Min gammla RD till salu!!!

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Fan min gammla RD är till salu på blocket.....Lika fin som när jag hade den,Fan saknar den lite grann nu när man fick se bilderna.Man hade kul på RD-tiden....Ingen som vill köpa liket jag fixxa till?....Aja fin är den allafall :tummenupp

http://www2.blocket.se/view/1208438.htm?l=0

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
RGmaniac skrev:
Fan min gammla RD är till salu på blocket.....Lika fin som när jag hade den,Fan saknar den lite grann nu när man fick se bilderna.Man hade kul på RD-tiden....Ingen som vill köpa liket jag fixxa till?....Aja fin är den allafall :tummenupp

http://www2.blocket.se/view/1208438.htm?l=0

Oj vad sentimental jag blir!! Minns när den hade världspremiär på MC-mässan i Älvsjö och för en 14-åring var det en helt osannolik motorcykel jämfört med vad som då fanns på marknaden. 2 år senare köpte jag en -82 för 10500:- så dom sjunker ju inte direkt i värde. Min slutade tyvärr sina dagar i fronten på en taxi.

Härliga minnen :) :)

/Hising

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CayLe skrev:
Snart så kommer du nog att se KMX'en där oxå :crash

Hehe men den kommer jag nog inte sakna :p ......Nerå den va skoj KMX:en synd att jag bara körde ett par meter då den gick som bäst innan du köpte liket

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CayLe skrev:
motorn verkar fräsh. får troligen 12k för den i nästa vecka :D

Motorn är fräch....Det är ju jag som fixxat den :bow ......Nerå men allt e ju bytt i den så....Fan vad skönt om du får det för den...Inte helt fel..

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Den har ju intrumentering och grejjer nu ju :) ska bara försöka få tag på en schyssta bakstänka och sedan lacka allt i enhetlig färg..

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CayLe skrev:
Den har ju intrumentering och grejjer nu ju :) ska bara försöka få tag på en schyssta bakstänka och sedan lacka allt i enhetlig färg..

Fan vad trevligt......Jag orka ainte hålla på nå mer med den var riktigt less....Men men...Good Luck too you! :tummenupp

Lakritstrollet

Ny medlem
Gick med
29 May 2003
Hoj
en snabb en
Har en RD jag. Fick den för 5500 vilket jag tycker e helt okej eftersom han ville ha 6500 för den först. Men motorn skar efter ett tag p.g.a. trasigt lager mitt i motorn.

Med lite matematiska beräkningar så kom jag fram till att det skulle kosta lika mycket att laga den som att köpa en ny så jag köpte en ny av Nisse. En 180cc... Den går lite bättre nu om man säger så....

Den va skitfin förresten. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...