jag talade med var Gixxern "för tuff" för dem! Coolt va?! Så han kunde endast ge mig en trafikförsäkring.. Som skulle kosta 12.000:-/året.
En fråga: MÅSTE inte alla försäkringsbolag som håller på med fordon ge mig en trafikförsäkring? Har för mig att de inte kan neka en det? Tänkte att man skulle ringt Salusansvar el. liknande & tvingat dem ett ge mig ett pris?
Ang. PÅ/AVställning så MÅSTE du ha MINST halvförsäkring för att kunna nyttja denna funktion hos Folksam & IF!
Dock är de flesta som arbetar på bolagen trevliga & vi skrattar ikapp när de räknar ut min årsförsäkring! Vissa frågar om jag sitter ner & vissa drar den månadsvis för mig för att det låter mindre enl. dem själva!
Last edited: