Min "försäkringsdom".......

Andreas70

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000RR 2008
Jag betalar 6300:- halv/helår för min SP1:a avställningsbar försäkring, 33år, Zon 2 hos Trygg Hansa.
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
buLLit skrev:
Ringt runt lite idag. Funderar på att byta båge.. :kocko
29år, kk i 12år, bor i skogen.

Alla försäkringar gäller Hel/Hel, vissa är avställningsbara.
Suzuki GSX-R1000 -03
LF: 19700kr
Folksam: 24100kr
IF: 24300kr
Salus: 32300kr
T-H: 41000kr
Tennant: 45000kr


Aprilia RSV Mille R -02
IF: 18900kr
LF: 19700kr
Folksam: 24100kr
Salus: 32300kr
T-H: 33000kr
Tennant: 45000kr


Yamaha YZF R1 -00
LF: 15700kr
Folksam: 21600kr
Salus: 32300kr
T-H: 36000kr
Tennant: 45000kr
IF:?????

IF kunde inte ge mig en premie på en MC som jag redan har försäkrad (garage) hos dom??? Men det var inga problem med andra hojar. :va :7peta


Kollade just precis nu

Länsförsäkringar Halvförsäkring 3700 för 6 månader. Hojen ZX9R 98:a

Ps snart 40 bast!!

Over and out

JB
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Inte mig heller, men dom kunde ge mig en ungefärlig siffra.

Saken är den att dom inte kan ge dig en offert på ett objekt du redan är kund hos dom med, eftersom priset kan ändras utmed tiden och en offert är bindande från deras håll. Däremot kan dom ge dig ett 'hum' - det var i alla fall det dom sa till mig.

buLLit skrev:
IF kunde inte ge mig en premie på en MC som jag redan har försäkrad (garage) hos dom??? Men det var inga problem med andra hojar. :va :7peta
 

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Grödinge
Hoj
ZX7R 97:a
buLLit skrev:
IF kunde inte ge mig en premie på en MC som jag redan har försäkrad (garage) hos dom??? Men det var inga problem med andra hojar. :va :7peta

Märkligt!!! :confused:
Jag ringde precis dem och tog reda på vad jag skulle pröjsa om jag skulle ställa på min nu... Positivt överaskad blev man oxå... Från 7300 Halv/helår till 5700 halv/helår... Då har jag bara ägt hojen i 6 månader och under den tiden har den varit garageförsäkrad Har fortfarande inget A-kort... Deras förklaring: Ja, men nu har du ju haft den försäkrad hos oss ett tag... Då sjunker ju priset lite...
:yoparty :yoparty :yoparty
Men man får ju se när man köper sig en räsercyckel... Då lär det bli andra bullar...
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
yonsson skrev:
Har If nu. 1100 i månaden betalar jag för helförsäkring i månaden.
Trygg hansa ville ha 2300 i månaden.
Nån som har tips på något annat billigt bolag?

Jag hade mitt Monster försäkrat i Bilsport & Mc betalade 10197:- Hel/Hel
Iofs fick jag inte ställa av den då
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Freppa skrev:
Hm, spännande att du fick värre försäkring på din än jag och Oljekyld. Min är 32' om året hos IF med avställning.

Betalar du 32 papp om året???? :skrämd
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Remus skrev:
Då har man ringt runt lite!!

Helförsäkring på min Gixxer:

Länsförsäkringar: 85.203:-

Trygg Hansa: 39.000:-

IF: 49.200:-

Folksam: 41.881:-
...

:skrämd

Hur gammal är du och hur länge har du haft körkort????
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hmmm... Jag trodde att min klass 7 hel/hel kostade 7 700. Och så ser jag att den bara kostar 6 504 kr. Det är rätt billig, är det inte!? Fast den 1:a augusti löper den ut. Då får vi se. Tänk om den stiger till, typ, 8 000 hel/hel :skrämd
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Läste ngnstans att en MV Agusta inte kostar mer än 500:- helår, helförsäkrad

Ligger dom runt 180 lök i nypris lr? I så fall tjänar man juh in den summan hyffsat snabbt, + att du har en udda, skitsnygg hoj. Köpa en 04 R1:a o inte helförsäkra ela sådär med tanke på att beg reservdelar inte finns ute på marknaden än
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
ktmjacke skrev:
En tanke bara,vet ej om det är möjligt.Men kan man inte försäkra hojen i ett utländskt bolag???Kan ju va värt att kolla,kan ju finnas nåt internationellt bolag som inte har haft en massa bedrägerier o krascher o därför inte hatar hojåkare.Chefen på en krog som jag jobbade på tidigare blev nämligen less på samtliga bolags ovillja att försäkra hans krog utan ockerpriser,så han hittade nåt engelskt bolag som jobbade internationellt.Var stor skillnad i premie,men man vet ju inte hur det blivit vid ett eventuellt ärende dock.

Det låter ju intressant iaf... Jag menar, vi bor ju i EU och därför ska kunna handla över gränserna?
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
buLLit skrev:
IF kunde inte ge mig en premie på en MC som jag redan har försäkrad (garage) hos dom??? Men det var inga problem med andra hojar. :va :7peta

Det är oxå en grej jag inte gillar med försäkringsbolag - Jag tror dom är oroliga för att "konkurrera med sig själva" och antagligen skulle man få ett bättre pris om man hade bytt från nåt annat bolag än det pris man redan har...
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Trygg Hansa? Fulla eller billiga?

Mailade iväg till div. försäkringsbolag för offert och fick svar från dom flesta. (Gäller trafikförs. och självrisk unknown)
Länsförsäkringar ville ha 1200:-/mån medan Trygg Hansa t.ex. bara ville ha 2200:-/ÅR vilket känns ruskigt billigt i jämförelse... :confused:

Hojen det gäller är en CBR1000F -88 och jag har inte ens kort än, fixas i vår, står på mig, är 21 och bor lagom centralt.

För att fixa Trygg Hansas försäkring behövde jag bara returnera mailet.
Törs man lite på att dom knappat i saker och ting korrekt??? :va
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
ktmjacke skrev:
En tanke bara,vet ej om det är möjligt.Men kan man inte försäkra hojen i ett utländskt bolag???Kan ju va värt att kolla,kan ju finnas nåt internationellt bolag som inte har haft en massa bedrägerier o krascher o därför inte hatar hojåkare.Chefen på en krog som jag jobbade på tidigare blev nämligen less på samtliga bolags ovillja att försäkra hans krog utan ockerpriser,så han hittade nåt engelskt bolag som jobbade internationellt.Var stor skillnad i premie,men man vet ju inte hur det blivit vid ett eventuellt ärende dock.

Japp jag har också funderat på det!
Killen jag köpte min förra CBR 600 -99 av va en 23 årig tysk, han betalade ca 3000 spänn helår helförsäkring för den hojen.
Har dock inte kollat om det är möjligt att försäkra en svensk hoj i ett tyskt bolag.
Borde undersökas!!! :banana
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Remus skrev:
26 år & mc-kort sedan -96......

Å ändå dessa premier? Fy f-n!!!

Kommer du till Onsdagsgazzen så man får spana in skönheten??
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Hepp!!

Jobbar/jobbat 40 övertidstimmar på jobbet så man har råd att ställa på "skiten"... Ställer på nästa månad när jag "slutat jobba".... Har inte tid att köra denna månad... :tungan
men sen är jag "På"!! Längar som f-n till våren...
 

Rocco

Guest
Jag ringde runt och kolla på försäkringar också.... Killen på TH svarade med att kolla med Moderna Försäkringar lr vad dom nu heter för dom ska vara billigast i alla avseenden :confused:
Har dock ej hunnit kolla men där har ni ett bolag till att kolla upp
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Moderna försäkringar.... vad är det för bolag?? :confused:

Släng gärna upp ett tele-nr om du hittar det, där har inte jag kollat ännu! :)

Rocco skrev:
Jag ringde runt och kolla på försäkringar också.... Killen på TH svarade med att kolla med Moderna Försäkringar lr vad dom nu heter för dom ska vara billigast i alla avseenden :confused:
Har dock ej hunnit kolla men där har ni ett bolag till att kolla upp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top