Min Första MC

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3102724 lukten vänjer man sig vid :D sen vill man ha lite styrka i motorn så är dom flesta lättmc som har det är 2t. finns nån 4t som ska va lite kraftigare kommer inte ihåg namnet bara. min DT125R om man jämför den med honda xr125 så är hondan pyteliten. det där med att 2t alltid skär beror mest på hur man behandlar den och hur mö hojen tål... :tummenupp
vadå vänjer! :mad: jag saknar t-2 lukten så mycket så jag blir galen!

som alla säger. ska du köra "lagligt" dvs strypt (vilket jag tycker låter som en dum ide) så ska du ha den slöa 4-t vill du ha en rolig hoj med mer drag i ta 2-t

min åsikt.

Mv Agusta

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
Triumph - 69
blir nog en nsr :) men det är mindre svängradie än en moppe right? ser ut som det iaf

Hur menar du egentligen?

NRS har ungefär samma svängradie som de flesta andra 125cc sporthojar. (med CBR som undantag)

Tycker att du ska välja en NSR, jag LOVAR att du kommer att tröttna på att köra strypt (hur mkt du än tror att du kommer att nöja dig). Eller finns det någon på detta forumet som fortfarande kör med 15hk i sin hoj? :rolleyes:

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Haha, skulle du kujja få ut mer än 15hk ur din hoj skulle du görat direkt :yoparty :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
NSR, tycker jag, men om du ska köra lagligt spelar det ingen större roll, båda blir sådär lagom långsamma, kan va svårt att hitta en strypt NSR också.

Defeat^

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
har ignen
du stryper ner den till besiktningen och stryper av den när allt är klart :) . sen har jag aldrig hört lr läst ngn som ens blivit tagen för att ha kört ostrypt 125a. polisen är inte efter trimmade 125or så mkt som dom är efter trimmade moppar. frågan är om dom enns skulle märka om den är trimmad när dom stannar en?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det kan vara bra att strypa ner till besiktningen. Jag fick ombesiktning pga det..

Annars är det bara full toffla som gäller :rolleyes:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3114587 Det kan vara bra att strypa ner till besiktningen. Jag fick ombesiktning pga det..

Annars är det bara full toffla som gäller :rolleyes:
haha besiktnings gubben sa "fan va bra att den inte är strypt, dom går knappt att köra då" till mig :rofl

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
Jag misstänker att du kommer att ha det roligare i längde på en nsr
ketchup is da shit!:yoparty

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Ktm 125 exc -07
Med ketchupeffekten menar man att de först händer väldigt lite en stund innan man kommer upp i varv då det börjar röra på sig.. jag tycker det är rätt gött me ketchupeffekten men det är min åsikt

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln