Min hoj duger inte vid uppkörning!?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vill du ha ett körkort är det väl bara att låna/hyra en MC. Svårt att se problemet.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ska du ha kort för tung hoj så kan du inte åka upp med en strypt... det är inte samma körkort liksom.

Jag har en 600 som jag kör privat, men åkt med körskolans 750 just av samma anledning, att jag inte får köra upp med min egen... Hade jag haft en 750 hade jag nog varit privatist.

Lösningen är rätt enkel, hyr en hoj av körskolan och kör upp. Känner du dig osäker på typen, boka en dubbellektion och gå igenom garagevändning, konbana och inbromsningar. Sitter det så sitter ju resten också.

Själv får jag vänta till 2 juli för att köra upp, så det gör ont som fan att se någon annan avboka en uppkörning för en sån här sak....

/P

helmert

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
nej
exiteme skrev:
Ville ha en Suzuki DR 650 (tonårsdröm). Bryr mig inte om det är tung eller mellan. Min verkar ju ändå vara mittemellan...:) De på bilskolan är oxå Suzuki DR 650. Men de är uppborrade till 701. Min e bara 644. :gr?

eeeeeeh... hojen måste vara minst 750 kubik vid uppkörning för tung.. vad är det för hittepå-körskola du går i? verkar mystiskt

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
exiteme skrev:
För att jag e van vid min egen...Kör ca 30 mil i veckan på den och känner mig trygg med den..

Seså, fram med självförtroendet nu och låna en hoj av körskolan. Jag körde upp på en cykel jag aldrig sutttit på innan och det gick plättlätt. Kan jag så kan du! :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Det ÄR en rätt trög gräns :fakta
De som tjänar på den är ju körskolorna :mad:
600:eek:r är ju en mycket vanlig storlek och det borde ju räcka för att köra upp, samma sak med mellankortet, varför får kan man inte bara få köra upp med en 250 :confused:
Självklar handlar det ju om vikt och att det anses lättare att köra en lätt cykel, men med tanke på att uppborrade hojar får användas känns det riktigt fjantigt.

Hade jag haft 40cc till hade jag nog tagit tungt förra året, men idag är det bara en månad tills jag får det tunga så det får nog va :1pajas

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Höll oxå på att få hjärnsläpp när jag satt och kollade tabellerna i teori boken och såg att jag inte kunde köra upp med min egen!
Så kollade jag en gång till och konstaterade att jag visst såg fel första gången :rolleyes:

Förstår att du är upprörd, särskilt som trafikläraren stått och ljugit dig rätt opp i fejset. Kan du inte säga åt honom att du litade på honom och kanske få hyra deras uppborrade hoj billigare?

Förstår ju inte hur du kunde missa vilka hojar man får köra upp vilken klass med. Men som sagt, vet man inget annat så är det ju inte direkt ngt man gissar sig till heller.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...