Min första wheelie

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Blev lite crazy idag :rolleyes:

Har kollat på dendär how to wheelie-filmen från superbike-mag ett par gånger nu och provade den första roll-on powerwheelie. På min 600 funkade det inte att hålla inne gasen som han gör, jag fick gasa upp till runt 9-10k, släppa och sen dra på fullt, då reste den sig så fint. sen släpte jag gasen direkt. då känner jag hur pungen flyger rakt in i tanken. 2 gånger hände detta.
Börjar få bättre och bättre kontroll på detta nu. Men det känns inte bra att varva ut ettan så jävligt hela tiden, den skriker ju lika mycket som mitt ex =(

Roligt va det iaf!!
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
jag har också försökt från låga varv men den vill inte resa sig upp, kanske måste göra som ovanstående?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
vbg_snake skrev:
2111339 Blev lite crazy idag :rolleyes:

Har kollat på dendär how to wheelie-filmen från superbike-mag ett par gånger nu och provade den första roll-on powerwheelie. På min 600 funkade det inte att hålla inne gasen som han gör, jag fick gasa upp till runt 9-10k, släppa och sen dra på fullt, då reste den sig så fint. sen släpte jag gasen direkt. då känner jag hur pungen flyger rakt in i tanken. 2 gånger hände detta.
Börjar få bättre och bättre kontroll på detta nu. Men det känns inte bra att varva ut ettan så jävligt hela tiden, den skriker ju lika mycket som mitt ex =(

Roligt va det iaf!!

Jag håller på att försöka lära mig också, jag kan gunga upp den på 1an utan större problem. Dock så vågar man inte hålla i gasen så länge, men det blir längre och längre skutt. Dock känns det inte helt bra att varva så mycket som man gör :3freak. Hojjen har redan sagt ifrån med att staget som håller frontkåpan har gått av :huvet. Blir att svetsa skiten imorrn så man kan fortsätta....Då får pungen tid att läka också..
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
haha, därför skall man inte släppa gasen tvärt av, bättre att minska den, annars slår framhjulet i backen stenhårt. Jag gjorde så 3e gången, då blev det mycket mjukare och mer kontrollerat. Jag skall träna in mig lite mer på powerwheelie (med ryck i gasen) och sen skall jag försöka lära mig lite med kopplingen vart efter det går lättare.

Jag vill egentligen inte kunna köra flera km på bakhjulet, bara dra upp den på det och köra nårra hundra meter för att sedan sätta ner den. inte heller i 250km/h.

Det snyggaste jag vet är när man bara sitter på hojen och inte drar med armar eller någonting, utan bara kör på ren power så den reser sig. orgasmvarning på det =)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jo det var så jag gjorde efter ett par gånger, har inte dunkat den i backen men såg nu efter lite bortskruvande av kåpor att detta stag redan var svetsat... och att brottet har gått upp. :gnissla
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
jag är ingen raketforskare. men börja lite lätt i början, bygg sedan på det hela. sedan kanske du kan rycka med kopplingen efter några veckor eller så.

Så gjorde jag, nu rycker jag upp den ganska lätt på 2:an, fast hojen är för klen för att göra det hela på 3:an.... --> eller så är det jag som suger... :va


Dregen skrev:
2111761 avundsjuk på er som kan...... :huvet
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
en powerwheelie är ju inte så svår på 1:an, det har jag rätt så bra koll på ,, 2:an ta upp den med kopplingen , det börjar jag minnas igen sen förra sommaren ,, det tar sig,,
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ni som kör r6:eek:r (eller andra 600cc), drar ni upp den på 1an och sedan växlar upp till 2an när ni fortfarande befinner er på slangen. Eller är det att koppla upp den på 2an som gäller?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
vbg_snake skrev:
2111737
Det snyggaste jag vet är när man bara sitter på hojen och inte drar med armar eller någonting, utan bara kör på ren power så den reser sig. orgasmvarning på det =)


Påverwheelies är fränt men sälj 600:an om du ska pyssla med sånt.
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
jag har då aldrig vågat växla från 1:an till 2:an...

Bara kopplat upp den på 2:an...

Först måste jag nog lära mig komma närmare balansläget, nånting säger mig att jag är låååångt ifrån... haha


Xyron skrev:
2111783 Ni som kör r6:eek:r (eller andra 600cc), drar ni upp den på 1an och sedan växlar upp till 2an när ni fortfarande befinner er på slangen. Eller är det att koppla upp den på 2an som gäller?
 

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Paradiset
Hoj
None for the moment
Pung krasch det har vi alla nog provat :Bugar men testa att krama tanken med knäna som när ni bromsar o kanske flytta bak röva lite innan wheelien så klarar ni pungen :tummenupp .

Jag vet inte hur 600:eek:rna är men prova att smyga fram på 1500-2000 rpm och botta gasen så får ni nog en skön power wheelie jag testade på polarens flickvänns sursuka SV650 o lyckades, tilläggas skall att jag inte är en wheelie kung utan håller på att lär mig precis som ni men har fått en del tips av såna som kan :tummenupp
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Rigge skrev:
2111784 Påverwheelies är fränt men sälj 600:an om du ska pyssla med sånt.


Jag vet att min 600 är för klen för att dra upp en powerwheelie man gör med en tusen, därför klarar jag inte av att göra det riktigt heller, jag får dra upp den i 10k varv, motorbromsa i en halvsek för att sedan ge full gas, då lyfter han fint. synd att den ylar bara. Men övning ger färdighet..

och en tusen är nog lite overkill just nu, hade inte sagt nej till en gixxer k6 1000. Men det får bli nästa år. fast då blire väl K7
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top