buLLit skrev:Ringt runt lite idag. Funderar på att byta båge.. :kocko
29år, kk i 12år, bor i skogen.
Alla försäkringar gäller Hel/Hel, vissa är avställningsbara.
Suzuki GSX-R1000 -03
LF: 19700kr
Folksam: 24100kr
IF: 24300kr
Salus: 32300kr
T-H: 41000kr
Tennant: 45000kr
Aprilia RSV Mille R -02
IF: 18900kr
LF: 19700kr
Folksam: 24100kr
T-H: 33000kr
Yamaha YZF R1 -00
LF: 15700kr
Folksam: 21600kr
T-H: 36000kr
IF:?????
IF kunde inte ge mig en premie på en MC som jag redan har försäkrad (garage) hos dom??? Men det var inga problem med andra hojar.
buLLit skrev:IF kunde inte ge mig en premie på en MC som jag redan har försäkrad (garage) hos dom??? Men det var inga problem med andra hojar.
buLLit skrev:IF kunde inte ge mig en premie på en MC som jag redan har försäkrad (garage) hos dom??? Men det var inga problem med andra hojar.
yonsson skrev:Har If nu. 1100 i månaden betalar jag för helförsäkring i månaden.
Trygg hansa ville ha 2300 i månaden.
Nån som har tips på något annat billigt bolag?
Freppa skrev:Hm, spännande att du fick värre försäkring på din än jag och Oljekyld. Min är 32' om året hos IF med avställning.
Remus skrev:Då har man ringt runt lite!!
Helförsäkring på min Gixxer:
Länsförsäkringar: 85.203:-
Trygg Hansa: 39.000:-
IF: 49.200:-
Folksam: 41.881:-
...
Svane skrev:
Hur gammal är du och hur länge har du haft körkort????
ktmjacke skrev:En tanke bara,vet ej om det är möjligt.Men kan man inte försäkra hojen i ett utländskt bolag???Kan ju va värt att kolla,kan ju finnas nåt internationellt bolag som inte har haft en massa bedrägerier o krascher o därför inte hatar hojåkare.Chefen på en krog som jag jobbade på tidigare blev nämligen less på samtliga bolags ovillja att försäkra hans krog utan ockerpriser,så han hittade nåt engelskt bolag som jobbade internationellt.Var stor skillnad i premie,men man vet ju inte hur det blivit vid ett eventuellt ärende dock.
ktmjacke skrev:En tanke bara,vet ej om det är möjligt.Men kan man inte försäkra hojen i ett utländskt bolag???Kan ju va värt att kolla,kan ju finnas nåt internationellt bolag som inte har haft en massa bedrägerier o krascher o därför inte hatar hojåkare.Chefen på en krog som jag jobbade på tidigare blev nämligen less på samtliga bolags ovillja att försäkra hans krog utan ockerpriser,så han hittade nåt engelskt bolag som jobbade internationellt.Var stor skillnad i premie,men man vet ju inte hur det blivit vid ett eventuellt ärende dock.
Remus skrev:26 år & mc-kort sedan -96......
Rocco skrev:Jag ringde runt och kolla på försäkringar också.... Killen på TH svarade med att kolla med Moderna Försäkringar lr vad dom nu heter för dom ska vara billigast i alla avseenden
Har dock ej hunnit kolla men där har ni ett bolag till att kolla upp
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |