Min Husqvarna SM 125

Magnuum

zzz
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
CBR
Tja!

Tänkte bara visa er min underbara husqvarna som jag har glidit runt på ett tag nu :tuttar. Har inte gjort speciellt mycket på den, men hoppas ni gillar den ;).

Btw, den är till salu! (kolla blocket :rolleyes:)

p7170010litfj7.jpg

p7170012litenwr8.jpg

p7170026pltro5.jpg

2003549162999298013_rs.jpg

2003233466099264608_rs.jpg

2005198982852486584_rs.jpg

2002316237448842570_rs.jpg

p7170032lizx2.jpg

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Nice!

Varför ska du sälja?

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
dom går bra typ runt 38 häst i min nu men jag har iåf på ett effekt rör som gör typ 5 häst

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
dom går bra typ runt 38 häst i min nu men jag har iåf på ett effekt rör som gör typ 5 häst

det lät ju väldigt vettigt, då ktm 125 exc har ca 35,5hk på bakan gasgas cirka 34,5.. dessa är ju rena tävlingshojar, medans husqvarna sm 125 är mera gatvänligt alternativ, med sin 28mm förgasare eller var det nu var..

Du kanske borde börja tävla med din hoj, vinner nog direeeeeccckt!!:yoparty

nä men allvarligt, inga 38hk i en husqvarna sm 125, då hade jag köpt en för längesen.. var nämligen inne på en sådan ett tag, men ändrade mig pga effekten.. visst, den är vassare än dt o crm.. men dina ord var lite överdrift..

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Alltså sorry för OT nu men får man faktiskt hk av ett effektrör??? Så som jag har förstått det så ändrar det bara karaktären...

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Alltså sorry för OT nu men får man faktiskt hk av ett effektrör??? Så som jag har förstått det så ändrar det bara karaktären...

klart man får mer effekt, men inga under av effekt direkt, för example, ktms sxs rör ger 4% mer effektökning, cirkus 1,3hk

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Eftersom det ändrar karaktären, då de oftast är avstämda för högre varv, ger de mer effekt, på högre varv (=mer max effekt) däremot ofta lite mindre på låga varv.

Specciellt mycket får man om orginal har catalysator och skit.

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
det lät ju väldigt vettigt, då ktm 125 exc har ca 35,5hk på bakan gasgas cirka 34,5.. dessa är ju rena tävlingshojar, medans husqvarna sm 125 är mera gatvänligt alternativ, med sin 28mm förgasare eller var det nu var..

Du kanske borde börja tävla med din hoj, vinner nog direeeeeccckt!!:yoparty

nä men allvarligt, inga 38hk i en husqvarna sm 125, då hade jag köpt en för längesen.. var nämligen inne på en sådan ett tag, men ändrade mig pga effekten.. visst, den är vassare än dt o crm.. men dina ord var lite överdrift..

Men vadå den har ju Husqvarnas crossmotor och den e väll inte mindre effekt i än någon annan? isåfall e dom ju välldigt dumma, hur ska den kunna konkurrera på Crossbanan mot en KTM dom skulle ju inte få sålt någon cross isåf om dom e så slöa som du säger att dom e? :va Aja har inte mätt min effekt men enligt Återförsäljarn så skulle den ligga runt 38 häst iaf. han kan ju inte ha helt fel då han Kör cross själv och har kollat upp det med husqvarna :va

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3060560 Men vadå den har ju Husqvarnas crossmotor och den e väll inte mindre effekt i än någon annan? isåfall e dom ju välldigt dumma, hur ska den kunna konkurrera på Crossbanan mot en KTM dom skulle ju inte få sålt någon cross isåf om dom e så slöa som du säger att dom e? :va Aja har inte mätt min effekt men enligt Återförsäljarn så skulle den ligga runt 38 häst iaf. han kan ju inte ha helt fel då han Kör cross själv och har kollat upp det med husqvarna :va
Den har annan förgasare, separatsmörning samt andra porttider gentemot den "riktiga" Cr/Wr motorn.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
nisse måste tyvär hålla med dom andra. 38 häst på slangen är överdrivet. jag tror att din hoj får rätt duktigt med smisk av en gg. tycker att kims är lite värre än din och då är din lägre drevad dessutom.

vet inte men 38 pollar på veven kanske det kan vara?

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
okej då jag ger mig :näsblod va fan vet jag... men återförsäljarn sa det men men ni har nog rätt :pannkyss

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
När jag tänker efter så har jag för mig att jag sökte som fan överallt om info om hojen, fick fram någonstans att den var cirkus 30hk, men egentligen är det ju inte alls fy skam det heller :tummenupp huvudsaken är ju att du tycker hojen är rolig, vilket jag hoppas du tycker

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
3060560 Men vadå den har ju Husqvarnas crossmotor och den e väll inte mindre effekt i än någon annan? isåfall e dom ju välldigt dumma, hur ska den kunna konkurrera på Crossbanan mot en KTM dom skulle ju inte få sålt någon cross isåf om dom e så slöa som du säger att dom e? :va Aja har inte mätt min effekt men enligt Återförsäljarn så skulle den ligga runt 38 häst iaf. han kan ju inte ha helt fel då han Kör cross själv och har kollat upp det med husqvarna :va
Det är nog inte samma motor:)

Är nog en hel del skillnad på era motorer och på CR´ns.

Men som sagt, dte är ju fortfarande mkt bra! och det viktigaste är ju att ni är nöjda så:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati