Jag tycker också att man kan ange vilken handlare det rör sig om, men innan man gör det så bör man rannsaka sig själv lite. Det är inte alltför ovanligt att kunder hänger ut företag och leverantörer i diverse forum, där det senare vartefter mer fakta dyker upp visar sig att kunden inte har helt torrt på fötterna och inte har berättat hela sanningen. Jag säger inte att så är fallet med TS dock.
Sedan ska man vara förberedd på att om man drar igång en tvist och anlitar jurister så är det alltid förenat med kostnader, ofta ruskigt höga sådana. Även om man har s.k. rättsskydd i sin försäkring så är det ändå alltid självrisker att betala och oftast även procent på totalbeloppet. Och det finns maxbelopp också för vad försäkringen kan täcka. Jag talar av egen erfarenhet och vet att den som tjänar bäst på en tvist är just juristen.
Tror att det bästa är att komma överens om en deal där handlaren övertygas om att ta sitt ansvar, då han rimligtvis inte uppskattar att ryktet om deras kundhantering sprids på nätet. Får väl hoppas att dom har något vett i huvudet och inser att man inte kan behandla kunder hur som helst.
Sedan ska man vara förberedd på att om man drar igång en tvist och anlitar jurister så är det alltid förenat med kostnader, ofta ruskigt höga sådana. Även om man har s.k. rättsskydd i sin försäkring så är det ändå alltid självrisker att betala och oftast även procent på totalbeloppet. Och det finns maxbelopp också för vad försäkringen kan täcka. Jag talar av egen erfarenhet och vet att den som tjänar bäst på en tvist är just juristen.
Tror att det bästa är att komma överens om en deal där handlaren övertygas om att ta sitt ansvar, då han rimligtvis inte uppskattar att ryktet om deras kundhantering sprids på nätet. Får väl hoppas att dom har något vett i huvudet och inser att man inte kan behandla kunder hur som helst.
Last edited: