Håller fullständigt med dig.
Det är dessutom lätt att misstolka Keiths budskap till att man ALLTID ska gasa sig igenom ALLA kurvor. Har man väl öppnat gasen så får man ALDRIG släppa den i en kurva. Han trycker ju ganska hårt på det. Nonsens! Det beror ju alltid på situationen.
En skön och ganska nyttig motpol till "Twist of the Wrist" är Simon Crafar's "Moto Vudu".
Rekommenderas om man gillar att titta på instruktionsfilm!!
Fast om du läser/tittar på Keith Codes video samt Simon Crafars video så är det faktiskt inte så att de motsäger varandra utan säger det mer med andra ord helt enkelt. Även om Simon Crafar försöker få det som att han kommer med något som går emot TOTW så gör han det ändå inte när man kollar på vad han faktiskt säger.
Nej, inte kontroversiellt - Du beskriver en teknik för att åka fort på bana i racingsammanhang. Det emotsägs egentligen inte av CSS heller, men den debatten är för lång för att ta här. Problemet är att det, precis som Du själv skriver, i de allra flesta fall kostar ett antal vurpor innan man sätter den tekniken bra (broms in i kurva), dessutom är körsättet rent av fördärvligt om man tar med sig den tekniken ut på landsvägen!
Där har vi förklaringen till SMC:s tillämpande av körteknik - för att minimera krascher och lära ut körteknik som behåller mest mariginaler för oförutsedda händelser på landsväg.
De nya steg 5 och 6 tar klivet in i de tillämpningar Du och jag förfäktar även hos SMC. Gäller det att jaga tider i konkurrens med andra måste teknikerna tillämpas lite annorlunda.
Som Paulus skrev i ngt brev - "-Pröva allt, och behåll det som är gott..."
@Carnivore - Highsider = när föraren kastas i omloppsbana över hojen ut från kurvradien. Det framgår inte av filmen, men med all sannolighet hade nog StiFt ramlat av på insidan innan hojen tumlade runt. Om den definitionen är korrekt är detta en lowsider med åtföljande tumling av hojen
Så jag uppfattat det också och precis så som du förklarar StiFt´s vurpa uppfattar jag det också.