min hoj måste hata mig ...

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Imorse (ca 15 min sen) var jag ute i garaget för att hämta upp hojen till huset men hon vägrade. Lampor och allt gick på så batteriet borde funka tycker jag. Inte en endaste reaktion när jag tryckte på knappen. Vad kan felet vara? Vad har jag glömt?

Hojen det gäller är en ninja 600 av årsmodell 2005.

Väldig tacksam för svar.

/Klantarsle

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
brinckis skrev:
Imorse (ca 15 min sen) var jag ute i garaget för att hämta upp hojen till huset men hon vägrade. Lampor och allt gick på så batteriet borde funka tycker jag. Inte en endaste reaktion när jag tryckte på knappen. Vad kan felet vara? Vad har jag glömt?

Väldig tacksam för svar.

/Klantarsle

Dödaren på gashandtaget..?

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
tryck in kopplingen? :tummenupp eller e det bara sukkor?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
brinckis skrev:

Väldig tacksam för svar.

/Klantarsle

Men seriöst, har du haft hoj förut? Är du på riktigt?

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Victor skrev:
Men seriöst, har du haft hoj förut? Är du på riktigt?

HÖRRÖ VICTOR :mattias
va inte så grinig!
han behöver kanske hjälp. va inte så taskig skriv istället vad du tror eller knip igen brödinkastet, DET E JU TROTS ALLT PÅSK!!! :pannkyss

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Demp@ skrev:
tryck in kopplingen? :tummenupp eller e det bara sukkor?
"dödaren" har jag provat på både det ena hållet och det andra. Och frikopllingen har jag alltid intryckt när jag skall starta.

Va fan kan det vara?

Är det något speciellt som man skall göra när man stänger av hojen som jag kanske glömt igår?

OBS! En lampa har blinkat hela natten (tror jag iallafall). Den blinkar rött och enligt instruktionsboken sä betyder den Fuel Injection Indicator Light. Vad kan detta betyda att den bara blinkar när tändningen är av? Något med startspärren att göra?

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
brinckis skrev:
"dödaren" har jag provat på både det ena hållet och det andra. Och frikopllingen har jag alltid intryckt när jag skall starta.

Va fan kan det vara?

Är det något speciellt som man skall göra när man stänger av hojen som jag kanske glömt igår?

OBS! En lampa har blinkat hela natten (tror jag iallafall). Den blinkar rött och enligt instruktionsboken sä betyder den Fuel Injection Indicator Light. Vad kan detta betyda att den bara blinkar när tändningen är av? Något med startspärren att göra?

hmm verkar knas vi kan ju fråga victor... han kunde ju nog ville bara inte dela med sig verkar det som, var visst roligare att klanka och se ner på oss mindre vetande folk.... :kocko

(ta det med en liten gnutta ironi virre)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Demp@ skrev:
HÖRRÖ VICTOR :mattias
va inte så grinig!
han behöver kanske hjälp. va inte så taskig skriv istället vad du tror eller knip igen brödinkastet, DET E JU TROTS ALLT PÅSK!!! :pannkyss

Det är sant, påsk råkkar.
Om du sitter på hojen med stödet uppe, neutralen i och kopplingen inne så kommer hojen att starta. Förutsatt att du behärskar handgreppen med tädningsnyckel och startknapp.

Demp@ skrev:
(ta det med en liten gnutta ironi virre)

Nänujävlar....
Lungt serru, det är ju påsk som sagt.

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Lampor och annat kan lysa rätt bra även om batteriet är dåligt laddat. Det krävs lite mer kräm för att dra runt startmotorn. Sätt batteriet på laddning och försök igen.
/B)

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Victor skrev:
Om du sitter på hojen med stödet uppe, neutralen i och kopplingen inne så kommer hojen att starta. Förutsatt att du behärskar handgreppen med tädningsnyckel och startknapp.
Men precis det du skriver har jag gjort, men skitet startar inte fan för det. Inte ett ljud från den.

Det är därför jag frågar.

Men då har jag inte missat något då. Bäst att skrota möget då. Jävla skitcykel. Kan det starta mycket sämre?

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Victor skrev:

Det var nog något år sedan men om mitt minne inte sviker mig så har det varit uppe en tråd från ett amerikanskt forum ang. startproblem. Tråden handlade om en kille som precis köpt sig en R6/R1 och undrade varför den dog när han la i en växel... :huvet

/V.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
BMS skrev:
Lampor och annat kan lysa rätt bra även om batteriet är dåligt laddat. Det krävs lite mer kräm för att dra runt startmotorn. Sätt batteriet på laddning och försök igen.
/B)
Kan det vara så illa. Den har "bara" stått still i ca 13h. Borde inte ett batteri klara mer. Det kanske iofs inte var fulladdat :huvet .

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Vastrix skrev:
Det var nog något år sedan men om mitt minne inte sviker mig så har det varit uppe en tråd från ett amerikanskt forum ang. startproblem. Tråden handlade om en kille som precis köpt sig en R6/R1 och undrade varför den dog när han la i en växel... :huvet

/V.
Ni är allt för vänliga. Jag mår dåligt som det är.

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
brinckis skrev:
Kan det starta mycket sämre?

du kunde satt di på cykeln och fotat till cutsen med dina trätollor så du spräcker kåpan..
sedan välter skiten och samtidigt startar den så den ligger och spinner så den får ett skutt som du inte trodde fanns och hoppar in i din pappas nya ferrari. läcker en fotpinnen i sidan och drar en 1meter lång repa, sedan så kommer den tillbaka och klipper dig på benet och bryter ditt ben på 3 ställen.
so on so on ... :D

du ser det kunde vara värre =)

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Om du tex glömt att stänga av halvljuset, så kan batteriet ladda ur ganska snabbt. Kan räcka med 20-30 min för att hojen inte skall gå att starta.
/B)

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
BMS skrev:
Om du tex glömt att stänga av halvljuset, så kan batteriet ladda ur ganska snabbt. Kan räcka med 20-30 min för att hojen inte skall gå att starta.
/B)
Allt var avstängt. Hojen står i ett mörkt hörn i garaget så det kan jag inte missa. Tack för hjälpen iallafall.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha