MIN HOJ i brand ikväll

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Tjena :4skrika

då var det så att hojen som skar för 3 veckorsedan skulle börja repareras och jag skurva upp tändstiftet och kicka och det kom upp soppa och jag kickade vidare och ennumer soppa kom upp och sedan så vaknade man till ordentligt när ett 4m eldsmåln kom upp från hojen och dränkte hela mig och hojen :brinnerup

så fort som fan hämmta släckaren och ut igen för att släcka skiten.. men men som tur är var jag så snabb på att reagera så att det vart inte så mycket som gick sönder.. kollar över det imorgon. har även lite bilder från släckningen

//Micke
 

Bifogat

  • PICT2755.JPG
    PICT2755.JPG
    91.3 KB · Visningar: 146
  • PICT2756.JPG
    PICT2756.JPG
    107 KB · Visningar: 123
  • PICT2757.JPG
    PICT2757.JPG
    79.9 KB · Visningar: 115
  • PICT2758.JPG
    PICT2758.JPG
    96.3 KB · Visningar: 219
  • PICT2759.JPG
    PICT2759.JPG
    87.1 KB · Visningar: 152

forren

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kx 250-03.Kx 125-98.
Aj låter inte som någon höjdare :(
Skriv här sen hur det gick med dig och hojjen
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Ljunghusen skrev:
Skumsläckare i ett garage.. hmmmmm
det är typ ingen skumsläckare :rolleyes: den där släkaren hade vi innomhus i vårt bostads hus så jag sprang in och tog den.. det är en blandning med vatten och diskmedel typ släckaren är från 89 typ men den funka för att släka en hoj :brinnerup
 

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
väddö
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
NR:7 skrev:
det understa handtaget är bakbroms.. även kallat stuntbroms //Micke

fungerar det bra eller ? har funderat på att fixa det till twsen .... men ska man ha dubbla bromsar i bak då eller hur gör man ? :va
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
The Nameless skrev:
fungerar det bra eller ? har funderat på att fixa det till twsen .... men ska man ha dubbla bromsar i bak då eller hur gör man ? :va
jag har ju trumma bak så jag har bara kopplat en vire till bak bromsen typ :tungan
men antar att du har skiva på twsen och då bör man ha ett extra ok och som du kopplar upp till en handbroms men du kan även koppla krafften på samma ok men det vet jag inte riktigt hur man gör... Enligt de flesta stuntare så är det bäst och ha dubbla ok för om ena systemet börjar koka så har du ju det andra kvar :banana

//Micke
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
NR:7 skrev:
jag har ju trumma bak så jag har bara kopplat en vire till bak bromsen typ :tungan
men antar att du har skiva på twsen och då bör man ha ett extra ok och som du kopplar upp till en handbroms men du kan även koppla krafften på samma ok men det vet jag inte riktigt hur man gör... Enligt de flesta stuntare så är det bäst och ha dubbla ok för om ena systemet börjar koka så har du ju det andra kvar :banana

//Micke

Fräsch bromsvätska så ska man inte behöva oroa sig för det
 

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
Vilken tur att du hade en brandsläckare i närheten överhuvudtaget. Man kanske borde skaffa en. :va

Tur att det gick bra ändå för dig. :)
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Rosell skrev:
Vilken tur att du hade en brandsläckare i närheten överhuvudtaget. Man kanske borde skaffa en. :va

Tur att det gick bra ändå för dig. :)
jo tack!
det är tur att pappa är brand man så man har lite skydd hemma :tummenupp
men som saggt de dom röker när det tankar borde fan vara med om det jag lyckades med, snacka om att man fick en tankeställare :fatta! nu vill man fan inte röra hojen igen :död men men förhoppningsvis kommer nya moppen hem till helgen, men till tråden..

Jag rekomenderar starkt att man har nån form av släckare i garaget säcker ju bara med lite bensin spill och sen så skall man kapa nått med vinkel slip så PANG så slår det eld och då skall man ha en släckare till godo :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
jag kör "a la naturel" istället (stor blåsa) :hihi

Men seriöst.. Det har hänt mig ungefär samma sak. Skulle hälla i lite bensin i tändstiftshålet och provstarta men glömde skruva dit stiftet så sa de poff!. bran fint i sladdarna men de slocka av sig själv på nån sek bara så de gjorde ingen skada.
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
philsson skrev:
jag kör "a la naturel" istället (stor blåsa) :hihi

Men seriöst.. Det har hänt mig ungefär samma sak. Skulle hälla i lite bensin i tändstiftshålet och provstarta men glömde skruva dit stiftet så sa de poff!. bran fint i sladdarna men de slocka av sig själv på nån sek bara så de gjorde ingen skada.
jo man blir lite snopen när det kommer massa eld :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top