Min första egna HOJ! vilken var eran?

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
speed trippel
Jag ä så inihel***e glad! Ska hämta hem hojen på fredag å köra in den i vardagsrummet å bara vänta på att de ska sopa gatorna! :rofl

Va bara tvungen att säga d till nån, polarna verkar inte fatta att jag valde en traja, den läcker ju olja å ä importerad å handlaren som jag köper den av han är en riktig skummis, enligt dem.

Men låt den läcka olja om den nu gör d å ett schysstare bemötande av handlaren kunde jag inte fått. Men det bästa av allt är att det snart ä vår!!!! Å jag tror att polarna egentligen bara ä avis :D

Nu ska jag bara lacka om den å sätta på ett slipon å lite annat lull-lull, men får nog vänta till vintern innan sambon tröttnar helt på mitt tjat om triumph, mc å enkelsving!

Är detta en känsla som alla ni oxå upplevde när ni köpte eran egna första hoj eller är d bara jag som håller på att bli tokförälskad? :tungan

Bifogat

• traja.jpg
    traja.jpg
    67.3 KB · Visningar: 571

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Grattis grattis! Jag håller tummarna för att du verkligen fått tag i en bra hoj! Strul vill man helst vara utan!

darniel skrev:
2042211 Jag ä så inihel***e glad! Ska hämta hem hojen på fredag å köra in den i vardagsrummet å bara vänta på att de ska sopa gatorna! :rofl

Va bara tvungen att säga d till nån, polarna verkar inte fatta att jag valde en traja, den läcker ju olja å ä importerad å handlaren som jag köper den av han är en riktig skummis, enligt dem.

Men låt den läcka olja om den nu gör d å ett schysstare bemötande av handlaren kunde jag inte fått. Men det bästa av allt är att det snart ä vår!!!! Å jag tror att polarna egentligen bara ä avis :D

Nu ska jag bara lacka om den å sätta på ett slipon å lite annat lull-lull, men får nog vänta till vintern innan sambon tröttnar helt på mitt tjat om triumph, mc å enkelsving!

Är detta en känsla som alla ni oxå upplevde när ni köpte eran egna första hoj eller är d bara jag som håller på att bli tokförälskad? :tungan

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
första hojen är ju alltid första hojen!! :)

första jag hade var en GSXR750 -85:a...
Kul hoj, halvtokigt temperament, och kändes inte på något sätt stabil när man kom upp i de lite högre farterna!
men kul som fan!

-ah

Lasciate ogni speranza voi ch'entrate
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Moto Guzzi 750 '03
-jag har för mig att det var en Jawa -kan ha varit en CZ också - 125 cc. 1964? Delade den med en polare. Hottade med att köra utan ljuddämpare och eter i tanken. Gick som fan. Fast aldrig varken långt eller fort........ :D

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Grattis, jag tror nog du kommer att ha mycket skoj med din Triple, jag är iaf kanonnöjd med min :)
Oljeläckage? Det var förr det hehe (för jag antar att den faktiskt inte läcker?).

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Om man bortser från diverse projekthojar (skrot som inte kördes), så var min första "riktiga" hoj en Kawasaki Z650 -77'a.

Nämen titta.... den finns ju fortfarande kvar i stallet...hehe... :hihi
<-------------------- :yoparty

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
speed trippel
JonaZ skrev:
2042240 köpte du den på RM konsult????

jappers, jag har väl inte betalat hela än men har pengarna på mitt konto. ska betala till helgen. affären har ju gått finemang så här långt å allt känns grrreat :tummenupp

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
darniel skrev:
2042211 Jag ä så inihel***e glad! Ska hämta hem hojen på fredag å köra in den i vardagsrummet å bara vänta på att de ska sopa gatorna! :rofl

Grattis :tummenupp Din inställning glädjer mig, det är aldeles för många som köper hoj enligt vad andra tycker man ska ha. Själv hade jag en CB1100f som första hoj(1991) vilken alla förklarade att jag skulle köra ihjäl mig på.
Har vart hojlös i ett år nu men funderar på att skaffa ny...
Får åter igen höra att jag skall köra ihjäl mig....
Nästa som påpekar detta kanske jag själv skall flytta närmare Gud fader :mad:

forrest

har en berguv i huvudet
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
gixxer
min första rullade in i garaget i onsdags en GSX600 o det kommer bli svårt att överträffa den känslan man fick när jag startade den första gången hemma o körde 2 meter i garaget. :) våren får inte dröja längre nu!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
philsson skrev:
2042234 Min första hoj var en honda NS125F. :kär. :hihi men den var ju "bra" den också.

Inget fel på NSF hade en jag med...men min första Gathoj va faktiskt en RD 125:A 81:a med dubbla cylindrar :D:D det gick som fan :4skrika

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Grattis till hojen! Men fanns den gula färgen till Speed Triple 02-04? :va

Men om jag fattade det rätt så var det en import? Kanske erbjuds olika färger bereoende på marknad.

Hursomhelst så är den unik!

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
speed trippel
wonderwizard skrev:
2042287
varför skall du lacka om den ?

den är ju gul, rimmar på ful, men d klart den syns ju.

nä alvarligt, ville jag ha en svart men orkar inte leta efter fler hojar å ja ä lite pedant så när man synar tanken med lupp ser man lite smårepor som måste åtgärdas :tungan

Orca69: nä den läcker inte olja, d ä nog bara gamla rykten man får dras me när man kör engelskt

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Gottis skrev:
2042296 Inget fel på NSF hade en jag med...men min första Gathoj va faktiskt en RD 125:A 81:a med dubbla cylindrar :D:D det gick som fan :4skrika
oh det var som tusan!. "Min" första gathoj var en CB 125 81 årsmodell, även den 2 cylindrig men då en 4t. Dock ägdes den av pappa (på pappret) så NSen var min första egna hoj. Den gick som tusan när man hade den. ;)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0