Min hoj är bättre än din...

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Jag skulle välja mellan R1 och Fireblade när jag köpte hojjen...
Anledningen till valet var ju iofs att jag hittade denna och föll för den... Men åter till ämnet...
Min hoj är bättre eftersom den har ett sånt coolt namn: "Fireblade"...

Ha ha :)

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
RJ skrev:
Beror naturligtvis på vad du har för försäkring, men med Yamaha insurance är det absolut billigare med R1:an.

Ja men det säger ju allt. Jag betalar iaf 9000 kr hel/halv på IF och jag är säker på att en R1: a skulle kosta samma.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
RJ skrev:
Den här tråden handlar inte bara om R1 el. R1000 utan alla hojar med minst ett R i modellbeteckningen elller S, eller Y, eller X osv.
Så länge din hoj är bättre än någon annans är det fritt att skriva.
:tummenupp

Haha.. Det förstår jag väl...

Men eftersom min är bäst så.. Helt original med strypningar och allt... nästan... :rolleyes:

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Twinnar stinker....... :tummenupp

Jag valde R1 för att man får mycket för pengarna. En R1000 landar på 90 - 100 tusen för en begad men jag fick min 01:a för närmare 70 än 80. :bow

Jag har även fått ett utlåtande från min sambo som kör ZX9R -99 och hon sa efter provkörningen. - Den här får du inte tillbaka.... :D

Sen att killen som stod vid ett rödljus höll på att tappa hakan i knäet när han såg att det var en brulla som körde, det var ren bonus. :p

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
Hmmmm 1000m3 gör de så små motorer verkligen??? Nu gissar jag att jag får höra som fan ha ha...Touring moppe men massor av vriiid

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Såja ett väldigt bra insiativ av dig RJ.

Visserligen kör du en skit maskin men DU är ju inte mindre trevlig för det.
Det är ju bra din plånboks storlek som har begränsat dig i ditt val av hoj. Och det är ju inte dit fel utan snarare din chef :p
Det gäller naturligvis alla övriga också som kör R1 framför R1000 :hej

Ang alla diskutioner hit och dit om effekt.
Visst cbjorkman, du har mer effekt än jag :fakta
Men du har också ett helsystem, men det kan jag leva med. Vi får väl se om tillfälle ges på rakan imorgon :rock

Försäkringspremien..vad f.n har den för betydelse i detta fall. Hé är ju lika dj..igt hur man än vrider och vänder på´t. Oavsett om det står Suzuki R, Yamaha R, Honda R på tanken. Kawasaki har inte gjort någon R ännu :D. Dom övriga märkena id´s jag inte ens nämna.

Håller med att twinn suger. Och obruT ska bara knip igen. Den dagen din TL kör om min 750 kanske jag ändrar uppfattning, men tills dess... håll dig lugn :slicka

Och säkert kommer nu någon med 500hk på bakslangen att kommentera allt detta. Jag säger bara en sak.
VÅGA SVÄNG MED F..N SKAPET OCKSÅ :finger

Så där ja. Det borte väl skapa ytterliggare diskutioner på denna tråd.
Nu ska jag dricka några :öl

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Sällan har en tråd varit så väldiskuterad... Först nu inser man att det finns andra än jag som är inne här typ nästan alltid när jag inte är med min hoj.... :rodnar (Har inget annat liv juh!)

Som sagt, att Hinda är kvalitét är ju inget att snacka om, och ingen kommer ju heller att opponera sig i det faktumet, så jag stämmer in i R1/GSXR1000 fighten...

R1: Snyggaste hojjen som finns att köpa, lagom mycket effekt...

Suzuki: Vinner superbike om & om igen, men behövs all denna effekt? + är dock att Ghostrider kör en sådan, om man nu tycker att killar som han är tuffa... Till viss del säger jag...

Däremot... en Kawasaki skulle jag inte skaffa i första taget...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Suzukiman skrev:
Såja ett väldigt bra insiativ av dig RJ.

Håller med att twinn suger. Och obruT ska bara knip igen. Den dagen din TL kör om min 750 kanske jag ändrar uppfattning, men tills dess... håll dig lugn :slicka

Och säkert kommer nu någon med 500hk på bakslangen att kommentera allt detta. Jag säger bara en sak.
VÅGA SVÄNG MED F..N SKAPET OCKSÅ :finger

Så där ja. Det borte väl skapa ytterliggare diskutioner på denna tråd.
Nu ska jag dricka några :öl

jaja.....vad ska man säga :D

tycker att allt under 995 är skit....... :fakta

kolla vilka klasser det finns runt om i värden :fakta

TYP....125cc ...250 cc .....250 produktion..... 600cc ......1000cc

var finns det nån 750????????????

fy fan vad jag ska träna :rock :rock :rock

förövrigt var :öl god i kväll

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nackdelen med R1 har jag just märkt. Man måste fylla olja efter 200 mil....Är inte van det med suzukin. Den har gått 6000 mil och drar inte en droppe. Yamman drar ju olja som en gammal Ford Sierra.... :(

Men, den går utav bara fan. Hojen alltså.

Sen en fördel med en twin med 125 hk: Den är mycket roligare att busa i stan med. :fakta

Blir nog en R1000 nästa år. Sen slänga på en turbo så man får vara värst nån gång. Värst är bäst. :cool:

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Förresten.....

Bifogat

• hex2.gif
    hex2.gif
    3.2 KB · Visningar: 131

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hmmmmm

ska det inte vara :fakta

Bifogat

• hex2.gif
    hex2.gif
    3.1 KB · Visningar: 129

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
RJ skrev:
Jag tänkte att det var bäst att starta en ny tråd, märker ett visst undertryckt behov av att berätta om "att min hoj är bättre än din därför att". Själv har jag lite svårt för sådant där, men jag skall göra mitt bästa :D
Jag kör en R1:a som nästan alla här inne vet.
Ja, det är en dussin hoj.
Ja, den har 4 cylindrar.
Ja, den är snygg.
Ja, det är en legend.
Ja, lyset går inte att slå av (på min i alla fall)

Om man nu jämför med en annan litersmaskin, låt oss säga R1000, vad får vi då? Jo en sannslös POSÖRmaskin.
Ja, den har mer effekt än R1.
Ja, den är dyrare i inköp och försäkring.
Ja, den har lika många cylindrar som R1.
Nej, den är inte snyggare än en R1:a.
Nej, den har inte uppnått legendstaus.
Vad får vi nu om man summerar, jo gillar man att köra hoj väljer man en R1:a, gillar man däremot att synas köper man en R1000 alla vet ju vid det här laget vilken "värsting" det är så man behöver inte ens köra den m.a.o. en posörhoj och vem köper en sådan hoj, jo en posör!

Nämnde jag att twinnar stinker?

Nu är bollen i rullning, nu kanske det blir lite fart här inne....

Man får ju blå tunga när man ljuger (det sa i alla fall min mamma), tror jag måste gå och tvätta mun och tangentfingrarna efter det här.

Båda 2 är posör hojar, bara en bråk del av dom som äger dylika kan hantera dom någorlunda som dom är tänkta att hanteras. :crash ;)

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Re: Re: Min hoj är bättre än din...

Lokke skrev:
Båda 2 är posör hojar, bara en bråk del av dom som äger dylika kan hantera dom någorlunda som dom är tänkta att hanteras. :crash ;)

Jepp, stämmer. Resten köper sig en effektsvag minihoj för att kunna bemästra den....
Skämt åsido, det gäller nog dom flesta som kör hoj. ;)
Men det kan vi diskutera i en annan tråd, här är det bågen som betyder nåt. :tummenupp

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Min Hoj, R!-99, är bäst eftersom att:

1. den drar olja (jag stöder oljebolagen... :crash )
2. Snabb på krokig väg
3. Kul som F...n o busa med :fakta
4. Lätt o slanga me'!!
5. Med rätt varvtal o höjd på framhjulet är det inte många som INTE vrider på huvudet när man passerar genom stan!! :fakta
6. Klart snyggaste hojen, tätt följd av Fireblade-02-03 (svart,röd)
7. Den e' blå!! :rock

Effekt hit o dit, vet jag att jag hänger me eller kör ifrån dom man är ute o "glider" med så räcker det för mej, Byter jag HONDA så kan ni ju gissa om jag byter åsikt om vilken som är bäst.... Probably!!!

Försäkring???? eeeehhhh va e de?????? :squid
Kostar alltid att ligga på topp!!!!!!!!! :crash :rock

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
Bäst å bäst...det beror juh på vilka krav man har på en hoj.... Min är jävligt billig att försökra, har inte haft nåt rappel iof ganska ny, motorn räcker, kan ha packväskor bla bla sånt där touring tjafs... Den är inte bra i kurvor men va fan spelar de för roll när jag inte kan köra hoj...skulle kunna ha en R1:a eller R 1000 så hinner jag ändå inte med...å för mig är dessa hojjar inte prakiska för det jag behöver....

Hade jag köpt en racer så hade det blitt en R1 för de är klart snyggast.... Honda nja en sån rör jag inte ens med radiostyrd tång...

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Svaret är enkelt.
GSXR 750 -97 silver och svart
Varför frågar ni er säkert
För att JAG har en. :bow

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar