min hjärna är inte som den ska....

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
Jag har tröttnat lite på det här med hojåkningen..köpte en R1-05 i början av året, och har då tuffat runt på den där lite varstans i landet, mest de krokiga vägarna runtomkring i länet då...nackdelen är att jag åker nästan alltid själv :( eller med skjuts, vilket inte är lika tråkigt..att åka själv kan visserligen ha sina fördelar, men för det mesta suger det getarsle med vitlökssmör...Så mina funderingar om att kanske sälja av hojen och glida in på den fyrhjuliga banan har tagit ganska mycket plats i min tankeverksamhet den senaste tiden..

...men sen så kom jag idag på den briljanta idèn att köpa ett akra helsystem istället, för då blir det säkert kul nästa säsong igen :) ...eller vad tror ni ?

Min hjärna kanske är som den ska iaf... :tungan nu ska jag iväg o supa, ha en trevlig afton :fyllisar

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
måste hitta lite hojpolare eller skaffa motard..den enda rätta medicinen :tummenupp

Svarvern

Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
finns inga med motard här ändå...jag har hojpolare, problemet är att de aldrig kör...en kille har kört max 60 mil i år...det är inte så mycket...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Svarvern skrev:
finns inga med motard här ändå...jag har hojpolare, problemet är att de aldrig kör...en kille har kört max 60 mil i år...det är inte så mycket...

med motard har man alltid kul..själv som med gäng :tummenupp

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Långa farbron skrev:
Med Motard kan man slå ihjäl ett par timmar (och sig själv) på en öde raka utan problem.

Gäller väl iofs med en sporthoj oxå.

Ju mer man gasar desto roligare blir det tycker jag, så på med hjälmen och ut och lek rossi..

schtoif

Övar bakhjulsåkning!
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
Honda Hornet 600
Svarvern skrev:
Jag har tröttnat lite på det här med hojåkningen..köpte en R1-05 i början av året, och har då tuffat runt på den där lite varstans i landet, mest de krokiga vägarna runtomkring i länet då...nackdelen är att jag åker nästan alltid själv :( eller med skjuts, vilket inte är lika tråkigt..att åka själv kan visserligen ha sina fördelar, men för det mesta suger det getarsle med vitlökssmör...Så mina funderingar om att kanske sälja av hojen och glida in på den fyrhjuliga banan har tagit ganska mycket plats i min tankeverksamhet den senaste tiden..

...men sen så kom jag idag på den briljanta idèn att köpa ett akra helsystem istället, för då blir det säkert kul nästa säsong igen :) ...eller vad tror ni ?

Min hjärna kanske är som den ska iaf... :tungan nu ska jag iväg o supa, ha en trevlig afton :fyllisar

Tjena!

Börja kör bana, roligare kan man inte ha med byxorna på....
Sen är det ju inte negativt att du då förmodligen lär känna lite andra hojåkare också. :banana

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Själv vägrar jag att skjutsa, har konverterat hojen till ensitsig, att skjutsa pajar ju hela balansen på hojen och då är det inte roligt längre. Jag gillar faktiskt att åka ensam också, åker man i grupp går det antingen för långsamt eller för fort och det är ju aldrig något problem när man åker själv. Det är mest skitsnacket på fiket som man saknar.

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Svarvern skrev:

60 mil ... det är inga hojpolare. Leta reda på någon hojklubb.

Ett alternativ till sporthoj och supermotard är en off-roadare. Grusvägar kan vara mycket skoj

KjellF

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
kom över till örebro och åke en sväng.
Vi brukar köra onsdag kvällar vid halv sex-sex.
Kolla pennybridge-sidan för mer info.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Neutral skrev:
Själv vägrar jag att skjutsa, har konverterat hojen till ensitsig, att skjutsa pajar ju hela balansen på hojen och då är det inte roligt längre. Jag gillar faktiskt att åka ensam också, åker man i grupp går det antingen för långsamt eller för fort och det är ju aldrig något problem när man åker själv. Det är mest skitsnacket på fiket som man saknar.

Detta inlägg måste jag faktiskt hålla med dig om.......

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Per Fireblade skrev:
Fan va platt den är i nosen.Är det en suka? :fyllisar

Menar du min avatar så är det en Suzuki GSX750F -99, inte fullt så platt på riktigt, men visst, man skär sig inte på fronten, de gör man inte...
Ser ut såhär i profil:
suzuki-gsx750f-99-bikepics-045259.jpg

Svarvern

Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
Stefan skrev:
kom över till örebro och åke en sväng.
Vi brukar köra onsdag kvällar vid halv sex-sex.
Kolla pennybridge-sidan för mer info.

Ja det skulle ju va nåt, är inte så jättelångt härifrån :) fast nu har jag ställt av så det får bli till nästa år..

Det finns en klubb här men dom verkar inte köra så mycket dom heller, dom har såna onsdagsturer dom med men vad jag har hört så åker dom till laxå eller askersund o tar en fika o åker hem igen...askersundsvägen är visserligen najs men man tröttnar efter ett tag...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Svarvern skrev:
Ja det skulle ju va nåt, är inte så jättelångt härifrån :) fast nu har jag ställt av så det får bli till nästa år..

Det finns en klubb här men dom verkar inte köra så mycket dom heller, dom har såna onsdagsturer dom med men vad jag har hört så åker dom till laxå eller askersund o tar en fika o åker hem igen...askersundsvägen är visserligen najs men man tröttnar efter ett tag...

ställ på igen så tar vi en tur nån dag när det är fint... är väl 6mil te kristinehamn härifrån. :tummenupp

Edit: skicka Pm om det låter som en bra idé, sommarn är ju inte slut än.

Last edited:

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Neutral skrev:

ända nackdelen med att åka själv e ju att man får ta det lite lugnare eftersom om det skulle hända nått så e det tryggare om man har fler med sig
som kan kalla på hjälp eller bara hjälpa till ....jag kör själv mycket ensam och inget fel i det...

Svarvern

Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
Fluxir skrev:
ställ på igen så tar vi en tur nån dag när det är fint... är väl 6mil te kristinehamn härifrån. :tummenupp

Edit: skicka Pm om det låter som en bra idé, sommarn är ju inte slut än.

Inte för att låta neg men jag har ett ganska sletet bakdäck för tillfället, tänkte låta hojen stå nu tills nästa säsong...får åka med er här inne istället för torrisarna jag umgås med :tungan

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Svarvern skrev:
Inte för att låta neg men jag har ett ganska sletet bakdäck för tillfället, tänkte låta hojen stå nu tills nästa säsong...får åka med er här inne istället för torrisarna jag umgås med :tungan

inte för att låta dryg, men det finns folk som inte gör annat än däck.. :tungan

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...