Igår var jag och två polare ute och körde lite i det härliga vädret allt var frid och fröjd, härliga vägar och fint väder. Stannade och tog en fika i hamnen i sundbyholm utanför Eskilstuna. Vi körde vidare och tänkte stanna och "rejsa" lite på en flygraka i närheten. Vi räknar ett, två, tre... genom att varva lite på min hoj, och ska då åka iväg på tre... Då jag lyckas med konststycket att inte tänka på hur många varv jag var uppe i när jag dumpar kopplingen, och att jag dessutom gör det alldeles för fort. En riktigt kass nybörjar-idiot-grej. (jag vet)
Min hoj upp på bakan slår över krossar baklyset, bakdelen, och faller ner på vänstersidan...
"fotpinnefästet" går av motorkåpan spricker och min stackars hoj börjar tokblöda...
Jag vet att jag är sämst, kass, dålig och allmänt klantig. Men just nu är jag deppad och nerstämd så det räcker då jag inte tror detta blir billigt att åtgärda... Nån som har tips ideér hur man kan fixa detta billigt?
Vart får jag tag på delar? hoppas nån har ngn form av hjälp... Kan man svetsa motorkåpan och "fotpinnefästet"?
Tacksam för all hjälp!
/pappskalle