wonderwizard
Tjuvjägare
För en tid sedan fick en polare till mig (Yappe på forumet) ett inbrottsförsök i sitt garage, men tydligen kom dom inte in.
vi båda misstänkte att det var moppefuckon från området som varit i farten.
Senare ser Yappe att dessa moppefuckon står och meckar vid ett cykelförråd intill hans garage, han närmar sig dessa för att prata med dom. en av killarna flyr till fots helt utan vidare.
när han kommer fram till förrådet ser han en massa mopeddelar utspridda i hela förrådet som han uppfattar vara "heta" han meddelar detta samtidigt till polisen när han gör en anmälan om inbrottsförsöket. Inget händer från polisens sida.
Hela denna historien berättade jag för min kompis som är polis i Helsingborg efter att min egen hoj blivit stulen. Då säger han att han skall ta tag i det så fort han kommer tillbaka från sin pappaledighet.
idag ringde han & ville kolla läget med mig & om min hoj hade blivit hittad, vilket den inte ännu blivit. han är även insatt i "Landskronagänget".
Eftersom han hade vägarna förbi så tyckte han att det kanske var dags att ta en titt på den där "tjuvgömman" som jag berättat om.
sagt och gjort, jag & tösen hoppas in i polisbilen & tar en tur på området.
vi kommer fram till det nämnda cykelförrådet & det är självklart låst.
polisen får tag i områdesvärden som kommer och öppnar till oss.
där inne finns det 6 st "burar" som är till för cyklar & mopeder.
i det ena ligger MIN R6:a TOTALT SLAKTAD. enbart ram & svingen, samt bakfälgen finns kvar.
Detta leder till att yttrebefäl kopplas in & kommer till platsen, beslut om husrannsakan i ett annat förråd fattas eftersom jag kan se att lite av mina verktyg som försvann ligger där.
(totalt 5 poliser)
Husrannsakan beslutas även på hemmet av denna "förråds hyresgäst".
för att inte sabba något för polisen, så vill jag inte skriva mer.
Men en person är häktad & tagen till polisstationen.
vi båda misstänkte att det var moppefuckon från området som varit i farten.
Senare ser Yappe att dessa moppefuckon står och meckar vid ett cykelförråd intill hans garage, han närmar sig dessa för att prata med dom. en av killarna flyr till fots helt utan vidare.
när han kommer fram till förrådet ser han en massa mopeddelar utspridda i hela förrådet som han uppfattar vara "heta" han meddelar detta samtidigt till polisen när han gör en anmälan om inbrottsförsöket. Inget händer från polisens sida.
Hela denna historien berättade jag för min kompis som är polis i Helsingborg efter att min egen hoj blivit stulen. Då säger han att han skall ta tag i det så fort han kommer tillbaka från sin pappaledighet.
idag ringde han & ville kolla läget med mig & om min hoj hade blivit hittad, vilket den inte ännu blivit. han är även insatt i "Landskronagänget".
Eftersom han hade vägarna förbi så tyckte han att det kanske var dags att ta en titt på den där "tjuvgömman" som jag berättat om.
sagt och gjort, jag & tösen hoppas in i polisbilen & tar en tur på området.
vi kommer fram till det nämnda cykelförrådet & det är självklart låst.
polisen får tag i områdesvärden som kommer och öppnar till oss.
där inne finns det 6 st "burar" som är till för cyklar & mopeder.
i det ena ligger MIN R6:a TOTALT SLAKTAD. enbart ram & svingen, samt bakfälgen finns kvar.
Detta leder till att yttrebefäl kopplas in & kommer till platsen, beslut om husrannsakan i ett annat förråd fattas eftersom jag kan se att lite av mina verktyg som försvann ligger där.
(totalt 5 poliser)
Husrannsakan beslutas även på hemmet av denna "förråds hyresgäst".
för att inte sabba något för polisen, så vill jag inte skriva mer.
Men en person är häktad & tagen till polisstationen.
Last edited: