Min kopp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det ligger ungefär i de trakterna som jag uppskattar antalet dårar till i Sverige, samt övriga världen. Förvisso nästan lite i underkant, ca 90% dårar skulle jag gissa mer på.

Här är min standardmugg.

2013-12-06 08.33.51.jpg

Om du någon dag blir vuxen och börjar dricka kaffe så är jag villig att donera denna mugg till dig. För även om jag är av ungefär samma övertygelse som du så tror jag att den passar dig ännu bättre.

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Den här koppen dricker jag, oftast espresso ur på jobb.

Faktiskt en gåva från en forummedlem för sisådär en 7-8 år sedan...

Bifogat

• uploadfromtaptalk1386330104279.jpg
    uploadfromtaptalk1386330104279.jpg
    48.7 KB · Visningar: 71

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Här är min standardmugg.

View attachment 395941

Om du någon dag blir vuxen och börjar dricka kaffe så är jag villig att donera denna mugg till dig. För även om jag är av ungefär samma övertygelse som du så tror jag att den passar dig ännu bättre.

Den passar ju nästan bättre åt honom nu att sitta och dricka saft ur.

UncleT

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250
kopp1.JPGZoegas Skånerost - svart som f*n

Bifogat

• kopp.jpg
    kopp.jpg
    221.7 KB · Visningar: 43
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Här är min standardmugg.

View attachment 395941

Ett urgammalt argument som dras av kaffedrickare som tror att det är en vuxendryck. Kaffe dricker man tillsammans med alkohol eller inte alls. Varma drycker överlag är ju extremt fjolligt, fryser ni liksom eller vad är det frågan om :va
Är jag frusen efter att ha varit ute i snön kan jag dricka kaffe eller te men inte annars. Det ska vara så kallt som möjligt, gärna så att det nästan är is.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ett urgammalt argument som dras av kaffedrickare som tror att det är en vuxendryck. Kaffe dricker man tillsammans med alkohol eller inte alls. Varma drycker överlag är ju extremt fjolligt, fryser ni liksom eller vad är det frågan om :va
Är jag frusen efter att ha varit ute i snön kan jag dricka kaffe eller te men inte annars. Det ska vara så kallt som möjligt, gärna så att det nästan är is.

Jo, cocacola är ju bara ett sätt att späda ut hembränd sprit med så att den blir hyffsat drickbar :fyllisar

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Klart kaffe är en vuxendryck. Läsk och annat sockerstinnt dricker bara barn och folk med beroendesjukdomar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Klart kaffe är en vuxendryck. Läsk och annat sockerstinnt dricker bara barn och folk med beroendesjukdomar.

Ehh, beroendesjukdomar var det ja... Varför dricker folk kaffe nu igen :rolleyes Just ja, för att det är så jävla GOTT!!!
Och barn ska inte dricka läskeblask.
Annars så håller jag med om att kaffe är en vuxendryck då barn inte ska dricka det. Men man blir inte vuxen för att man blir beroende av en varm dryck. Lika lite som man blir vuxen av att röka.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ehh, beroendesjukdomar var det ja... Varför dricker folk kaffe nu igen :rolleyes Just ja, för att det är så jävla GOTT!!!
Annars så håller jag med om att kaffe är en vuxendryck då barn inte ska dricka det. Men man blir inte vuxen för att man blir beroende av en varm dryck. Lika lite som man blir vuxen av att röka.

Socker är långt mer beroendeframkallande än koffein.

Det är inget att skämmas för att man stannat i utvecklingen av smaklökarna. Du är troligen i gott sällskap med de övriga 90% idioter du själv rankade i nån annan tråd nyligen.

:hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tyvärr så är mina smaklökar alltför välutvecklade, inte bra alla gånger. Jag känner/upplever smaker väldigt tydligt men det har nog ingen inverkan på min aversion mot kaffe dock som nog grundar sig mer i att det är en varm dryck i kombination med för mycket beska. En del kaffe är helt klart gott men merparten av det är det inte.
Sen är det jäkligt osmidigt att vara beroende av något som måste serveras varmt, speciellt för mig som är på olika platser för det mesta. Släpa på en termos är inget alternativ och portabel kaffebryggare likaså.
Så en samling med burkdricka eller flaskvatten finns alltid till hands.

För övrigt så finns det inte många vardagliga saker som är värre än en abstinent kaffedrickare, och folk påstår att det inte är speciellt beroendeframkallande!? Jag har inte träffat på någon sockerberoende så jag vet inte hur de upplevs utan socker. Lågt blodsocker däremot, men det är en helt annan sak.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Det är ritualen bakom kaffedrickandet som är av vikt, den sociala delen och att ta sig tid i till avkoppling. Byt ut det till te, öl, någon skumt örtavkok eller vad du vill, i de flest civilisationer kommer du hitta samma fenomen.

Vill du absolut få det till ett beroende så är det snarare ett beroende av att vara mänsklig.

En kopp på språng är t.ex bara meningslös.

Just det, sen är det gott oxå, ang. dina vältrimmade smaklökar så hitta en bra kock som inte dricker lut.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...