Min (fd) kraschade R1

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Trist att höra mannen.
Själv plockade man upp sin nya skyddsutrustning i lördags. Nu är man nästan klar för nästa säsong. Skall bara bli lite starkare i fot och knä och sedan - brum brum!

Hur går det med sömnen och smärtorna då?
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Freppa skrev:
Trist att höra mannen.
Själv plockade man upp sin nya skyddsutrustning i lördags. Nu är man nästan klar för nästa säsong. Skall bara bli lite starkare i fot och knä och sedan - brum brum!

Hur går det med sömnen och smärtorna då?

Vill oxå ut o köra!!! :huvet

Det jag e mest rädd för e att högerfoten inte kommer funka bra alls.. ens att stödja på.. så få man väl hoppas på att den blir bättre av en steloperation..

Smärtorna e väl okej.. de ju mest den där jävla överkänsligheten o sen lite av ställningen.. sen brukar de komma lite extra smärtor när man väl ska sova.. men då brukar jag ta 10 mg morfin.. :) o då brukar dom flesta smärtor försvinna så man kan sova.. så sista tiden har sömnen funkat bra.. e just nu hos min föräldrar i växjö..o då blir de inte lika mkt sitta uppe länge.. o dom väcker en ganska tidigt.. så nu e dygnen normala igen..

Slutade med Tryptizolen för ett tag sen.. sen dess så mår jag mkt bättre.. har fått tbx matlust osv.. visst jag fick lite mer ont.. men mår så pass mkt bättre så de känns okej..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Såhär såg han ut på mässan iaf, ser lite i mössan ut, krya på dig nurå :tummenupp
 

Bifogat

  • 2004_0125_011456AA.jpg
    2004_0125_011456AA.jpg
    71.8 KB · Visningar: 172
  • 2004_0125_012331AA.jpg
    2004_0125_012331AA.jpg
    71.2 KB · Visningar: 154

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Skönt att se dig i form på mässan!!!!! ....och Bongos också för den delen:hoppa

läk väl!!
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Lite nya bilder..

Fick lite bilder från Skäggis här på sh som var med när olyckan hände.. han har även gått o filmat sträckan där jag körde av o berättar om hur det gått till.. mkt tacksam för dom.. rätar ut en del frågetecken.. :tummenupp

Bild 1: Skyllten som jag lyckades pricka mitt i.. har alltså kört rakt igenom den.. notera oxå det tredje snestaget som gick bakåt..

Bild 2: Bättre bild på hur snestaget..

Bild 3: Det var här jag flög av hojen o landa vid väggrenen.. hojen har gått vidare framåt o träffat nästa gran o sen flygit ut o landat på vägen..

Om nån som e intresserad av att se filmerna så kan ni hojta till..

tack Skäggis för bilder o filmer.. :Bugar
 

Bifogat

  • 2003_08223.JPG
    2003_08223.JPG
    130.2 KB · Visningar: 150
  • 2003_08224.JPG
    2003_08224.JPG
    137.2 KB · Visningar: 132
  • 2003_08226.JPG
    2003_08226.JPG
    140.4 KB · Visningar: 165

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Maverick skrev:
Fick lite bilder från Skäggis här på sh som var med när olyckan hände.. han har även gått o filmat sträckan där jag körde av o berättar om hur det gått till.. mkt tacksam för dom.. rätar ut en del frågetecken.. :tummenupp

Bild 1: Skyllten som jag lyckades pricka mitt i.. har alltså kört rakt igenom den.. notera oxå det tredje snestaget som gick bakåt..

Bild 2: Bättre bild på hur snestaget..

Bild 3: Det var här jag flög av hojen o landa vid väggrenen.. hojen har gått vidare framåt o träffat nästa gran o sen flygit ut o landat på vägen..

Om nån som e intresserad av att se filmerna så kan ni hojta till..

tack Skäggis för bilder o filmer.. :Bugar


Ja det där var inget vacker syn att se (var på platts vid olyckstilfället) men det är riktigt skönt att se att du är på bättringsvägen :tummenupp hoppas att man får se dig i sommar, dock inte på någon hoj förmodar jag! ta det lugnt keep up the god mood :banana
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
Har du rekonstruerat krashen eller?? Inte illa att man kan fälla 2 julgranar bara så där!
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
cool_adde skrev:
Har du rekonstruerat krashen eller?? Inte illa att man kan fälla 2 julgranar bara så där!
Skäggis som som va me vid kraschen var ute två dagar efter o tog lite kort o även filmade lite..

de dumma var bara att jag tog granarna 4 månader för tidigt.. så dom var inte så snygga runt jul.. :p
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Maverick skrev:
Tackar tackar..

få man fråga vad dom bråkade om?? för mig har de gått väldigt smärtfritt än så länge.. väldigt trevliga o tillmötesgående när man frågat massa dumma frågor.. :)

Jag har ju då ett probblem jag har 3st trafikolykor 2bil & 1mc jag har invaliditetsgrad faststäld & den e ganska hög... Men dom vill skylla över på varandra = jag har 3 olika bolag. Jag var heler inte volande i nån av skadorna. Jag skule kunna skriva hur mycket som helst men orkar inte just i dag... Men jag kan säga att dom vill ju gärna ha pröjs själva, Men när dom själva ska pröjsa e dom inte lika anjelägena... Ursäkat stavningen men jag e trött & har en del medicin i mig...

//Simon
 

Davvan

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Fireblade Streetfighter
Mycket hårda ord här! :fatta!
Det är ju för fan ingen stackare som tjänar på att vurpa med hojen. Varken försäkringsbolagen, eller vi förare.
Dessutom finns det bara 2 typer av hojåkare. Dom som har vurpat, o dom som kommer att vurpa.
Jag personligen tillhör den första kategorin :huvet Lätt hänt :(
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
BadToy skrev:
Jag har ju då ett probblem jag har 3st trafikolykor 2bil & 1mc jag har invaliditetsgrad faststäld & den e ganska hög... Men dom vill skylla över på varandra = jag har 3 olika bolag. Jag var heler inte volande i nån av skadorna. Jag skule kunna skriva hur mycket som helst men orkar inte just i dag... Men jag kan säga att dom vill ju gärna ha pröjs själva, Men när dom själva ska pröjsa e dom inte lika anjelägena... Ursäkat stavningen men jag e trött & har en del medicin i mig...

//Simon
sånt där blir man less på varje gång man hör om.. riktigt jävla surt.. nu e ju fördelen att tjejen jobbar på f-bolaget.. så detta hanteras som en personalskada.. så jkpg kontoret har ju inte hand om skadan.. men dom båkar ju iaf inte de minsta med en.. :)

nu vet jag ju inte hur det funkar o så.. men man tycker ju ändå att ditt bolag borde ge dig din ersättning bara för att du/kunden inte skall lida.. sen e de väl upp dom själva att se till att dom få sina pengar från rätt ställe.. helt sjukt att man bara "skiter" i dig/kunden i sånna här lägen.. men som du säger.. dom ska fan ha in pengarna direkt.. annars så åker man ut!! men när dom själva ska betala.. då fan ska de halas ut till de sista o gärna lite till.. :fatta!
 

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Ort
La Suede
Hoj
Hornet
Film

Usch...man får en tankeställare onekligen...du kan tacka din lyckliga stjärna att du lever idag... :rolleyes:

Vore intressant att se filmen...

/Klas


bjwik skrev:
:fyllisar Krya på dig och jag hoppas allt rättar till sig.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
mossen skrev:
Usch...man får en tankeställare onekligen...du kan tacka din lyckliga stjärna att du lever idag... :rolleyes:

Vore intressant att se filmen...

/Klas
Enda sättet för mig o visa filmerna e att ni själva ladda hem dom från mig på DC.. eller adda mig på icq´n (17562771).. filmerna/bilderna ligger under katalogen 2003_0822stigamo..
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Denna reflexstolpe e mitt nästsista minne.. då jag kör på den o slå i högerlår i den.. så jag körde alltså till vänster om stolpen.. sista minnet e att jag ger full gas precis innan jag går igenom skylten.. troligen enbart för att hålla hårt i styret.. skumt eg att man kommer ihåg en sån detalj.. då jag eg inte kommer ihåg något från hela dagen.. vet inte ens att jag jobbade den dagen.. kommer ihåg lite hur vi körde till stigamo.. men annars e allt blankt.. o även dagarna efter e borta.. trodde olyckan tom hände dagen efter..
 

Bifogat

  • 2003_08221.JPG
    2003_08221.JPG
    89.5 KB · Visningar: 113
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top