Min hoj är bättre än din...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag tänkte att det var bäst att starta en ny tråd, märker ett visst undertryckt behov av att berätta om "att min hoj är bättre än din därför att". Själv har jag lite svårt för sådant där, men jag skall göra mitt bästa :D
Jag kör en R1:a som nästan alla här inne vet.
Ja, det är en dussin hoj.
Ja, den har 4 cylindrar.
Ja, den är snygg.
Ja, det är en legend.
Ja, lyset går inte att slå av (på min i alla fall)

Om man nu jämför med en annan litersmaskin, låt oss säga R1000, vad får vi då? Jo en sannslös POSÖRmaskin.
Ja, den har mer effekt än R1.
Ja, den är dyrare i inköp och försäkring.
Ja, den har lika många cylindrar som R1.
Nej, den är inte snyggare än en R1:a.
Nej, den har inte uppnått legendstaus.
Vad får vi nu om man summerar, jo gillar man att köra hoj väljer man en R1:a, gillar man däremot att synas köper man en R1000 alla vet ju vid det här laget vilken "värsting" det är så man behöver inte ens köra den m.a.o. en posörhoj och vem köper en sådan hoj, jo en posör!

Nämnde jag att twinnar stinker?

Nu är bollen i rullning, nu kanske det blir lite fart här inne....

Man får ju blå tunga när man ljuger (det sa i alla fall min mamma), tror jag måste gå och tvätta mun och tangentfingrarna efter det här.
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Kan hålla med om att Gixxer 1000 är dyrare i inköp än en retta men försäkringen?.....nja, tror inte det. Det är en klass 7 hoj liksom rettan. Rettan är snyggare ja, iaf 02:an. Men jag ville inte ha något som dom flesta kör så därför valde jag Gixxer 1000 och jag ångrar inte det för en sek. :fakta :tummenupp
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
RJ skrev:
Jag tänkte att det var bäst att starta en ny tråd, märker ett visst undertryckt behov av att berätta om "att min hoj är bättre än din därför att". Själv har jag lite svårt för sådant där, men jag skall göra mitt bästa :D
Jag kör en R1:a som nästan alla här inne vet.
Ja, det är en dussin hoj.
Ja, den har 4 cylindrar.
Ja, den är snygg.
Ja, det är en legend.
Ja, lyset går inte att slå av (på min i alla fall)

Om man nu jämför med en annan litersmaskin, låt oss säga R1000, vad får vi då? Jo en sannslös POSÖRmaskin.
Ja, den har mer effekt än R1.
Ja, den är dyrare i inköp och försäkring.
Ja, den har lika många cylindrar som R1.
Nej, den är inte snyggare än en R1:a.
Nej, den har inte uppnått legendstaus.
Vad får vi nu om man summerar, jo gillar man att köra hoj väljer man en R1:a, gillar man däremot att synas köper man en R1000 alla vet ju vid det här laget vilken "värsting" det är så man behöver inte ens köra den m.a.o. en posörhoj och vem köper en sådan hoj, jo en posör!

Nämnde jag att twinnar stinker?

Nu är bollen i rullning, nu kanske det blir lite fart här inne....

Man får ju blå tunga när man ljuger (det sa i alla fall min mamma), tror jag måste gå och tvätta mun och tangentfingrarna efter det här.



nu J*vlar är det KRIG :kulspruta
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag är helt inne på RJ:s linje...fast det där med att R1000 har mer effekt är ju olika...

Suzukiman var ju kaxig en hel vinter tills han var och bänkade sin och kom hem med ett papper som visade att hans R1000 var klenare än min R1:a...sånt kan man helt klart leva på länge :D
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
jag kan fixa ett paper som visar att min TL har mer effekt :D



man ska ju använda det åxå..

Det gör varken DU eller Suzukimannen


för ni skaffar nån gixxer 750 som ni åker bana med


credds år RJ o Leffe o Marx som använder sina liter 4or...heter det så!!!!!

dvs rättor o gixxer 1000.
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
obruT skrev:
...
för ni skaffar nån gixxer 750 som ni åker bana med


credds år RJ o Leffe o Marx som använder sina liter 4or...heter det så!!!!!

dvs rättor o gixxer 1000.

Ähh, säger som Mell skulle ha sagt:

Det får inte verka fattigt :D
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
Jag är helt inne på RJ:s linje...fast det där med att R1000 har mer effekt är ju olika...
Jag tänkte på originaleffekt!


Tänk så kul det blev här inne, nu blev det ju lite fart på forumet.
:hej
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
chrille-r1000 skrev:
Kan hålla med om att Gixxer 1000 är dyrare i inköp än en retta men försäkringen?.....nja, tror inte det.
Beror naturligtvis på vad du har för försäkring, men med Yamaha insurance är det absolut billigare med R1:an.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
Ähh, säger som Mell skulle ha sagt:

Det får inte verka fattigt :D
Vad verkar fattigare att köra en GSX-R 750 (-96 ?) eller en röd/vit R1:a med 150,9 hk på bakhjulet på bana?

Ja bara frågar... :)











Jag vill också ha en hoj bara för bana
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
cbjorkman skrev:
Ähh, säger som Mell skulle ha sagt:

Det får inte verka fattigt :D

han är en överlöpare..........så han kan man "inte" lita på :D :D




han har inga krachouckar eller kåpor heller (än) om jag känner honom rätt (r1)






äsch...jag vill åxå ha en rätta
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
RJ skrev:
Vad verkar fattigare att köra en GSX-R 750 (-96 ?) eller en röd/vit R1:a med 150,9 hk på bakhjulet på bana?

Kanske måste fixa en R1:a som banhoj ändå...
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
RJ skrev:
:rock
Det är ju lätt fixat, du har ju redan en! :cool:

hmm, en ban R1:a tänkte jag på då...tyvärr tillåter nog inte ekonomin nån uppgradering för tillfället...
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
manligt med 1000cc på bana :fakta
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Nu blir det kul att se om alla disskusioner om R1:eek:r och R1000 kommer att hålla sig inom den här tråden eller om det som vanligt kommer att vara allmän terror i alla trådar. :D :fakta
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
Har man 1000cc och inte ens kör ifrån en gammal 750 vet jag inte om det är så manligt :D
Mindre cc=mera lättkörd.

Optimalt för Midlanda borde en 600:a vara.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ouroboros skrev:
Nu blir det kul att se om alla disskusioner om R1:eek:r och R1000 kommer att hålla sig inom den här tråden eller om det som vanligt kommer att vara allmän terror i alla trådar. :D :fakta
Den här tråden handlar inte bara om R1 el. R1000 utan alla hojar med minst ett R i modellbeteckningen elller S, eller Y, eller X osv.
Så länge din hoj är bättre än någon annans är det fritt att skriva.
:tummenupp
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
hmm, en ban R1:a tänkte jag på då...tyvärr tillåter nog inte ekonomin nån uppgradering för tillfället...
Skruva lös speglarna är gratis, du kan till och med få låna spärrskaft och 10 mm hylsa av mig. ;)
Däck har du ju, så vad väntar du på...
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top